This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Aku Nak Gelak++

muahahaha.... muahahaha.. muahahaha.. muahahahaha.. erks.. nk gelak g.... muahahaha... muahahaha.. muahaha... erks.. sewel kah daku?.. agak nyer kot.. kekeke... sakit tul aku ni...

ermm.. kenapa eak?... sbb.. sbb.. sbb... aku mmg nk gelak.... huhuhu... ada ke ptt, ada org kata aku minat kat dak tu.. n dak tu lak leh pasan aku minat kat dia..

muahahaha.. masa depan dak tu, aku control lah gelak. nk jaga ati nyer pasal.. tp, kat belakang, ketawa terbahak2 aku... tk than sey!!...

hey kawan!!... kiter mmg rapat.. kiter mmg tiada rahsia.. n sllu kongsi citer.. tp tk bmakna ada niat lain... ades... ni yg payah kalau bsahabt dgn blainan jantina.. aku akui, aku lebih suke bkawan dgn lelaki dr ppuan, nk th sbb apa?.. ada ler... kekeke.. n aku ni mmg ler nmpk degil kalau lelaki bg pandangan, nasihat, or whatever la.. tp, bila dh lepas kene 'ceramah'.. aku akan ikut ckp deme... sssyyhhhh... jgn bocor rahsia.. hehehe...

pada yg fikir aku ada hati kat seseorg org tu, hentikan ler teman oi... tk de faedahnyer.. aku lebih senang mcm ni.. n aku mmg bahagia dgn cara idup aku skrg.. tk yah nk berat2 fikirkn kepala otak korg utk fikir sp dhati or dlm idup aku..

aku nk sambung gelak balik leh?.. kekekekeke...

MUAHAHAHAHA.. MUAHAHAHAA... MUAHAHAHAA...MUAHAHAHA...... 0 comments

Aku Di Hari Ini++

Yeah!! Aku rasa aku ptt bterus terang dgn dia. Berterus terang utk menyatakan hasrat hati aku. Erks.. hasrat hati?.. nope!!!.. luahan hati... tp .. aku tkut utk beritahu kat dia yg aku jua turut merasa apa dia rasa.. perlukah aku terus jua utk memendam rasa, shingga rahsia hati ini terbongkar sndiri?.. tp, siapa yg akn mbongkarkan nyer kalau tidak aku sndiri?..

Aku tiada kekuatan utk beritahu kat dia dgn apa yg aku rasakan ni. Aku tkut aku akn khilangan. Aku tkut sejarah akan berulang. Perit utk aku hadapi sumer tu lagi. Ibarat aku alami trauma.. kesan lama masih berdarah lagi, n walaupn terasa dh terubat n terawat sejak kehadiran dia yg sntiasa ada dsisi, namun luka itu tetap meninggalkan parut. Kenapalah baru skrg aku sedar kehadirannya, knp tidak dulu... dia sllu mbahagiakan aku, sllu wat aku tersenyum, dia terlalu mjaga perasaan aku. N aku pula?.. selama ni, aku tk sedar akn kehadiranya. Zalimnya aku kerana bsikap begitu kat dia. Dan dia pl, knp diam seribu bahasa?... mengapa mesti biarkan persoalan itu juga terjawab sndiri?..

Adakah sikap kami yg sama ego?.. aku ego ke?.. atau kerana masing2 punyai sejarah yg hmpir sama?.. kenangan silam yg sukar utk drawati lalu takut utk melafazkan rasa hati setalah kenangan itu berlalu?.. kenangan?.. mengapa mesti ada kenangan?.. kerana hidup ini umpama putaran roda..

Aku akui hati aku mula tertarik dgn nyer sejak pertemuan itu, namun semenjak itu juga aku akan lari dr memikirkan dirinya. Sbb aku takut utk melayani perasaan aku yg mcm ni. Aku takut aku akn terbuai dgn perasaan yg tdk tentu hala. N aku tk yakin adakah perasaan hati ini hanya utk mainan hati saja. Tp, kini aku yakin yg aku benar2 sayang padanya. Malah rasa kasih itu, semakin menebal semenjak aku asyik memikirkan dirinya. Aku btl2 dh dbuai rasa kasih sayang padanya. Cm aku tkut utk meluahkanya. Aku takut utk terus majukan phubungan ini ke arah satu phubungan yg lebih serius. Aku benar2 takut. Aku takut pada kehilangan, aku fobia akan perkataan tu. Sbb aku terlalu sayang padanya. Mungkin perasaan hati aku bergelora, memaksa2 aku utk memberitahunya akn apa yg aku rasa. Tp akal fikiran aku selalu menahan sumer tu dari terluah, menahan segalanya agar aku tk akan merasai kehilangan. Aku takut!!.. aku takut jika aku kehilanganya jua sperti ’dia’... aku tk mahu keakraban yg smemangnya ada antara kami ni, akn luruh dgn ’ungkapan’ itu..

