This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Utusan kepada Adam...

Adam..
Maafkan aku jika coretan ini memanaskan hatimu. Sesungguhnya aku adalah Hawa,teman yang diciptakan utk mu semasa kesunyian di syurga dahulu.

Aku tahu asal usul kewujudanku.. Aku asalnya dari tulang rusuk mu yang bengkok. Jadi tidak hairanlah jika perjalanan hidupku sentiasa inginkan bimbingan darimu. Namun begitu Adam kekasihku, kejadianku dari tulang rusuk mu yang paling keras. Lebih keras dari kerak nasi.

Adam, kau sinar hidupku. Penuh cahaya kebahagiaan. Namun hanya buat seketika,sebelum kau bosan dengan diri ku. Adam yang kusayangi, aku kau salahkan atas kesalahan yang kau lakukan. Aku disalahkan, tidak menghulurkan tangan. Aku dipersalahkan tidak mengenalimu. Namun tidakkah kau terfikir wahai Adam, bagaimana buntu kami kerana ingin memahamimu, mengikut segala kehendakmu.

Dengarlah kata-kataku ini, dan sangkalkan ia jika kata-kataku tidak benar. Marahku padamu kau anggap tidak menyayangi lalu kau menjauhkan diri. Tegurkan padamu kau anggap menyibuk, mengongkong, menghalang kebebasanmu. Lalu kau meninggikan suara terhadapku. Kasarku terhadapmu,kau anggap biadap. Lalu kau hebohkan pada teman2mu.
Ku tegur dengan penuh lemah lembut. Kau tak dengar, kau buat main-main. Aku merajuk, kau cakap, ‘mengada-ngada,buat tu salah, buat ni salah.. “

Wahai Adam yang kuhargai..
Bagaimana lagi harus kami lakukan? Bila aku berbuat baik, langsung tidak terlihat pada matamu. Pabila kami berbuat jahat, cepat sahaja dpersalahkan.

Adam yang ku cintai,
Aku ingin dikau membimbingku sepertimana Rasul Allah s.w.t membimbing para isterinya, aku sanggup mengikuti mu..
Aku mahu mngorbankan diri ku utk mu…
Aku mahu mngorbankan kebebasan diri ku…

Adam yang ku hormati..
Aku tak terniat utk terusan membebanimu, dengan kedegilan ku..dengan keegoaanku.. kesombongan ku.. dengan keangkuhan ku apabila diri mu kau anggap berilmu.

Sesungguhnya Adam,
Aku mempunyai tubuh yang lemah, namun aku kuatkan jiwa aku,aku sembunyikan kekuatan aku.

Sesungguhnya Adam,
Sebenarnya aku tidak mahu menghampiri perkara-perkara yang boleh menyebabkan kami mnyintai Adam dsaat ini. Perasaan itu terlalu mahal harganya bagi ku dan tidak boleh dicemari oleh lelaki lain selain dari lelaki yang dijanjikan Allah buat aku.. KIRANYA ADA…

Adam fahamilah ini……
Wanitalah yang menjadi pelemah iman lelaki dan kerana wanita ramai lelaki yang menjadi lalai dan tergelincir dari prinsip perjuangannya sendiri. Kami tidak mahu menjadi wanita akhir zaman yang seringkali Rasulullah gusarkan yang mana menjadi fitnah kepada lelaki. Ingin sekali kami mentarbiyyahkan diri ini agar menjadi seorg wanita yang biasa. Jadi dengan menutup ruang perkenalan antara Hawa dan Adam. insyaAllah serba sedikit terlaksana amanah kami kepada Allah S.W.T untuk menjadi wanita akhir zaman yang tidak menyumbang kepada kelalaian lelaki. Moga-moga ianya boleh mendidik Adam menjadi insane yang lebih matang dalam menilai harga seorang wanita dan mengenal cinta Allah.

