This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

SAMAN..

Dengan bangga nyew akk nk kab0 sini.. akk kene saman dik. sy0k giler kene saman. time nk g bcuti ni la kene saman..

rasa nk jerit....
uwaaaaaaaaaaarrrrghhhhhhhhhhhhhhhh!!~ 1 comments

+ Alhamdulillah +

Syukur ke hadrat illahi...
mcm gempak je kn entry aku yg lepas ni. tp aku syukur sgt2. sbb aku dpt resp0n yg p0sitif dr green man. kenapa tu ye?.. hehehe, aku rasa kalau aku tk ckp pn k0rg tentu dpt agak apa yg aku ckp kt green man kn?...

apa resp0n dia, aku tk amek kisah. sbb aku sndiri mkehendakinya... isy, tk de keje la aku nk r0sak kn sbuah psaudaraan yg dh lama tjalin. aku cuma smpikn apa yg ptut. supaya dia tahu~... tu jek.

tp kalau dia fikir lain. suke ati dia la. aku tk paksa. n ntah la~...

apa yg penting K.E.R.J.A.S.A.M.A.. hahaha.. xde kaitan. ermm, aku scara jujurnya. bahagia sgt de kawan mcm dia. dlm tk diam kn. sbenarnya dia sgt mmhami aku(agknya la). sbb kn stiap kali apa yg aku nk sampaikn kt dia, 'sy dh dpt agk awk nk kata tu'.. mcm ne dia th?.. dia tukang tilik ke? wah! hebat beb... hehehehe~..

seyez, aku byk bljr tntg khidupn ni dr dia. mungkin dia tk sedar. tp itulah hakikatnya.. dl dia sllu ada dsamping aku.. (cewah, sllu la sgt) tp arus masa tlalu mcemburui kit0rg. kit0rg dh mkin renggang. mungkin dgn ksibuknnya.. dan kerja aku yg ntah pape sibuknya ni. tp tk pe, kata2 dia, apa2 yg dia ckp dl. sumer aku masih igt. n aku sntiasa igt..

pape pn... aku syg banget kt dia... tettttttttttttttttttt~
jgn ckp kt dia ye... hehehehe.. 1 comments

Luahan hati,.. oh! Green Man~

ARRRGHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!....
uitsss????.. kenapa aku ni ttiba?.. hahaha..
aku de wat ssuatu yg.... isy! susah nk dperkatakan. mungkin sukar utk dbayangkn apa yg telah terjadi n apa resp0n nyew. tp aku beranikn diri demi masa depan aku. aku tk leh nk slindung2 g.. haha.. s0 stupid maybe~...

ermmm, aku rasa kalau de yg sllu f0llow aku nyew entry. akn th siapa green man yg pernah aku maksudkn dl. Alhamdulillah, aku dh sampaikn apa yg aku rasa mmg ptut aku sampaikn kat dia. biarlah ia mungkin mjadi buah mulut dia dan sahabat2nya. tp aku puas. aku tk hiraukn apa org nk kata. asalkn aku th apa yg aku wat n aku sanggup hadapi risik0nya.

apa yg aku dh wat ye?... hehehehe. tny la Green Man..

apa2 pn. aku tk th nk ckp mcm ne. aku tk mharapkn apa2 pn dari dia. bg aku kalau dia dh luangkn masa n baca apa yg aku p0st kt dia. tu dh ckup baik dari segalanya. sbb bukan senang nk curi masa dia..

aku tk mnanti, aku tk mharap... sbb jiwa aku k0song kini. n aku rasa, aku tk mahukn apa2. sbb aku T.A.K.U.T.

mcm kelakarkn?.. tp itulah aku. aku tkut nk mcintai manusia melebihi dr yg maha esa. sbb aku rasa, diri aku l0m ckup sempurna utk mjadi suri dalam taman hidup sse0rg. entahlah.. aku hny mampu bserah~

Green Man, dlm entry tu mungkin saya x jelaskn scara tperinci apa yg saya maksudkn. tp saya rasa, awk bukan budak kecil yg perlu saya pjelaskan dari A-Z...

apa2 pn... sori sgt2 ye... 1 comments

Teman Bicara

Ya Allah, aku tk th n aku tk mngerti apa yg ku rasai kini~.. sungguh benar ku tk mngerti.. rasa bagai khilangan punca utk mlkukan ssuatu..

apa yg cuba kau rencanakn utk ku ini Ya Allah.. sungguh ku tk berdaya utk mneruskan apa yg telah kini kau berikn pada ku. knp ati ni sering kali di uji? aku th segala apa yg kau berikan ada hikmahnya. aku tk mharapkn lebey dr Mu Ya Allah. aku cuma inginkn ati ini dhargai. aku mahu ati ni bahagia bsama insan2 yg aku sayangi dn jua yg mnyayangi ku..