Aku pelik, mengapa dgn dia aku rasa tkut sgt2... adakah ini yg dnamakan perasaan sejati, sekali dlm seumur idup?.. hah!! Nonsense!!... tp, aku mmg pelik. Jika dbandingkan dgn yang dulu. Aku mudah utk mbalasnya kembali. Tp yg ini, mngapa sukar benar lidah ku utk mnuturkan bicara?.. sedangkan perasaan hati aku... arrrgghh!!...... peritnya jiwa aku menahan segala rasa ini. Tidakah dia dpt mbaca isi hati aku dr apa yga aku lakukan utknya?.. adakah dia tidak perasan atau saja wat2 tk perasan?...

Kenapa aku rasa mcm ni?.. kenapa dgn dia aku rasa mcm ni?.. n soalan yg terpenting.. kenapa dia selepas hampir dua tahun aku menyendiri?.. kenapa baru kini aku menyedari kehadiranya?.. mengapa perasaan aku berbelah bagi?..

Namun.. andainya suatu hari nanti. Hadir seorang lagi insan yg sedia utk menjaga perasaan ini, adakah perasaan aku akn tergugat?.. sbb, perasaan yang satu ini langsung tidak terluah. Bgimana utk ku tahu jawapanya?.. dan bagaimana aku mahu beri jawapan kepada yg lainnya?.. aku keliru!!.. aku buntu!!.. apa yg perlu aku lakukan pada waktu itu?.. aku persoalankn sbb aku pernah dtanya soalan sperti itu suatu ketika dahulu.

Entahlah, aku sndiri tak dapat nk jawab.. n aku terfikir sndiri, andainya dia pergi sebelum sempat aku luahkan. Bagaimana??.... sebab aku tahu, penantian itu suatu penyeksaan. Sbb aku pernah rasai sumer itu.

(layan lagu jap, ST12 – Saat Terakhir) ttiba winamp aku tgh putar lagu ni saat aku nyatakan ayat tadi.. ades.....

Aku pernah nekad utk melupakan dirinya saja sbb aku tk bernai nk khianati segala perasaan dia terhadap aku. Tp, dsaat kputusan itu aku ingin lakukan. Dia mencari aku.. ingin tahu sbbnya. N yg pastinya, aku tk mmpu nk luahkan perasaan itu lagi.

Mungkin, perasaan ini aku harus pendamkan saja. N jangan luahkannya jika aku tk mahu khilangan dia. Yeah!! Aku rasa itu langkah yg terbaik. Biarlah kasihnya tk terbalas. Biarlah kasihku tiada nokhtahnya. Asalkan ikatan kemesraan ini tidak tercemar dgn kata2 janji yg aku atau dia sndiri tk th akn tertunai atau tidak.. 0 comments

Citer Praktikal ku++

apa g aku nk citer eak?.. ntahlah.. ni masalah pengangkutan pula.. aku rasa mcm tk sedap ati jek naik dgn pakcik tu lagi.. tk de la, tgk muka dia mcm tk ikhlas jek nk anta n amek aku.. g pn, tmbg yg dia kene kn mmg terlalu murah kalau nk bandingkn dgn pemandu2 yg lain. mana tak nyer.. masa aku balik jb ritu. jarak antara uma aku n KTM Bangi tu, bukan nyer jauh sangat. ibarat dari UNIKEB nk g seksyen 2 jek.. tk jauh mana pn.. tp, dia kene kn tambang mak datok.. bila aku kata aku student baru dia nk bg murah skit, tp kira alhamdulillah la sbb at least aku sampai gak lah KTM tu, kalau nk jalan kaki, jenuh gak bpeluh aku.. huhuhu dgn panas terik nyer..

ermmm.. skrg ni aku tgh fkir, macam ne cara g aku nk g kijer eak. nk bawa motor?.. ades.. payah skit la kalau kat jalan besar. aku ni penakut nk bawa motor kalau kiri kanan kenderaan besar. kang ada mgigil.. huhu.. ermm.. nk nek kenderaan awam?.. blh dpertimbangkan.. huhuhu.. ermmm... uwaaaaa.. tak suke nyer mcm ni... dr masalah family, tmpt kijer.. silap..nk g kijer... masalah diri sendiri.. bila lah masalah ni sumer akan mnyenangkan idup aku.. tp, tk pe.. aku anggap sumer ni satu cabaran utk mematangkan akal fikiran aku. aku pasti!! aku pasti boleh!!...

