This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Selagi Masih Bernyawa...

huhuhuhu.... aku lom mati g lor...
alhamdulillah, wat ms skrg ni aku masih siht, siht walafiat...
hehe...

uwaaaa!!!! cuti sems aku dh pn bmula..
rs mcm tk nak balik jek..
tk de mud nk balik.. tk th knp...
research aku tk siap g..
asgment aku, satu pn tak wat g...
ades.. knp lah dgn aku sems ni... dh lah sems laz..
mkin tk de smgt nk study...
tk th knp...
mid term aku pn baru lps..... tk de satu subjek pn yg aku wat ulangkaji...
ades... knp ni?...
bukn aku tk mo study... tp, apa yg aku bc satu pn tk de yg aku leh beri tumpuan...
otak aku kosong!!!

n sperkara lagi....
knp "dia" ku rs kan smkin hampir dgn aku...
knp dl "dia" buang aku?..
aku tk suke dperlakukn bgini..
aku bukn boneka!! bila suke amek, bl dh tk suke buang..
i hate that!!!!...

hati ni!! knp degil sgt?...
knp sush sgt nk buang org jauh2?..
knp sush sgt nk lupakan kenangan2 lama?..
knp pyh benar nk berubah?..
utk apa setia andainya tk setia?..

fikiran ni!!!
knp buntu sgt cari jln kluar?..
knp mudh sgt kata "ok, mngalah"....
knp tk leh fkir apa yg terbaik utk diri sndiri?...

knp?.. knp?.. dn knp?...
tepuk dada.. tny lah diri...
tk de sapa yg leh slesaikn mslh kiter..
klu tdk diri sndiri..
ketenangan itu ada dlm diri...
keimanan itu ada dlm islam...

buka alquran.. bc..
bentang sejadah... sujud padanya...
itu ketenangan yg cuba ku ambil...

kehilangan byk mngajar ku erti ketaqwaan..
moga insan2 tersebut bhagia di atas penderitaan org lain...

... ... bersambung 0 comments

MaW@r - B3rDuRi

Ya Allah,
Izinkan daku menjadi sekuntum bunga,
Yang dihiasi dengan kelopak akhlaq mulia,
Harum wanginya dengan ilmu agama,
Cantiknya kerana iman dan taqwa,

Namun keindahan zahirnya ku simpan rapi,
Biar menjadi rahsia yang kekal abadi,
Bukan perhatian mata ajnabi,
Yang menjadi punca fitnah hati,

Ya Allah,
Timbulkanlah duri yang memagari diri,
Agar diriku terpelihara dari noda duniawi,
Yang akan menghilangkan keharuman sejati,
Yang akan memudarkan kecantikan diri,

Disebalik kekurangan yang tercipta,
Bukanlah alasan untuk bermuram durja,
Kerana setiap yang tercipta ada hikmahnya,
Izinkan ya Allah agarku menjadi permata,
Tetap menyinar walau di lumpur hina,
Tetap berharga walau dimana saja,
Buat ummah dan juga keluarga,

Izinkan daku menjadi seindah mawar berduri,
Yang menjadi impian setiap muslimah,
Yang indahnya bukan untuk lelaki,
Tapi permata buat yang bernama suami.. 0 comments