Setiap pertemuan sudah menjadi perancangan Allah untuk mengaturnya sehingga saling mengenali dan saling menyayangi. Tapi sayang, manusia sering lupa pada Allah. Apabila Allah telah pertemukan seseorang yang menambat hatinya, dia lupa untuk mensyukuri nikmat Allah dan pasrahkan harapan pada Allah. Dia terburu-buru cuba memenangi hati si dia biarpun banyak masa terpaksa dibazirkan. Hatinyadiselubungi khayalan dari nama Ar-Rahman. Cinta kerana nafsu sering dianggap cinta kerana Allah. Itulah manusia dan liciknya syaitan yang memperdaya. Tidak malukah seseorg yang mengaku cintanya kerana Allah sedangkan jalannya tidak syaro’, bukan di atas landasan Allah. Penuh khayalan dan kelalaian daripada mengingati Allah! Inikah balasan kita pada Allah terhadap pertemuan yang telah dirancang oleh-Nya. Padahal, dialah mengatur pertemuan melalui apa cara sekalipun. Kalau kita mensyukuri Allah kerana mengenalkan kita dengan insan seistimewa si dia, kita tak patut mengetepikan Allah dalam setiap tindakan kita agar cinta kita dikawal oleh syaro’ . Ini tidak…nak bergurau senda, nak dating, nak dengar suara selalu, nak sms selalu, nak tengok kelibatnya selalu…hinggakan kalau boleh tengok atap kolejnya saja, itupun dah mengubat rindu. Semua ni khayalan. Selagi tiada ikatan yang sah, tiada jaminan bahawa si dia yang selalu digilakan itu akan menjadi teman hidup. Kalau reality ini berlaku, bukankah sia-sianya masa yang diperuntukkan untuk merinduinya sedangkan akhirnya orang lain yang menjadi suami. Sepatutnya, agungkanlah Allah kerana sudi menemukan kita dengannya dan pasrahkan sepenuh harapan pada-Nya.

Situasi inilah yang menguji sejauh mana kita yakin dengan perancangan Allah. Dan menguji adakah kita masih mempunyai krisis keyakinan pada Allah. Dalam konteks sekarang, biarlah kami menilai cinta Adam yang sebenar. Kalau benar-benar dia cintakan kami kerana Allah, bukan dengan cara nak mendekati kami selalu dan asyik merindui skami. Itu memang fitrah yang harus diiringi mujahadah. Sepatutnya, dia mendahulukan ummi dan abah kami untuk membuktikan betapa seriusnya dia. Kalau cara ini dianggap susah, tidak salah untuk dia berterus-terang pada kami sendiri tapi biarlah dengan tujuan agar kami sekadar tahu hasrat hatinya bukannya bertujuan agar dapat dapat menghubungi dan berjumpa dengan kami selalu. Itu tidak syaro’! dia harus menganggap perasaan cintanya itu hanya sebahagian kecil daripada kehidupannya kerana masih banyak perkara lain yang perlu diutamakan sebagai seorang manusia. Lagipun, tak confirm lagi bahawa perasaan itu akan direstui oleh Allah atau tidak kerana mungkin Allah menjanjikan orang yang lebih baik lagi untuknya. Takutlah untuk terlalu sayang pada seseorang kerana mungkin dia akan menjadi orang yang paling dibenci. So, selepas berterus terang, yakinlah dengan kebijaksanaan perancangan Allah. Tutuplah segala pintu yang boleh menjauhkan diri dari mempunyai hubungan dengan Allah. Bila dah benar-benar rasa bersedia, terutamanya bila dah ada ilmu dan pendapatan untuk tanggung sebuah keluarga, tak perlu tunggu lama-lama. Kalau dah jodoh takkan ke mana. Yakinlah pada Allah dan pasrah pada qodo’ dan qodar-Nya. Allah Maha halus perancangan-Nya.

Adam yang dikasihi, fahamilah... daku bukan tk mampu utk memahami siapa kamu. Tetapi, hubungan ini mampukah kita harunginya?... Mungkin kan terputus di tengah jalan.Mungkin kan terlerai tanpa ikatan..Mungkin kita kan berbeza haluan. Berakhirnya cerita percintaan.Segalanya ketentuan Tuhan…


0 comments

Warkah utk mu...

Abg, maafkan Za kerana buat kputusan macam ni. Za tak de pilihan lain.. Za nk lihat abg bahagia, Za nk abg sentiasa gembira tanpa fikirkan keadaan Za. Za dh lama fikirkn hal ni, n apa yg berlaku kat klinik tu, Za dh lama th bang. N Za minta maaf sbb rahsiakan hal ni dari pengetahuan abg.

Pernah tak abg terfikir, kenapa Za selalu kata.. Za sebenarnya tak layak wat abg?.. N dari awal perkenalan lagi Za dh kata, Za tak sempurna seperti mana ppuan2 lain yang abg kenal. Itulah perkara yg Za cuba nk smpikan kat abg, tapi Za tak berdaya. Za tak mahu org lain simpati pada Za. Za nk berkawan jek bang.