Aku redha dgn segala ktentuanMu. aku terima segala apa yg kau berikan. Jiwa ku k0song saat ini...

Aku dan hanya diri ku saat ini~... dmana teman2ku?... Ya Allah, hny padaMu tempatku mngadu segala rintihan hati.. dan hanya Engkau yg mmhami apa yg aku rasai~ 1 comments

Mak...

02-08-10.. 3.15 pagi..

Perginya se0rg insan yg teramat bmakna dlm idup aku.n se0rg insan yg teramat aku sayangi.. perginya tk kn lagi kembali utk slamanya.. aku terasa idup aku kini smkin sunyi dn sepi tnpnya lg dsisi..

Entahlah rasa bsalah makin bsarang dlubuk ati aku. Aku rasa teramat rindu padanya.. rasa rindu yg terlalu mdalam hingga tk dpt di ungkapkn dgn kata2.. jika dia masih lg disisi, aku ingin memeluknya seerat yg mmpu, teringin skali aku utk mngucup pipinya yg sllu mnyanyikn aku kalimah Allah, aku ingin dia th.. aku teramat mnyayanginya.. n aku ingin mlutut dhadapannya utk mm0hon kmaafan atas segala perilaku aku selama ni yg tlh mbuat hatinya tguris… Ya Allah, adakah maafku dterima 0lehnya?.. –aku xth-.. n aku ingin th..

Teringat aku swaktu dhari pmergiannya. Hari itu sungguh redup sekali… sentiasa kdengaran dcuping tlinga aku, akn alunan bacaan yassin 0leh para hadirin yg dtg bg mngiringi pemergiannya. Swaktu dmandikn, aku bkesempatan utk mandikannya wat kali terakhir.. aku jua dpt saksikn wat kali terakhir dia dpakaikn baju.. dpakaikn bedak, dcelakkn.. n dcium buat kali terakhir 0leh anak2nya..

MAK!!... Akk rindu kat mak.. maafkan sgala salah silap akk mak. Akk xsempat nk ucapknnya.. akk jua xsempat nk berikn ssuatu pada mak.. byk impian akk yg akk xdpt realisasikn lg utk mak. Byk pkara g yg akk l0m wat utk mak.. tlalu byk.. sbb br kini aku baru leh idup atas kaki sndiri, tp dsaat akk baru berdiri, mak dh pergi tinggalkn akk. Akk jadi rebah kembali mak.. mak pergi dwaktu akk l0m sedia utk terima sgala kkurangan diri lg.. tlalu cpt mak pergi.. knp mak?... akk masih lg perlukn mak.. akk rindu nk dgr rintihn hati mak ttg anak2 mak. Akk rindu dgn snyumn mak. Akk rindu dgn gurau senda mak. Akk rindu gelak tawa mak. Akk rindu sumer tu mak.. akk rindu..

Namun apa yg harus aku terima kini, aku harus redha dgn apa yg tjadi. Aku harus pasrah mnerima suratan ni.. InsyaAllah, aku akn tabahkn ati aku utk hadapi segalanya.. Akk relakan pmergian mak.. akk akn sntiasa d0akn mak dsana.. Ya Allah, ampuni d0sa ibuku. Tmptkn dia di antara kekasihmu.. ampunilah d0sa2ku hingga ke akhir hayatmu.. idup ini akn ku cuba ceriakn dgn snyumn yg mungkin xkn sumer mngerti erti skuntum snyumn yg ku lemparkn…

I’ll miss u mom… Al-Fatihah.. 1 comments

Ingin Tahu...

aku bukn nyew nam0 update bl0g aku ni. tp s0ri la. aku ketandusan idea utk update natang ni.. xde cerita menarik yg aku nk k0ngsi.. s0.. tunggu la aku kembali yew..

assalamualaikum.. 1 comments

En. P

Hai.. hai.. hai..
Salam satu Malaysia…
Apa cer sahabat2 ku, kalian sehat ka?... erm, dh mmg agak lama aku tk mluangkn masa kt bl0g aku ni kn… suram jek rasa bl0g aku ni.. xpe la, aku pn rasa mcm nk delete jek bl0g ni. Rasa ntah pape jek aku luahkn kat cni. Tp biler fikir2 balek. Rasa syg lak. Bukn pe, sbb kat cni byk kisah2 yg aku luahkn. Bl baca balek. Rasa mcm nk gelak pn de… xsangka mende tu sumer yg aku lalui…

