This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Dedikasi Terakhir++

Dedikasi terakhir ini khas aku tujukan wat si dia yg aku sangat sayangi…

Awak, 20 feb nanti, genap setahun usia pkenalan kiter.. bagai mimpi sumer ini berlaku. N dgn ssingkat waktu ini.terasa banyak kenangan yg telah kiter tempuh bsama. Namun, saya akui, keteguhan ikatan ini tidah sekuat mana. Kiter mudah goyah dgn dugaaan. Kerana kini, kiter smakin jauh. N smmgnyer itu yg cuba utk sy lakukan. Agar ruang itu ada wat awak lihat dunia luar.. pada awak, sy terlalu kuat brahsia dgn awak. Tiada apa yg sy nk rahsia kn dr awak. Sjarah idup saya dh terlalu byk awak th. N sy bukan seorg yg perahsia. Namun mungkin “perasaan” saya yg awak mksudkn.. sy sndiri tk dpt baca isi hati sy yg sbenar2nya. Awak, sy akan pergi dn tk kn kembali. Sy mohon restui pemergian saya. Sy tk sgup g nk hadapi sumer ni g. sy tk mahu rosakkan harapan org lain. Sy harap awak fhm. Sy undur diri bukan bmakna saya kalah. Tp, sy memahami isi hati org lain. terima kasih atas segala budi yg pernah awak taburkan pada saya. Hanya Allah saja yg dpt mbalas sgalanya. Andainya, kita dpertemukan suatu hari nanti. Saya berharap, masing2 dh bfikiran matang. Mampu memikirkan apa yg terbaik wat diri sndiri dn juga org lain. Kasih sayang saya pada awak, tk kn pernah luntur. U always in my heart.. dan sperkara yg saya rasa awak perlu tahu, sbb sy dh pernah janji yg saya akan bertahu awak masa laz sy praktikal…

“awak.. sy syg awak…(jiwang lak aku.. uhukksss~) sy tk pernah rasa syg sbegini, rasa syg yg sy perlu pendamkan utk selamanya, dn tk kn lagi terungkap dr bibir sy.. maafkan sy diatas rasa perasaan ini, sy tk sengajakan ia terjadi.. maafkan saya n harap awak fhm, rasa syg itu tk sepertinya perasaan cinta”... harap, tiada lagi salah fhm antara kita...

n.....

sy harap, kisah yang bertajuk ”pisau” yg pernah kiter reka bsama dulu awak masih igt... n akn tetap trus igt, smbunglah cerita tu dgn ”penulis” lain, pintalah idea mereka agar kisah itu tidak terhenti di situ saja..

…….. sekian untuk si dia….


Dedikasi seterusnya utk seseorg yg tetap setia di sisi ku walau apa jua yg berlaku..

Awak, sekarang dh 2009.. mencecah 5tahun pkenalan kita. Terima kasih kerana masih sudi berada di sisi saya. Awak terlalu baik wat saya. Shingga sy rasa, sy tk mampu seiringan bjalan dgn awak. Awak terlalu tinggi sukar utk kiter bpimpin tangan bgandingan… 5tahun kiter kenal, dn selama itu juga lah kiter langsung tk pernah bsua. Kata awak, “apa ada pada pertemuan, yang penting keikhlasan hati kiter”… sy bpegang teguh pada kata2 awak… sy harap, apa yg awak kata itu awak kotakan. Selama 5thun jua kiter kenal. Bmacam2 lelaki yg singgah dlm idup sy, n pastinya setiap satunya awak ketahui. Sukar utk sy berahsia dgn awak. N kita punyai rasa yang sama. Awak kadang kala bkias dlm bbicara, namun sy fahami mksud kata2 awak. Sy selesa bsama awak, namun biarlah kita tetap terus bgini. Sy tk mahu ada apa2 jurang antara kita. Sy tk mharapkan lebih dr awak. Ckuplah kjujuran n keikhlasan awak. Sbb persoalan itu yg sering kita bincangkn suatu ketika dulu, awak pernah kata.. “jangan anggap sesuatu phubungan itu kita ingin rapatkan, tp sbenarnya ia mrenggangkan”… kata2 itu sering mhantui diri sy, shingga saya tkut utk rapat dgn seseorg terutamanya “ajnabi”.. sbb sy tkut pada khilangan. Awak masih igt, suatu ketika dl kita pernh bincang ttg soal hati?.. kisah khidupan kita hampir sama, cm yg beza.. awak terlalu tabah n mudah utk laluinya, tidak bagi saya. N terus terang saya kata, kerana itulah mbuatkan perasaan saya kucar kacir, sy tk dpt lagi bezakan antara cinta dan kasih.. semuanya sy anggap sama. Awak sy syg, dia sy syg, semua saya sayang.. cinta??... mungkin belum lagi terbit, or mungkin dh ada tp sy tk sedar akn perasaan itu n pada siapa. Sbb yg saya tahu sekarang, sy hanya mahu nk bkawan dgn sesiapa sahaja. Cuma yg sy tkutkn, cara saya akn mbuatkan seseorg fikir lain n mnaruh harapan… kejamnya!!!!!~…..