Za yakini n Za teramat yakin, abg akan jumpa n memiliki insan yang lagi sempurna utk abg jadikan teman idup abg. Biarlah Za macam ni bang, Za harap sangat2 abg relakan pemergian Za. Za takkan lama g bang, Za tak mahu abg lalui hari2 terakhir Za bersama abg. Biarlah Za sendiri hingga ke penghujungnya. Walaupun abg bukanlah yang pertama dalam hidup Za, namun abg adalah yang terakhir yg ada utk Za curahkan kasih. Biarlah kasih ni Za simpan dlubuk hati Za semata2 utk melihat abg bahagia dengan insan lain.

Jangan ratapi pemergian Za, jangan bersedih dgn apa yang Za wat. Za nk abg BAHAGIA. Itu jek. Za harap abg dapat terima segalanya n Za nk ucapkan bbanyak2 terima kasih kerana pernah hadir dlm idup Za walau hanya seketika. Terima kasih kerana mberi Za sedikit kebahagiaan wat Za sepanjang perkenalan kita. Za tak mampu utk memahami abg, n banyak g kkurangan yang Za tak dapat utk penuhi keinginan n kehendak abg. Za tak mampu utk menjadi seperti apa yang abg inginkan.. utk itu, Za mohon ampun dan maaf. Za inilah seadanya. Halalkan segalanya yang pernah abg wat kat Za.

Niat Za, Za tak mahu mnyusahkan abg lagi kelak. Za tahu abg terlalu sayang kat Za. Tapi Za jg th, Za tak mampu utk mberikan kebahagiaan yang abg inginkan kelak. Maafkan Za bang atas segala kkurangan diri. Za minta ampun sangat2. dan Za berharap, abg berpeganglah pada janji abg, plz jangan beritahu family Za dgn apa yang Za alami. Biarlah mereka tak tahu. Za tk sampai hati nk nyusahkan sapa2 g. Segalanya kelak, biarlah Za tanggung sndiri, susah senang biar Za sndiri yang rasa. Za juga tahu abg mampu utk mjaga Za, tp… Za tak mahu mbebankan abg mahupn org lain g. Maafkan Za ye bang.

Permintaan terakhir Za… Andai kata, umur Za panjang. N ada jodoh kita dpertemukan kembali, Za berharap sgt abg dh ada seseorg dsisi abg… Za harap permintaan yang satu ni abg dapat penuhi. Maafkan Za kerana wat keputusan macam ni.


Kekasihmu,
Hazfahr0n-itIs… 0 comments

Sakit.. Perit..

Uwaarrrgghhh!!!... sakit ku dtg lg... hahahaha.. padan muke aku, sapa suruh kurag minum air. kn dh sakit.

tp seyez r aku ckp, yg ni aku rasa yg pling teruk aku pernh alami. sbb, batuk kali ni aku kuar kahak smpi bdarah. adess, aku mmg la wat slumber jek. tp sp tk risau beb. aku tk th nk citer kt sp.

yg wat aku rasa tharu tu. stiap kali aku sakit jek kn. my dad mesti anta ubat, tk dpt anta aku g klinik. dpt anta ubat pn jadi la.. hehehe.. i know, aku mmg anak kesayangan dia sejak dl g. hehehe.. jgn jelez.. smpikn adik aku pn tk puas ati, smpi kata...'manja sgt, nyampah tgk'... muahahahaha... well, u know me..

whatever la kn, tp tu la yg aku risau. batuk aku tahun ni menjadi2 beb. tk macam thun2 lepas. lepas baik jek sminggu dua dtg balik. ades, ni pl batuk kdg2 bdarah. nk g klinik tk eak?.. tp aku tarak transport siot nk g sndiri. ermm, biarkan jek la eak.

kalau mati pn Alhamdulillah, aku dh tk thn nk mnangung penderitaan dunia. isy.. ngarut lg. k la all, tu jek aku nk kongsi citer kt cni. 0 comments

Mampukah Aku...

