This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

fed-up la!!!

aku tk th pe g yg terbaik dlm idup aku.. aku dh buntu fikirkan apa yg aku mahukan.. apa yang aku inginkan, n apa yg aku perlukan dlm idup aku.

aku jadi buntu, dn seolah2 ini bukan lagi diri aku yg dulu. aku tk berubah, tp aku tertekan dengan kehidupan aku. aku dh tk th apa g yang perlu aku wat utk mberikan secebis kebahagiaan utk diri aku sndiri.

aku tk mharap yg terbaik dlm idup aku, sbb aku th. tk sumer manusia sempurna. aku th aku tk kn mendapat yg terbaik dlm idup aku, sbb yg terbaik itu pasti nyew akn mencari yg terbaik jua utk dirinya sndiri..

aku jadi buntu dgn persoalan dunia. aku jadi lebih sengsara dgn ujian2 ini. ye, aku th, Allah tk kan mnguji hamba2nya jika hambanya tk mampu utk harungi perjuangan itu. tp, aku dh tk larat macam ni. smpi bila aku harus jadi seorg yg penyabar?..

itu lah kata2 yg selalu aku dpt. sabar.. sabar.. sabar.. apa kowg tk fikir ke.. n kowg tk rasa ke.. klu benda tu berlaku kat diri kowg?.. kowg cuba la letak kn perkara tu kat diri owg sndiri. apa yg kowg akan wat?.. adakah mampu utk bersabar, sesabar aku?.. mampukah?..

aku bersabar utk kebaikan org lain, tp utk aku?.. ye, aku bukan mharapkan balasan atas segala yang aku wat. tp phargaan.. payah ke utk hargai apa yg kiter wat kat owg lain?.. payah ke?.. tk mharap pn dberi intan permata. tk mharap pn utk dhadiahkan emas stinggi langit.. tk.. tk mharap seumpama itu pn.

tp, ntahlah.. aku dh th hala tuju idup aku sekarang.. yg aku th, aku nk bawa diri aku jauh.. jauh.. n jauh..

baru2 ni aku ada dpt tawaran kijew jauh dari sini.n aku rasa, mcm aku nk terima. tp bila fikir mak ayah.. aku jadi tk keruan. tp bila fikirkan ttg hati aku yg selalu terluka, aku jadi mberontak utk inginkan kebebasan.

aku tk kn jadi mcm ni, andainya insan itu tidak melarikan diri dr 'dunia ciptaannya'... aku jadi seorang yang zalim pada sumer org kerana dia. n aku jadi seorg yang kejam terhadap perasaan aku sndiri..

mampukah aku juga turut berlari dr belenggu ini?.. aku dh tk mampu berlari, tp aku hanya mahu berjalan... berlari bukan prinsip idup aku..

kepada insan berkenaan.. jadilah seorg yg bertimbang rasa, jangan hanya fikir anda sahaja punya ati n perasaan.. jangan hanya fikir, anda sahaja yg tahu apa itu 'kesabaran'.. dan yang penting.. aku bukan BONEKA!!! 1 comments

hambar

aku tak rasa dh arini ari paling bmakna wat aku dh.. sbb aku dpt hadiah paling tk bmakna arini...

apa la nasib kn?.. kenapa la dia wat aku mcm ni.. apa dosa aku kat dia?..

aku harap dia dh puas ati atas segala yg dia dh wat kat aku.. aku akan igt tarikh ni. n ari ni.. selama2nya..

apa yg pasti tahun2 hadapan aku tk kn wujudkan 23 November dlm idup aku.. 0 comments

Aku bukan Wonder Woman...

Aku sebenarnya dah rasa benda ni dh lama dh dulu. dlm kata len, antara pcaya dn tidak.. n aku sndiri tk berapa yakin ngan perasaan aku sndiri sejak kebelakangan ni.

aku tk th kemana dia mhilang.. jawapan aku masih lom terjawab g. biler fikir2kn, aku mmg tensen la.. n aku rasa mcm aku ni dperbodohkan..

aku sekarang berbelah bg sama ada nk jadi seorg yg setia n terus dperbodohkan atau tetap mjadi seorg yg setia tp dlm masa yg sama aku tk setia.. kire curang la tu eak.. atau aku beri saja kata 'gud bye' kat dia..

ntahlah, aku bingung untuk cari jawapan aku sndiri. klu tk fikir, aku gak yg mcm dtinggalkan tk bertali.

ntahlah, senang kata.. aku tk th apa sudahnya cerita aku ni. tk de ending kot. bile kata tidak, dia kata ye. bile aku kata ye.. dia lak diamkn diri.

ntahlah... aku dh pening.. tgk kn jek la apa yg nk jadi. jadi la.. nk caya org tk, aku pn dh tk th dh, n dh malas nk ikut kata hati. yg penting skrg. aku epy ngan kkwn yg sentiasa ada disisi aku.. terutama nya.. jeng.. jeng.. jeng..

hehehehehehe.. biarlah rahsia... opzz!!! bukan skandal k. dun n0ty2..
hahahahaha...

ermm, apa yg aku merepek kn ni?.. ntah, aku pn tk th. bg yg fhm tu, bguslah. klu ada yg tak fhm tu. padan muke!!!.. kekeke.. sbb aku malas nk explain, sbb aku pn ngah serabut. kekekeke..