apa2 pn, terima kasih sahabat, kerana sentiasa dsisi saya walau apa jua yg berlaku, 17 March 2004… tarikh yg amat bmakna dlm idup ku…

---- sekian utk si dia------


Dedikasi ini pula utk seseorg yg pernah cuba utk selami hati ini..

Awak, maafkan saya... sy tk th ayat apa sbgi pemula bicara. Hanya itu yg mampu sy katakan. Awak terlalu baik, semua yg saya kenal semuanya baik. Tapi, sy yang rasa. Sy tk layak wat awak. Sy tk layak wat sapa2.. sy jaat. Kalau awak th sejarah idup saya, mungkin awak tk kn pcaya yg sy mcm tu. Namun, biarlah sejarah itu hanya saya dan dia saja yg tahu. Awak, bputus haraplah dgn saya. Sy tk de apa2 keistimewaan pn., rmi lagi gadis2 cantik dluar sana. Yg lebih cantik, lebih baik, sgala2nya lah lebih. Tiada apa ada dlm diri saya. Cuma sekeping hati yg hancur n tk th siapa yg sudi utk merawatnya. Sy cuma mharapkan seseorg yg betul2 terciptanya sy untuk dia hadir dwaktu sy benar2 memerlukan. Sy tk mharapkan dia sesempurna apa yg sy impikan, tp soalnya hati... apa guna ada raut wajah yg molek, latar belakang kuarga yg sedap ddengar. Tp hati budi mcm bunga taik ayam.

Sekali lagi, sy mohon maaf sbb tk dpt terima awak n bukan awak sahaja. Sesiapa pn sy masih belum sedia utk terima. Biar org kata, hati sy sekeras batu. Tp yg hakikatnya, sy tak mahu cinta yg hanya utk mengisi kekosongan hati mahupun kesunyian. Sy tk mahu.. sy tak mahu perasaan saya dpermainkan, dperkotak katik kan.. sekali saya menerima, sekali sy menyintai, selamanya rasa itu hanya utk ”dia”... bayangan semalam masih mhantui saya, setia saya pada yg sudi.. namun tk th dmana silapnya, masing2 makan hati dgn keputusan sndiri. Kini, dia kembali mcari. N tk smudah itu utk sy terima.

Kini, sy biarkan masa yg menentukan sgalanya. Andainya benar sy tercipta utk seseorg, sy harap dia hadir pada waktu yg sesuai. Pada ketika ini, saya selesa mcm ni. Dsayangi keluarga, dsayangi teman2. walau sunyi itu kadang kala datang btandang sbb tiada insan yg sudi mdengar rintihan hati saya n tenangkan jiwa saya, n mbuatkan saya rasa bputus harap utk idup. Tp saya yakinkan diri utk tempuhi sgala badai yg datang demi masa depan yg saya impikan. Terlalu banyak tangunggajawab yg perlu saya pikul, banyak harapan yg perlu saya tunaikan, tk sanggup utk sy punahkan semua tu...
Saya harap, awak fhm.. dan maafkan saya. Sy bukanlah pilihan yg tepat wat awak.