Semalam kami kuar bsama.. G tgk wyg, itu jek.. tp, honestly aku kata. aku rasa lain bl bsama dia skrg. knp eak?.. knp prasaan mcm ni leh wujud lak?..tapi, wlu mcm ne lain pn dia aku rasa. aku tetap mcm bese.. be cool babe.. hahaha.. pro kn aku bab blakon ni..hahahaha..

uwaaaarrgghhh!!!... tension nyew mcm ni. ntahlah, aku dh tak tahu nk kata mcm ne g dh. kang kalau aku komplen yang macam2 dia kata aku ni -ve thinker... sakit ati siot. tk pe la, dia nk sgt aku berubah kn. so, jangan lagi la harap dapat bjumpa 'aku' yang dl.

Tp, aku rasa mmg dia harap2 pn aku berubah. berubah utk jadi apa yang dia nk. adil ke mcm tu?... ntahlah, yang penting. aku tahu siapa aku kelak..

Cuma ada sperkara la aku nk kongsi ngan kowg, aku tk th la kowg nk fikir mcm ne.tp pada aku ia mcm nk permainkan.tp aku sabarkn jek. ritu ada la 'gaduh' sbb org ketiga, on the sport tukar no.fon. n katanya, no.fon tu hanya utk aku. n kowg nk tahu no.fon sapa ada dlm list aktif10 dia?.. yg 1st lak tu. klu aku tk ckp pn, tentu kowg dpt fikir kan sapa?... Tak pe lah, aku diam kn jek. Ikut jek rentak dia.

N skrg kn, dia mudah sgt nk 'lepaskan' aku, tk mcm dl. apa maknanya tu eak?.. tp, tk pe. aku sabarkan jek. aku ikut jek apa yg dia nk. Siapalah aku kn?.. Rupa tk de, harta tak de, masih dlm proses mngumpul. hahahaha...

Adilkn dia perlakukan aku mcm ni?.. Adil sgt2.. tk pe, tk pe.. bak kata aku yang sllu aku kata kt kowg, biar org wat kat aku..aku tk kn wat kat owg..

aku nk tny kowg, susah sgt ke nk jadi seorg yg jujur?.. aku paling pantang dgn org yg mnipu ni.. skrg dh pandai pl nk menipu.. Ya Allah, sabar jek la aku jadi org. Kalau aku jadi HULK, nauzubillah... Aku tak th la apa dh jadi.

Sabar, sabar.. sabar... n sabar.. sabar ye?.. nk btl2 aku jadi seorg yg sabar ye?.. ke nk wat aku ni jadi seorg yg tk berperasaan?..

uwaaaaarrgghhh.... manusia yg tak berperasaan yer?.. ok.. blh.. blh.. 0 comments

Pasrahkah Aku?..

tk nk!!.. tk mo... aku tk nk khilangan dia...
aku syg kt dia..
terlalu syg..

terlalu kasih..

MasyaAllah, hanyutnya daku dlm dunia ciptaanku sendiri...

tk nak!!!!!!..

namun, andai kata ini yg terbaik utk dia n aku Ya Allah, aku terima walau rasa terseksa..

namun, mampukah aku hadapi sumer ni lagi?...

Astaqfirullah al-azim... 0 comments

HANYA ALLAH YANG TAHU

Aku dh agak perkara ni akn terjadi.. tk pe la, dunia cyber ni bg aku pn mmg utk suke2. tp, kiter tk leh think -ve jek ttg nyew.. aku kenal rmi org kt dunia cyber ni. malahan aku dh jumpa rmi org. n ada yg dh jadi aku nyew housemate pn (ms praktikal kat UKM dl)..

benda ni sumer tak leh nk dkata utk main2. mana th dr main2 tu akn jd seyez. aku mmg tk matang utk fikir terus sesuatu benda tu dgn pmikiran yg +ve... tp, aku cuba utk jadi seorg yg cool.. cewah!!.. cool la sgt. dlm hati hanya Allah je yg tahu..

aku tk th nk kata apa g dh. hati aku benar2 kosong, jiwa aku ni..aku rasa kalau dketuk mcm bunyi tin kosong pn ada kot. pastu mudah kemik.. hahahaha...

aku dh mngalah, dkatanya aku suke think -ve. aku dh cuba nk jadi apa yg dia nk, aku cuba. bukn aku tk cuba, tp yg satu tu lom terlaksana. ada g yg dia nk aku wat. yg aku ni?.. wat 1permintaan pn tk ttunai, n aku tk pn ckp benda alah tu ulang2. tp tk pe, aku sabarkan jek la.

yg dia tahu, sabar dia jek yg nk kiter nmpk. sbr kiter ni?..apa kiter ni tk de perasaan ke?.. abg aku kata, sabar dik.. sabar... hah!! sabar la ni. sbb tu still b cool... aku cool ke?..