pelik2 je kan perangai aku skrg ni. perasan tk?.. mungkin petanda aku ni tk lama kot.. hehehehe.. alhamdulillah la kalau penderitaan aku ni tk lama akan berakhir, aku dh tk tertahan g nk tgung sumer ni.

mcm aku hidup ni ada dan tiada jek dlm idup seseorg, hinggakan aku rasa mcm aku ni yg dh tk betul..

lantak la.. akhir kata ttg hal ni, lantak la apa nk jadi. kerana aku tetap aku.. n aku tetap mcm ni smpi biler2. klu ada, ada la. klu tk de.. biar aku mcm ni.. jgn dpandang.. erkz.. tgk aku dh melalut. uhukzzz...

k la, sebelum aku kata yg entah pape. aku undur diri dl la ye. len waktu, len masa, len hari t.. aku g blog ni balek n merepek2 lagi.. hehehehhee..

caw cin caw... ermmm, dh lama tk minum air cincau soya.. uhukzz.. kekeke 1 comments

Masih Panjangkah Waktu??!!~...

ermm.. aku dh mula rasa penat2 dh ni.. wat kijew skit dh tercungap2.. macam berlari 1000km/j... uhukzzzz...

aku tk suspek pn aku akn terima suratan mcm ni. tp seyez beb. aku redha seadanya jika aku 'tk lama'... redha yg teramat.. ye, aku th.. kowg mesti kata. dh ckup ke amal,dh byk ke amalan?..

ajal maut dtentukan Allah, walau sebaik or sejahat mana sekalipn kiter. klu dh ajal, kiter akn pergi gak. btl tk?..

aku hidup tnpa inhaler pn. ubat pn tk de dah. bukan aku tk mampu nk g hospital. tp, ntah la.. rasa redha tu dh terlalu menebal. apa nk jadi.. jadi la..

caya tk kalau aku kata, smpi skrg pn tk de ssapa dlm family aku th akan keadaan aku?.. hehehe.. biarlah mereka tk th. aku pn tk nk nyusahkan ayah aku. kn apa, aku kesian kat dia. ntahlah, byk benda yg aku fikirkn, byk hati yg aku nk jaga. sbb tu aku dh redha dh klu apa nk jadi kat aku, sbb aku tk mahu mjadi sebahagian bebanan wat diorg..

zalim kn aku?..
hehehehe...
2 comments

Aku confius..

atas nasihat seorg sahabat. aku mula menjejaki dirinya kembali.. n sperti apa yang dia jangka.. sememangnya, aku silap mentafsir apa yang tersirat. ni la 1st time aku tersilap mngikut kata hati. tp, aku tk leh gak terus2an salahkan diri sndiri.. sbb sumer ni.. dh ketentuan darinya..

aku pn tk th nk kata mcm ne.. nk kata aku jaat, dia lagi jaat..(agak nyew kot)
nk kata aku baik.. aku mmg baik dr dia.. kekekeke..
aku betul2 tk tahu apa yg dia nk kan dari aku..

erkz.. apa aku citew ni eak?.. ermm.. aku citew pasal bf aku la.. yg mula nyew aku kata, aku dh mintak break.. tempohari kn aku ada citew aku mintak break ngan bf aku. n dia tk beri respon pape pn..n aku anggap dia terima kputusan aku..

tp kn, tempohari ada la sorg mber aku. col aku, n agak lama gak la kitorg bborak.. padahal, bandar seri alam ngan permas jaya bukannyew jauh sgt.mengong kn kawan aku tu, tk pe la.. yg hbs pn bukan kredit aku. kekekeke...

dia ada advice aku la skit. n aku pn mcm lembut hati la gak kn dgr kata2 dia. n yg pasti, apa yg dia katakan tu nk dkatakan 99% btl.. dasyat siot kalau mintak pandangan lelaki ni..

aku kuatkan smgt aku untuk col dia, walaupn dlm masa yg sama aku tgh sibuk ngn ceremony kat sekolah. aku col dia, n tny dia btl2.. kowg nk th dia jawab apa?.. kiter mcm bese la.. still kapel g..

Ya Allah.. aku tk th la nk kata apa g. dia macam... ntahlah, mmg aku rasa sayang g kat dia. mmg aku tk nafikan perasaan aku tu. tp kn... ntahlah...

aku konfius sey... aku tk th nk wat kputusan mcm ne g.
mungkin ... mungkin... arrrggghhhh!!!!!...

plz help me... 0 comments

10-14 November...

adess.. penat sey aku.. minggu ni mmg penuh ngan kepenatan.. wat kijew siang malam.. klu gaji tk nek.. aku tk th la..

mana tk nyew aku kata mcm ni... kijew yg bukannya kijew aku pn aku kena wat.. nek fed up gak aku dibuat nyew... n then. aku wat tk sempurna nk wat tunjuk muke garang lak depan aku. budget bgus sgt la tu. dh tu kijew engkau. wat la... nk aku lak continue.. byk lemak babat ko!!...

tp yg hakikatnya, aku sengaja wat mcm tu. bukan urusan aku pn. kijew aku sndiri dia tk tertolong.. nk aku wat lebey dr dia.. byk cantik muke!!

geram siot aku ngan rakan kijew aku tu. mcm ***** jek kn.. sabo jek la aku ni.. seb bek la aku ni jenis yg penyabor... klu tk dh lama aku sound direct.. peh!! tentu terus dia benti.. hahahahha....

jaat gak aku ni eak kadang2.. ermm.. tp mmg aku jaat pn.. kekekekeke... 3 comments