1st of all, aku nk ucapkn tahniah pada s0rg kawan aku yg baru jek mlangsungkn pkahwinannya.. iaitu Mohd Fahmy & pasangannya. Sm0ga kekal bahagia hingga ke akhir hayat. N xlupe gak pada s0rg sahabat masa zaman sek0lah aku dl, yg baru jek menimang cahaya mata yg pertamanya… ur baby s0 cute la shila… hehehehe…

Alhamdulillah, 1 Julai yg lepas aku bjaya mdapatkn apa yg aku impikan selama ari ni.. P kini berada ddalam genggaman ku. Akn ku jaga hingga capai um0 matang nyew. peh!! Mcm gempak jek kn bunyik nyew. actually, aku baru dpt lesen P la.. hehehe… susah payah tu aku dpt kn nyew. tpaksa merelakn rambut aku ni tperap dlm helmet yg ummpphh!! Bau nyew.. n ibu jari aku bsaket2 d0k mnekan hand brek.. giler ah! Kete tu… … masa test JPJ?.. jgn tny la. Mmg rasa mcm nk cepuk jek pegawai tu. Bukn pe, byk sgt tny.. smpi kn nama aku pn mjadi ptikaian. Sekeh kang! Suke aku r nk org pgil aku dgn pgilan apa. Sepak raga tul r… seb bek la encem.. hehehe… pape pn, Alhamdulillah.. aku tk de amek ulang2… n apa yg tpenting??!! AKU DH ADA LESEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.. 

1 comments

what u give u get back..

temp0hari aku de la k0men kat page org tua tu. tp xpasal2 adek dia nyampuk. peh!! leh thn gak la pedas nyew. tp aku c0ol je mls nk btekak sakan.

dia tk kn fhm apa yg aku rasa sbb dia tk alami apa yg aku alami. dik, idup tu jgn la megah sgt. mungkin rini kiter gelak an org, mngumpat mngata..xmustahil mende tu akn jadi kt diri kiter aw.

mcm kamu ngan bf kamu skrg, duk cinta sakan.. xmustahil mak ayah kamu jua tk restui.. or mungkin mak ayah dia?.. sapa th an?... kata la apa yg kamu nk kata slgi kamu mampu bkata2.. giler, xdpt terima knyataan.. tpulang, xkisah pn. tp hakikatnya, hati ini tlalu bahagia.

idup ni mcm r0da dik, jgn tllu suke brada di atas. 0 comments

Teman...

entry kali ni aku nk tujukn khas wat sese0rg yg bnama teman yg dh lama wujud dlm idup aku... dia yg bnama TEMAN itu tlalu istimewa aku rasakn dhati ni. bukn kerana dia teramat aku 'kasihi'.. tp aku teramat hargai..

TEMAN, aku fahami apa yg bsarang dlubuk ati mu. tp tlg la fhm, sumer ni xkn lama. tb masa nya nnti aku akn jelaskn satu persatu kpd mu knp ini yg aku lakukn.. tlg la fhm, aku cm minta kau fahami diri ku kali ni saja. aku wat sumer ni bsebab bukn utk suke2. tk kn aku nk letak diri kau sbgi penyebabnya?.. tk mahu kn? jd, tlg la fhm. aku tk th nk kata mcm ne g ayat utk kau faham. masa tu akn tb, tp aku minta kau bsabar sedikit masa jek lg.

plz la teman, jgn seksa aku bgini. aku rasa teramat sgt.. aku sedey bgini layanan yg kau berikn pada ku. se0lah2 aku teramat zalim thadap diri mu...

apa2 pn, aku tk dpt nk bkata2 wat masa ni. kerana waktu itu tlh ku tetapkn, dn ia mmg dh djangkakn akn blaku. s0, tlg la.. aku merayu. tlg la fhm aku wat kali ni...

plz jgn terus2n wat aku bgini. 0 comments

Cinta Yang Di Akhir Garisan..

Semalam dia de c0ntact aq. Ya Allah, tb2 fikiran ku tganggu akn kdatangannya. Ya Allah, aku m0h0n pada mu.. andai benar aku tcipta bukanlah utknya. jauhkn la atinya dari ati ku, jauhkn segala mem0ri yg tcipta dfikirannya.. agar dia sntiasa bbahgia bsama insan yg akan sah mjadi miliknya tidak lama g.. aku mharapkn kbahagiaanya agar aku jua kelak cekal utk hadapi segala kmungkinan yg bakal kau berikn padaku.

Aku bsyukur padaMu Ya Allah.. kerna mngutuskn aku insan spertinya dlm idup aku, sedikit masa dl... kdatangannya amat bharga wat aku, kerna dgnnya aku mngenal apa itu cinta. dgn nyew aku bljr ssuatu ttg cinta...