klu kburukn aku, mudah jek nk dcanang kat org lain. kburukn dia, aku simpan rapi jek elok2. mcm ne eak nk jadi yg sempurna kat mata dia?.. tk kn sumer benda yg aku wat nk beritahu kat dia?.. dia sendiri kata, dia tk suke dkongkong. tp aku tny skit dia melenting.. aku tny jek. bukn marah. klu tk buat. kata jek la tk wat. yg nk marah2 knp?..

eeeeeeeeee... aku tension siot.. aku tk th la apa yg dia nk. aku bukan insan sempurna. aku juga ada kelemahan aku.. aku tk leh nk jadi yg terlalu sempurna dmata dia. apa yg dia minta aku wat, perlahan2 aku wat. ada dia pasan sumer tu?.. tk de... ne leh scara drastik.

ntahlah..aku pening siot fikir hal ni. tp, apa yg dia nyatakan kat aku kul8 15Oktober2009 td amat mngejutkn aku. n sperti biasa. mmg dh byk kali dia wat.aku tetap sabar. ikutkn jek rentak dia.

aku tk berdaya nk wat apa2 g dh kalau dia minta mcm tu, tk kn aku nk merayu pada yg tk sudi...

tp, walau apa pn yg yg dia kata, walau apa pun yg dia wat kat aku. dlm hati aku ni....HANYA ALLAH JEK YANG TAHU... 0 comments

Bila...

Bila kita jtuh cinta pada sseorang
Jgn mnyiksa diri dgn mnganggap bhawa cinta kita tk dterima.
Cinta itu tak prnah ditolk krana
Stiap insan memerlukan
Menginginkan untuk dicintai
Wujudkan cinta itu dengan memberikan sesuatu
Bukan mengharap harap akan sesuatu sebab
Apa yang diberikan kerana cinta
Selalu datang pada hati kita disaat itu juga.
Kebahagiaan memberi jauh lebih sempurna
Dari pada kebahagiaan kerana menerima.
Tapi…lain bila kita mnginginkan
Ssuatu yg kita cintai
Keinginan itulah yg mberikan pahit
Pahit yg mghiris dada.Jgn mnyiksa diri
Dgn mnginginkn ssuatu.
Jgn sia kan cinta dgn beban yang berat
Mharap mampu di pikul bahu.
Keinginan mmiliki mungkin tak ksampaian.
Tp,Pcayalah pd diri…
Slaluny cinta yang kita berikn seadanya.
Tkkan prnah btepuk sbelh tangan... 0 comments

Jeng.. Jeng.. Jeng...

Cuba teka ni sapa?...




huhuhu.. dpt teka ni sapa?.. teka jgn tk teka.. seseorg yg amat2 bmakna n teristimewa dlm idup aku. cuma, ntahlah.. Biarlah Allah saja yg mngetahuinya..

eah!!.. kalau balak ni tgk blog ni kn, ckp kat dia.background lagu kat blog ni, aku tujukn khas wat dia. alaaa..kat ruangan layan yg belah kanan kowg ni la... aku saja letak lagu tu, nk bg dia dgr.. tu pn kalau dia th la kwujudan blog aku ni. hahahaha...


YANG KAT BAWAH NI, ANTARA LAGU2 YG SELALU AKU DENGAR SETIAP KALI AKU DAPAT BITER DIA ADA "tuuuuuuuuuuuuttttt".. huhuhu.. biarlah rahsia, biar dia fhm2 sndiri.. kekekeke..


Wali Band - Egokah Aku

Ku… tak pernah merasa
Gundah di hatiku, Ketika denganmu
Saat kau, Kau belai rambutku
Kau temani aku, Kau basuh lukaku

Kini semua berlalu
Karena engkau tak memilihku

Salahkah aku mencintaimu
Walau kutahu kutak dihatimu
Egokah aku memilikimu
Walau kutahu kau tak memilihku
Kuharap tuhan cabut nyawamu
Agar tak ada yang milikimu

Sadarkah kini ku tak rela
Iman ku telah sirna
Mimpiku tak nyata

Kini semua berlalu
Karena engkau tak memilihku

Salahkah aku mencintaimu
Walau kutahu kutak dihatimu
Egokah aku memilikimu
Walau kutahu kau tak memilihku
Kuharap tuhan cabut nyawamu
Agar tak ada yang milikimu
Kuharap tuhan cabut nyawamu
Agar tak ada yang milikimu 0 comments

Antara dia... ...