........ sekian utk si dia....

Dedikasi seterusnya utk teman2 cyber ku..
Kalian semua terlalu amat mawar sayangi, berat rasa hati nk tglkn semua ini. Tp, mawar tahu, setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Mawar takut pada kehilangan.. mawar harap, pemergian mawar drestui. Jangan lp kn mawar yer.. kenangan antara kita terlalu banyak, sukar utk mawar lupakan. Terutama sewaktu kat sunway lagoon, port dickson, n genting... kpd kak ieda, pija minta maaf andainya kata2 pija selama ni ada yg wat akk tersinggung, n terima kasih sbb beri kenangan terindah tu. Terima kasih juga sbb sudi mdengar luahan hati pija selama ni. Bgitu juga dgn kak salina. Pija rindukan sentuhan seorg ”kakak”.. harap, akk tk pelik andainya perilaku pija tidak sperti seorg kawan, tp lebih kepada seorg adik. Pada abg dayat, terima kasih yer bang. Adik fhm ayat2 abg, walau dlm nada gurauan, tp maksudnya mdalam. Terima kasih sbb tk jemu2 mberi kata nasihat n semangat wat adik. Tentang teman sejati n cinta...

Mawar akn merindui kalian semua... siapa2 yg ada no.fon mawar, cntct2 la yer kalau masih igt...


Ya Allah, kau tabahkan lah hati ku utk tempuhi segalanya. Ku akui, setiap pertemuan akan ada perpisahan. Namun ku pasti, setiap kejadian yg kau berikan pasti ada hikmahnya. Cuma ku harapkan, ketabahan hati ini masih ada utk tempuhi semua ujian yg kau berikan... 0 comments

Untuk Dia Yang Ku Panggil TEMAN SEJATI..

Maafkan daku sahabat, kerna tk bjaya menjadi yg terbaik wat kamu. Daku fahami, dkau mharapkan sesuatu yg sempurna dlm idup mu.. dan pastinya ia bukanlah dari ku. Daku merelakan pmergian diri mu.. daku pasrah dgn suratannya. Mlepaskan diri mu, daku terasa seolah bagai mnyimbah minyak tanah ke dalam bara api..

Teman, maafkan daku andainya selama ini daku ada melukai prasaanmu. N terima kasih kerna selama ini dkau tabah melayani sikap ku... Teman, fahamilah... dan ku mahu dkau mngerti... bahawa, kita tk de pape.. n tk kan ada apa2... kau terlalu istimewa buatku, istimewanya engkau terletak dkalangan sahabat2 sperjuanganku dlm menempuhi usia remaja ini. Maaf andainya selama ini, sgala pbuatanku ada yg mbuat engkau tersinggung. Daku terlalu syg pada kamu, dan dsebabkn sayang itu... daku terpaksa melepaskan kamu. Demi kamu sahabat... fahamilah dan yakini. Ada rahmat yg tersembunyi dsebalik sumer ini.

................................
”Ku biarkan kalam ini berbicara, mhurai mksudnya di jiwa.. agar mudah ku mngerti sgala yg terjadi sudah suratan illahi...Ku biarkan pena menulis, mluahkan hasrat dhati.. Moga terubat segala.. keresahan dijiwa tk pernh ku ingini...

Aku telah pn sedaya tk melukai hati mu, mungkin sudah suratan hidupku.. kasih yang lama terjalin bderai bgikan kaca.. teman, maafkanlah diriku..

Oh tuhan, tunjukn ku jalan. Untuk mnempuhi dugaan ini... teman maafkan jika ku melukaimu.. moga ikatan yg ukhuwah yang di bina ke akhirnya...

Sahabat, pertemuan dn perpisahan adalah ketentuan illahi semoga kita terus bersama di bawah naungannya yg esa.

