This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Warkah utk Nya...

ermmm... warkah utk ku?.. ngarutlah...
uhuhuhu..
ermmm...
bila aku dgr lagu aishah - kemaafan dendam yg terindah...
aku rs, aku trus jd diri aku yg sbenar...
"fiza" yg cb mnyembunyikn rahsia hati..
mngapa aku tk leh jadi diri aku?..
sbb aku tk mo org lain pndg rendah kat aku...
aku punyai hargai diri..
aku jua punyai maruah...
ego?..
mungkin....

"JGN KITER EXPECT NAK MERAPATKAN TAPI SEBENARNYA MERENGGANGKAN"...
-dedikasi from green man
kata2 ini mbuatku takut nk hadapi dunia nyata...
mngapa seksa perasaanku sbegini rupa????.....

airmata ni mudah sgt mngalir jika dtimpa musibah..
sbb?....
sbb hnya dgn airmata aku mmpu luahkn isi hati aku...
aku tk punya teman yg snggup bkongsi suka dn duka...
aku tk punyai sahabat yg mmpu mdengar luahan hati aku..
aku tk punyai cinta, yg mmpu aku curahkan kasih...

aku rela beralah kpd mereka kiranya aku punyai...
satu dlm sejuta...
walau hanya satu..
satu sahaja...
tp.. bisakah aku punyai insan sperti itu ddunia ni?....
terlalu byk ranjau yg ku tempuhi..
walau usia ku baru mjinak ke dunia dewasa..
mngapa kesabaran ku sering di uji...

aku letih nk hadapi sumer ni..
aku penat nk mmendam rasa..
pada siapakah ptt ku luah rasa ini?..
pada siapa?...

Ya Allah..
berikan ku jawapan...

Ya Allah Ya Tuhan ku...
kau lindungilah aku dr segala mala pertaka..
kau berikn lah ku kekuatan utk hadapi segalanya...
Ya Allah..
dlm sujudku aku mminta...
dlm doaku jua ku meminta...
agar kau lindungi insan2 yg ku sayangi...
aku tk mmpu nk hadapi kehilangan mereka..
tp.. sekiranya itu suratan yg kau takdirkn utk ku..
aku hnya mmpu pasrah dgn sgalanya..

dan ku memohon...
kau berkatilah hidup mereka..
agar mereka bhagia dgn stiap apa yg mereka lakukan...
dan.. fahamilkah rintihan hati ini...
aku syg mereka..
aku cintai mereka..
aku tk mahu mereka rasai apa yg aku rasai..

warkah elektronik ini..
biarlah berakhir rahsia ini hny dsni...
yg pasti, hanya dkau yg fahami rahsia hatiku yg sbenar...

aku menadah tgn padaMu.. Ya Allah...
kau smpikan lah pada mereka...
yg aku terlalu sgt menyayangi mereka..
pulangkanlah...
kembalikanlah mereka padaku..
sahabat.. teman dan kekasih...
aku terlalu merindui mereka Ya Allah...

dan.. andainya mereka hadir...
kau beriknlah daku taufik dan hidayahmu...
berikn daku petunjuk utk mjaga mereka sbaiknya...
walau kelak aku yg merasa peritnya...
biar...
biar hanya aku yg merasai pderitaan..
agar mereka rs kebahagiaan...
fahamilah rintihan hatiku...

aku terlalu kerdil di pandanganMu..
Ya Allah...
aku terlalu lemah utk hadapi semua ini
pada saat dan waktu ini..
aku tk berani nk hadapi semua ini..
aku tk mmpu nk bhadapan dgn nyer...
terasa diri ini terlalu hina utknya..
dia terlalu baik Ya Allah..
mgapa dkau sllu hadirkn insan spertinya utk ku?..
shingga ku terasa tk layak utk memilikinya...
dia.. dia dan dia...
tllu smpurna insan yg kau hadiahkn utk ku...
shinggaku tk mmpu utk merasai khilangan mereka Ya Allah..

tiada madah seindah puisi..
tiada lagu semerdu bak buluh perindu..
yg dpt ku lakarkn rahsia hati..
utk tatapan dirinya yg ku rindu...

... bersambung 0 comments

Maktab !!~

maktab?.. kenapa dgn maktab?...
ha ha ha ha...
tu nama kolej aku la...
kikiki...

ermmm.. kat cni, byk benda aku bljr..
usia remaja ku hbs dsini...
yg tmbh malang nyer...
lebih byk kisah sedih dr gembira....
kenapa lah jalan hidup aku tlalu rumit...
tp aku th, walau serumit mana pn aku lalui..
pasti ada insan lain yg lebih susah idupnya dr aku..

klu kat maktab ni.. apa lagi yg dpt aku kaitkn klu bukn si dia..
ermmm... aku dpt biter yg dia de jalinkn hbungan istimewa dgn seseorg...
alhamdulillah... aku gembira andainya dia bhagia dgn gadis tu..
gadis tu pn aku tgk ok gak.. lebih bek dr aku..

ades... knp lah payah sgt hati aku nk wat mcm yg pernh dia wat kat aku..
hati aku tk sekeras dia..
aku dh tk th mcm ne nk gambarkn prasaan aku lagi..
nangis air mata darah sekali pn.. dia tk kn kembali..
teriak mcm org giler pn dia tk kn kembali..
tp, bukan kembali kepangkuan aku yg aku maksudkn..
aku tk mharap lg dia kembali kat aku sperti dl..

tp, aku perlukan jawapan.. apa makna sumer ni dia wat kat aku..
aku rindukn saat2 bhagia kami dl...
ye!!! aku th, itu sumer tk kn mungkin akn berulang...

aku tension duk kat cni...
kenapa kwn2 aku msih lagi mharap dia akn kembali kat aku..
n kenapa kaitkn aku lagi dgn dia...
hentiknlah sumer tu...
aku dh tk larat dh nk mcm ni...
tlg lah jgn seksa g prasaan aku..

biarlah aku bhagia dgn cara aku...
walau mungkin aku akan kseorangan, kesunyian...
biarlah aku cari kgembiraan aku dgn cara aku sndiri..
aku tk mo jd hipokrit..
syg aku kat dia, setia aku kat dia.. biarlah aku sndiri yg rasa mcm ne..

walau apa pn..
aku rasa bahagia bila dpt biter yg dia dh de 'girl'...
walau pada awalnya aku rasa sedey..
tp, aku bsyukur....
sbb dia bjaya mbuka hati nya..
sbb dia pernh kata...
"abg th, abg tk kn jumpa insan lain yg syg abg. mcm awak syg kat abg..
n abg tk th adakah hati abg akn terbuka utk insan lain"..

abg...
antara kita skrg hny tgl kenangan..
hny kenangan yg mrawat rindu dkalbu..
syg za kat abg, hny tuhan yg tahu..
za tk pernh mnyesal kenali siapa abg dlm hidup za..
za hargai setiap ptemuan kiter sejak 5tahun yg lalu..

abg.. za nk abg tahu..
za sntiasa doakn yg terbaik wat abg..
za tk mo abg rasa sperti apa yg za rasa..
maafkn za kerana tk mampu mjadi yg terbaik dlm idup abg selama ni..
maafkn za...

lastly, undanglah za dhari bhagia mu kelak..
amin...

bersambung... 0 comments