CINTA SEJATI X SEMESTINYA MEMILIKI.. CINTA SEJATI ITU MMERLUKAN PNG0RBANAN AGAR KITER LEBIH MNGENALI DAN MNGERTI APA MAKNANYA CINTA...

7-April-10...
dia cm c0ntact aku kat faceb0ok jek... tk byk b0rak sgt sbb dia sndiri tk th nk tny pe kat aku. juz wanna say 'tahniah' kat aku... tahniah kerana aku sudah ada pengganti.. (^_^) aku mjawab hny dgn senyuman..

jauh dsudut ati, aku mharapkn sgt dia akn kata... 'Doakan abg bahagia yer?'... aku nk sgt dgr dia kata mcm tu. walau mungkin perasaan n ati aku akn terasa. tp at least dia mhargai aku yg pernah wujud dlm idup dia suatu ketika dl... aku nk sangat dia kata mcm tu kat aku, sbb aku nk btl2 bebas dr perasaan ni yg masih lg bsisa. aku masih simpan g kata2 dia, yg dia masih g ______ kat aku. tp aku th, hny dlm mimpi aku mampu utk mmilikinya. dlm nyata, dlm realiti.. itu cm hny la igauan.

'Za, abg akn bkahwin buln mei ni. jemputlah dtg yer..' bl la aku dpt dgr ayat ni pl eak?.. aku skrg hny nk dgr kata2 bahagia jek dr dia. aku nk dia gembira, aku nam0 dia sedey2... sbb, ati aku mudah meruntun bl dgr ayat2 mcm tu dr dia. sbb aku sndiri sdg mbina smula ati aku... plz la jgn wat ati ni mjadi rawan. kamu sedang bbahagia dgnnya walaupn ia dtentukn family.. tlg la biarkn sy dgn khidupan saya pl... sy mahukn kbebasan. sy tk kata, kamu tk leh c0ntact sy g... blh tu blh, tp jgn pers0alkn ttg khidupan kita. ttg kamu dan diri saya. jgn tny apa yg sy dh wat, tp tnylah apa yg akn saya wat..

tlg la... sy pn ada ati dan perasaan. sy minta kamu fhm tu jek... kita mungkin leh jadi kawan, tp mungkin mngambil masa utk merawat dl luka ddada.. sy gembira, tp x bereti sy bahagia.. sy bahagia, tp x bererti sy ... ... (^_^) 0 comments

citew aku bulan ni..