Aku tidak kn bdaya menahan hibanya rasa. Kau pergi mninggalkan diri ku. Redhalah apa yg terjadi usahlah dkau kesali.. mungkin ada rahmat yang tersembunyi...”

......................................... 0 comments

Bintang++

Aku tak tahu mengapa.. aku terlalu fan sgt skrg dgn bintang. tk kira lagu apa2 yg berkaitan dgn bintang, aku pasti suke.. terbaru ni aku ada minat dgn sebuah lagu yang bertajuk kembali pulang by kangen band.. bez lagu tu, mbuatkan aku teringat akn seseorg.. sapa?.. entahlah, spptutnya aku tk perlu igt akn dirinya lg.. terlalu banyak pahit yg aku tempuh dr kebahagiaan. bukan niat utk mngungkit, cm aku tk tahan g nk jadi hipokrit.

dia hadir dwaktu aku dh tak perlukan dia g. dia hadir ketika aku di ambang kebahagiaan.. dia mgugat ketguhan hati aku pada seseorg. mngapa sumer ni harus terjadi. mngapa mcm ni?.. kenapa baru skrg?.. knp tidak dulu.. perlukah aku meleraikan segala ikatan?.. perlukah aku mencari jawapan sumer ini sndiri sedangkan ini bukanlah sperti yg aku pinta.. aku bingung dgn sumer ni.. mngapa bgini sekali dugaan idup yg harus aku tempuhi.. dulu dia aku ibaratkan seperti bulan dan mentari. pernah satu puitis aku ilhamkan khas wat dirinya dan di saat dia pergi mninggalkan aku, lagu biarlah bulan bicara menjadi peneman ku. dan kini.. bintang menjadi penawar dan mengubat hati aku...

green man dah salah anggap ttg aku dan uncle, dan smemangnya sukar utk aku jelaskan kat green man mcm ne keadaan aku skrg n mmg sukar utk dia terima pjelasan sbb dia adalah dia yg aku kenal.. uncle lak aku nk jauhkan diri, demi dia dan kkwn nyer.. aku tk mahu kkwn dia anggap aku yg bukan2, perit utk aku tempuhi 'ayat' tu utk kedua kalinya.. sperti yg dahulu, walaupn yg dulu tu mmg pasti dia adalah milik aku..

mengapa hidup aku hanya perlu mlakukan pengorbanan?.. apakah nilainya kesabaran aku ni?.. Ya Allah, aku hanya perlu secebis kebahagiaan daripada mereka. aku tk punyai teman utk berbicara hati ke hati sperti mereka. mmg ada sahabat yg sudi utk bkongsi cerita, tp belum citer tu hbs, dia suh aku chill!!.. happy!!~... mcm ne nk ceria kalau hati tengah rawan.. apa mereka tk de otak ke??!!~..

sbb tu aku tk sabar nk balek uma, aku nk balek johor!!~.. aku tk nk duk cni g.. aku mnyesal sumer ni terjadi.. pderitaan hati yg aku tanggung dh tak tertahan sanubari aku utk terima.. dkala aku bsendirian, aku termenung lalu aku akan menangis, merintih.. pada siapa aku nk luahkan sgalanya.. pada siapa aku nk mengadu?.. perit.. aku mmpu untuk zahirkan keceriaan, mampu utk lahirkan senyuman.. tp hati aku?.. aku sembunyikan sumer tu..

Ya Allah.. aku mohon padamu.. "abg" yg aku miliki skarang tdk kau rampasnya dari aku. wlupn ku th, kau mngambil mereka2 yg aku syg sbb kau ingin hadiahkan aku dgn insan yg lebih baik.. tp, Ya Allah.. aku mohon padamu.. jangan hilangkan mereka lagi. aku terlalu kasih, sperti aku sayang dgn khidupan ku.. Hadirkanlah aku insan2 yg smemangnya engkau takdirkan utk selamanya bsama ku, sperti ayah dan ibu ku.. aku tk sanggup lagi nk hadapi perpisahan. aku dh tk mampu nk meratapi pemergian, walaupun bukan perpisahan dua alam..