Ini dia insan pertama yg bertakhta dhati aku. lama giler siot aku bkawan ngan dia..lastly, tk de jodoh kot...
tk pe.. dh redha.. 22 Jun 2007 end of st0ry-



ni?.. seseorg yg sentiasa berada dsisi aku sejak 6tahun yg lalu(lama tu wey aku dh kenal dia dr thun 2004).kwujudnnya mungkin kowg tk th. sbb aku jrg bcerita ttg dia kt blog ni.biarlah rahsia kn?.. hehehehe...



hehehehe.. ni la seseorg yg agak2 istimewa dlm idup aku.. ahakzz!!.. istimewa ke?.. but only friend.. n still b friend~ 0 comments

Ya Allah... ...

Astaqfirullah al-azim... apa jenis dugaan yg sedang aku alami?.. betul ke aku ni seorg yg pentingkan diri sendiri?.. btl ke apa yg aku wat ni?.. mderitakah aku nnti dgn kputusan aku kelak?..

Ya Allah, aku sedaya upaya utk ubati hati aku. aku sedaya upaya utk ubah pemikiran aku.. tp, knp mcm ni yg aku dpt?.. apa silap aku. apa salah aku?..

Hati ni dh tak tertanggung g menahan sakit. dh tk tertanggung g utk mnerima semua tamparan ni. tp, benda ni gak yg terjadi.

Mohd.Fahmy A.Rahman, sseorg yg telah bjaya mencuri hati aku. sseorg yg aku syg dgn sepenuh hati aku. tp, apa yg aku dpt ye?.. Ya Allah. Setelah sekian lama hati ni tertutup utk mnerima lelaki.ini yg aku dpt ke Ya Allah, adilnya dunia..

Dia kata, hanya aku dhatinya. hanya aku yg dia syg, tp apa yg dia dh wat kat belakang aku Ya Allah?.. kau tunjuknlah pada aku.. aku mahu tahu hakikat sebenar kehidupan dia yg sebenar2nya.

Siapa aku dhatinya yg sebenar2nya?.. bgimana lagi cara kau mahu mnguji kesetiaan ku?..kjujuran ku?.. aku mampu utk mnyingkirkan semua insan yg pernah wujud dlm hidup ku. tp dia?.. mampukah dia Ya Allah?...

Dia lain Ya Allah, dia teramat lain. mampukah aku bersabar lagi dengan segala kmungkinan n dugaan yg kau akan berikan lagi?.. sedangkan ini sudah hmpir setengah hati aku lalui hidup2 aku..

Aku akui siapa diri ku.. Abg, syg terlalu syg kat abg. tlalu. tp, knp ini yg abg balas?.. berapa lama lagi abg nk syg bsabar mcm ni?.. abg nk syg fhm siapa abg. smakin syg mmhami abg, smakin jelas mperlihatkan siapa diri abg. knp abg mcm ni bang?..

Abg, Haruskah Kita berpisah?...

0 comments

Kini Ku Kembali....

hahaha.. bila bca balik kan apa yang aku luahkan kat blog2 yang lain kat bawah ni.. aku rasa mcm nk tergelak pn ada... mcm tk caya tu sumer yang aku pernah alami..

tp kan.. aku amat bsyukur dgn apa yang aku alami. kerana ia sedkit sebanyak mngajar aku akan erti kehidupan yang sebenar..

syukran Ya Allah, kerana mberi peluang kepada hambaMu yang daif ini utk mjalani rutin harian sperti hamba2Mu yang lain. dn mberi pelbagai yang Alhamdulillah HambaMu ini dpt jalani n hadapi dengan tenang...

Segala apa yang terjadi aku hadapi dengan senyuman walau kadang kala aku rebah dhadapanMu Ya Allah..

hehehehehehe...
walau apa pun, insyaAllah aku akan jalani kehidupan aku dengan lebih matang dan berkeyakinan.. 0 comments

Salam kembali..

dh lama rasanya tak update blog ni... n mcm2 perkara yang aku nk citer .. tp, mungkin lom tiba masanya..

cuma wat setakat ni, jeng.. jeng.. jeng.. ada la...

hehehehe....

k la... saja nk mnyibukn diri.. hehehehe.. 0 comments