Wah!! Mmg agak lama aku tk update aku nyew bl0g eak.. bukn aku tk de masa nk update, tp kemalasan tu melanda diri.. hahahaha…
Ermmmm, apa aku nk citew yer kali ni?.. rasa nyew tk de yg menarik pn. Cm de seperkara la aku nk citew.. yek2 jek aku ni sperkara.. nnti bkait2 aku citew.. huhuhuhu..
Laz m0nth.. aku de la sket slisih fhm ngan ‘green man’ aku.. tk fhm sey aku. Ttiba dia kata aku mcm tu. Dia kenal aku bukannya baru sehari dua. Tp dh btahun2.. ntah la dia… t papa yg penting, dlm ati aku tetap anggap dia sbgi sahabat aku. Dlm susah senang. Dia sentiasa ada. Alhamdulillah, syukur aku ke hadrat illahi kerana mngurniakan aku sahabat spertinya. Ermmm, nk aku citew ke pasal pe? Tk yah k0t. sp yg sentiasa f0llow aku nyew bl0g. tentu kenal n th siapa ‘green man’ yg aku mksudkn tu kn?... hehehehehe…
Ermmm.. nk dekat sebulan gak la kit0rg tk c0ntact. Tu r, sapa suh ajar aku tentang eg0.. kn dh kene. Hahahaha.. ermmm, lazly dia yg c0ntact aku. Padan muke dia!! Tp seyez beb. Aku windu masa kit0rg tk c0ntact.. masa mula2 dia tegur aku tu, tb2 dia terus tny… ‘mcm ne majlis bf Fizah?Fizah g tk?..’… siot jek kn, ada gak kang yg rasa penangan penyepak aku.. hahaha.. tp aku th, dia caring.. aku jawab la dgn slumber..’alaaaa, org tk jemput tk kn nk g..tp klu majlis awk,awk tk undang mmg sy baling b0m masa majlis tu’… hahahaha… n dr situ, kitorg dh kembali ok.. sian dia, sbb masa tu dia ngah runsing ngan pr0jek final dia. Padan muke!! Suke sgt wat kijew laz minit, dh bapa kali dh igt kn. Dh nk present baru nk siapkn itu in ink tunjuk kn survis0r(btl ke ejaan aku tu?hehehe)..
Oh ye!! De sperkara la.. kalau2 la kn aku nyew ex-bf tu de baca aku nyew entry kali ni. Aku nk dia th r. idup aku tnp dia skrg lebey bmakna kerana ada g insan len yg leh mhargai n mjaga ati aku lebey baik dr dia. Sbb spanjang aku bhubungan dgn dia.. ati aku tk pernah nk tenang. Bukn pe la, sbb aku mmg tk pernah pcaya kat dia.. n gerak ati aku kata… ‘perkara yg dia tk m0 sgt citew kat aku tu, aku rasa…aku th apa’… sbbkn, aku bukn la nk bangga diri la.. cm nk dia th… gerak ati aku tk pernah nk silap mtafsir sesuatu. Walaupn sering kali dia anggap aku ni suke wat kputusan tburu2, n kbudak2kn. Hahahaha.. lantak dia r nk kata apa ttg aku.. laz c0l ritu dia de bg satu lagu kat aku, dia kata lagu tu khas wat aku.. ermmm, tk tkesan dhati aku pn lagu tu… n dsini aku nk dia lak dgr lagu yg aku nk tuju kn wat dia.. tjuk nyew….. Tamparan Wanita- Elite…. Bukn pe, aku rasa dia pandang rendah sgt kat aku. Mungkin dia fikir aku kecewa giler baban.. tp padahal aku gumbira yg teramat sgt. N yg wat aku rasa nk gelak guling2, aku ada la kata kat dia.. ‘nnti majlis jgn uper undang yer’… nk th apa dia kata kat aku?.. ‘ok, klu nk sgt mer0yan nnti abg pos kan kad undangan’… mer0yan?.. adesss.. saket apa mamat ni?aku tgila2kn sgt ke kat dia?.. adesss… masak aku… (lol – tk thn nk gelak sgt2)
N ada g s0rg… UNCLE… sori t0 say la yer… leh tk awk idup tnpa ‘perasan’.. susah r bkawan ngan org mcm awk. Perasan tu tlalu lebey sgt.. risau nnti mmudaratkn diri.. n s0ri gak la… sy tpaksa la yer buang awk dr idup saya. Sbb bg sy ia tlalu mnyusahkan saya. Rimas dgn khidupan yg tlalu sarat ngan org2 yg susahkn diri aku.

Ermmm… k la itu jek yg aku nk citew wat kali ni. Penat la menaip ni.. hehehehe.. ada kesempatan g t aku citew la yer pape.. ada kijew ni.. almaklumlah sejak jadi org pantai timur ni… kene rajin2 sket..(aku pn tk th sbb pe aku kata mcm ni..hehehe) 0 comments

Diri aku ...

agak lama gak aku dh tk update bl0g aku ni eak.. bukn tk de masa.. byk sgt masa. tp ntah, aku tk th nk luahkan apa.. kdg2 tu ada gak terlintas nk luahkan perasaan. tp, aku skrg dh mls sket nk layan prasaan aku.. bukn pe..mls nk layan jiwa2 kacau ni..

tentu ada yg nk th, apa ksudahannya cerita antara aku ngan sese0rg tu kn?.. mcm ni..

10-01-10..
cantek nomb0r ni kn.. tarikh tu la, laz aku jmp dia. ntah, aku tk th nk luahkan perasaan aku mcm ne. tp aku bsyukur sgt2 sbb aku tabah utk hadapi sumer ni. mmg pada mulanya aku sukar nk tempuh. tp aku yakinkan ati aku. aku th aku yakin aku mmg boleh..

ntahlah, aku rasa ada btl nyew apa yg dia kata kat aku. sbnrnya aku ni dr awal g tk pernah nk percaya kat diri dia.. bukn aku tk percaya, tp byk kmungkinan yg wat aku fikir utk percayakan dia ataupn tidak..

byk sgt ps0alan yg bmain kat fikiran aku, bbeza ngan 'kwn' yg sblum ni.. aku nk citew kt cni ttg apa yg bmain kat benak aku. tp, aku tk tluah.. n apa yg penting aku malas nk fikir ttg dia g..

dia pn dh nk jadi milk org.. dia kata la.. btl ke tk.. aku pn tk th. biarlah dia.. dia pn dgn mudah dh lupakan aku.. sperti mana dia wat kat diorg yg sblum2 ni..

Ya Allah.. knp kasih yg ku curah, sjujurnya dari ati aku dbalas ngan tuba?

aku tk de jawapan.. 0 comments