Aku mohon, ketabahan hati ini mmpu utk mengharungi sumer ini lagi..


..... bersambung.. 0 comments

Dekat Tetapi Jauh++

Kiter dekat, tp kiter semakin jauh. masa amat mcemburui kiter. sekejap saja masa meninggalkn kiter. n kerana masa kiter terkejarkan apa yg dhadapan. masa jua yg menentukan sgalanya, bukan berserah tp harus dhadapi...

semalam itu kenangan, n tk kn lagi kembali, hari ini harus kiter tempuhi yg mana ia menentu kehidupan kiter di esok hari. kecekalan hati utk hari ini mbawa erti seribu rahmat kepada kiter utk esok nyer.. mungkin kah ada esok hari utk kiter setalah apa yg telah berlaku?...

pkara yg terlalu byk mhalangi erti pertemuan ini. daku tk mngerti, n daku sukar utk fahami, knp sesucinya ikatan ini, setulusnya perasaan ini sering dlanda badai?.. adakah kerana ingin mnguji setahap mana keikhlasan kiter?..

atau mungkin mereka cemburu melihat semua ini?.. daku bukanlah seorg yg tamak. utk mngaut segalanya utk hanya diri ku saja.. ambil lah ia kalau ia utk mu. ambil lah kalau ia hak kamu.. ambil la ia.. daku rela mngalah dan berundur diri.. bukan kerana daku kalah n tk berani utk bjuang.. tp kerana, daku tk merasa tertarik utk hadapi permainan duniawi yg tak bawa kiter kemana2. utk apa dkejarkan hal keduniaan sedangkn kwajipan kiter sndiri sbgi UMATNYA, HAMBANYA.. kiter tk cuba utk terkejar2kn?..

daku fahami isi hati mu.. daku mngerti sgalanya... kerana aku jua insan sperti mu.. prasaan kasih itu lumrah kehidupan, ajal maut, jodoh pertemuan .. Allah yg tentukan. cuma perlu diingati, jgn sayang kn manusia lebih dr kamu menyayangi ALLAH yang Esa...

Daku Menyayangi Kalian++... 0 comments

tentang dia+++

agak misterikn siapa gerangan dia yg sebenarnya?... tentu yg tahu siapa aku, yg kenal aku. akn meneka org lain.. sbb dlm khidupan seharian aku. aku jarang btl sebut nama dia.. sbb aku cb selindung rahsia hati.. tp, sejak pertemuan itu. aku rasa. diri aku amat dia perlukan. n aku terasa diri aku dsayanginya, namun.. aku masih tk yakin dgn apa yg dia berikan. n aku masih tk mmpu utk mnerima dia seadanya. bukan kerana "apa" dirinya... tp, kerana aku sndiri...

ermmm... mungkin itu yg tersurat utk khidupan diari aku.. huhuhu.. rahsia hati aku n dia, hanya Allah saja yg th. n kami sepakat utk lp kn ia wat seketika demi mcapai cita2. usia baru setahun jagung. n mungkin darah muda ini akn meranapkn erti sebuah kasih syg yg dpupuk dr nilai persahabatan yg kami jalinkan suatu ketika dl.. tidak, aku tk kn merelakan perpisahan menjadi pengakhiran bg perhubungan sesuci ini.. mungkin agak gopoh utk mnyatakan hal seumpama ini, tp..mmg itu yg aku rasai.. biarlah pengalaman yg satu itu mjadi pedoman kami utk mjalani hari muka n mjadikn kami matang dlm mbuat sgala kputusan..

Sahabat, kamu terlalu bmakna buat diri ku.. walau tnp snyuman, tnp khabar berita, tnpa kedengaran suaramu.. namun ku tahu, kesetiaanmu pada ku tk kn pernah luntur..

we ar same, but different is... ... (lu fikir la sndiri.. uhukkksss...)



... bersambung ++ 0 comments