insyaAllah++


.... bersambung++ (hari praktikal yg ke-17) 0 comments

Kenapa Eak? ++

mcm sukar utk terima kenyataan... yang aku dh tk mudah nk melafazkan pkataan tu.. sejak dtegur.. sblum ni aku tk merasai prasaan serba salah dlm mlafazkn nyer.. knp mcm ni eak?.. aku tk fhm la dgn diri aku sndiri.. aku nk balas balik apa yg dia kata kat aku.. tp, klu dl blh.. skrg aku tk mmpu.. aku tk fhm.. sungguh2 aku tk fhm.. knp aku dh tk leh nk ungkapkn nyer selancar, selancang dl..

benar.. benar.. aku tk fhm..

aku nk kata yg aku sama rasa apa yg uncle rasa.. walaupn sbgi sahabat.. tp, aku btl2 tk mmpu dh skrg.. aku tk th knp.. bukn hny dgn dia sj dgn org lain pn aku dh tk mmpu nk ungkapkn nyer.. knp eak?.. uwaaaaaaa... aku tk lafazkn nyer bukn bmakna aku tk rasa dhati.. dhati aku kkwn tetap ada.. biarlah ungkapan itu tak terungkapkan.. namun dhati aku..hnya Allah saja yg tahu..

dn.. bila uncle kata dia 'sayang'.. aku rs tembok yg ku bina bgikn hmpir retak.. tp tk mungkin.. tk mungkin tembok itu akn retak n luluh wat ms ni.. n tk mungkin tembok itu akn runtuh krn uncle.. bukn krn dia tk ckup baik wat aku.. tp, dia tlalu baik.. mungkin katanya, tiada kelayakn utk sumer tu.. tp, dia tk th siapa aku yg sbenrnya.. aku tk sperti yg dia fkir.. tlalu byk kisah idup aku yg dia tk th, n aku tk bkeinginan pl utk mberitahu dia mahupun siapa2 ttg sumer tu.. bukn aku memilih dlm soal idup, tp aku tkut utk dkecewakn n mngecewakan.. mungkin aku tgu seseorg yg mmpu utk mngubah corak pmikiranku thadap lelaki, n lelaki yg mpu mberiku keyakinan bhawa setianya, jujurnya, kasihnya pada ku berada djalan yg drestui n dredhai.. dan phubungan itu terbatas atas syariat islam.. lelaki yg mmpu mmimpin dan mbimbing aku djalan kbenaran.. mmpu mlindungi aku dsaat aku memerlukan..

adakah ada insan itu?..

ermmm.... tp, aku tetap pelik.. knp aku tk mmpu g nk ungkapkn kata2 tu lagi.. aku ni.. dr td duk "kata2".. apa ayat tu benor nyer?... huhuhu... ayat yg aku mksudkn tu adalah 'sayang'...
sbb aku bfikir.. adakah dgn ayat tu, akn mbuatkn insan lain bfikir yg aku lafazkn nyer atas niat mluahkn prasaan yg terpendam?.. adakah aku lafazkn ayat tu sbb aku benar2 rasainya?.. adakah aku lafazknnyer kerana aku hipokrit?.. adakah aku lafazkn nyer hanya utk main2?... dr lubuk hati ini ingin ku jelaskn, sungguh2 prasaan ini mrasai prasaan itu. sumer insan ku anggap sama saja. utk lebih dr tu, mungkin blum tb waktunya..

knp dl aku mudah melafazkn nyer?.. sbb dia tk th, tlalu pahitnya merasai khilangan.. tp, andainya dgn kata2 itu juga mbuatkan aku merasai perpisahan n khilangan. apa lg harus aku wat?.. aku tk tdaya lg andai itu jua mjadi ptikaian keruntuhan sbuah ikatan.. utk tidak mcemarkan nilai sbuah psahabatan, aku sgup korbankan prasaan aku demi insan yg ku kasihi..

mak ayah.. rindu kat kalian.. akk syg kat mak ayah.. byk kali akk ungkapkn nyer.. tp, dsaat ini akk mlafazkn kata2 itu, akk rasa mcm nk bgenang air mata. sbb akk benar2 mmaksudkn nyer.. akk benr2 merasai prasaan itu. tp, akk dh tk mmpu nk ungkapknnyer sllu..

sahabat.. entahlah......... bl mzahirkn ayat tu, takut fkir lain pl..

aku pn tk fhm apa yg aku wat ni btl atau tdk.. aku tk th...

++bersambung... (ari praktikal yg ke-9) 0 comments