This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Perasaan aku...

ermm... lama gak aku tk citer ttg aku.. syik nukilan ilham aku jek kuar.. huhu.. ermm... kan pe, aku skrg dh kongsi bilik tu yg rs malu gak nak naip2 mcm ni, kang ada yg curi tgk aku taip apa.. hehe..tu yg taip2 skit pastu save.. hehe..

ermm.. bbalik pada topik aku td.. huhu.. parah seh!!.. aku dh tkut nk bincang ttg hal ni benornyer sejak setahun yg lepas.. n aku mmg takut dh dgn perasaan tu.. tllu byk pahit dr manis.. tp, jujur aku katakn. aku de rpt dgn sorg member ni.. tp aku takut nk teruskn phubungan tu lu hny sbgi kwn, aku takut sejarah akn berulang...

ermm.. alangkah indahnyer idup aku ni andainya tak de sejarah itam tu.. aku dh penat bmain perasaan mcm ni.. aku syg sgt kat kwn tu.. sama mcm aku syg yg "dl" tu.. tp, kali ni aku hrp2 sgt tk jd mcm dl.. n harap dia tk salah fhm dgn kasih syg yg aku berikn..

tp tulh, aku tk fhm..knp sering kali bbangkit psoalan ttg aku dgn ex-aku.. mesti dia akn tny.. misalnyer "dia" minta kembali.. adakah aku akn terima?.. huhu.. soalan yg agak mberi tekanan pada aku.. namun aku jawab dgn jujur, mmg aku akui, aku mengaku..aku masih syg kat dia..n sbb itu, aku tk mampu lagi nk ubah hati aku kpd yg lain.. tp, aku n "dia" tetap dlm kenangan.. andai benar jodoh aku dgn dia telah termaktub sejak azali.aku terima dgn redha.. tapi, aku tahu.. kenangan tetap kenangan dlm idup "dia".. n aku tetap akn lupus dr ingatan dia.. sbb "dia" adalah "dia" yg aku kenali.. ah!!~.. malas aku nk bincang topik tu... sbb aku dh janji tk mo fkir hal tu lg..

ermm... aku syg sgt2 kat kkwn aku.. sm aku syg kat member yg aku maksudkn td.. cuma mungkin dia lelaki, tu yg kkwn aku fkir lain.. entahlah, apa yg aku nk dlm idup aku skrg.. aku tk mo fkir g soal hati n prasaan lagi.. biar benar2 prasaan yg sejati tu hadir dlm idup aku.. bputus asa?..mungkin..tp, itulh aku yg skrg.. kadang kala mmg terasa sunyi.. tp aku mls nk fkir sgt, aku hiburkn diri aku dgn dgr lagu.. bc novel n sbgi nyer..

ah!!! benci nyer aku dgn perasaan mcm ni... masuk member yg aku maksd kn td, baru ada 3 org lelaki yg bjaya mncuri phatian aku.. hahahaha.... green man, bdk kacamata, n dia.. apa nama yg aku nk letak eak... ermm.. (tgh fkir2 g)... ermmm.. apa kata letak, Uncle Jan... hehe.. sbb dia suke pgil aku makcik... huhuhu...

ah!!!~ pape jek lah... yg aku tahu.. aku syg dia.. aku syg dia n aku tetap akn syg dia... sbb aku tk kn segan utk ngaku aku syg kat org, sbb itu yg aku rs dlm hati.. cm klu nk serius tu, i don't think so...tk kira lah dgn sp2..

... bersambung 0 comments

Wanita Memilih Lelaki??!!~

Apabila kamu berkawan dengan lelaki,
Ingatlah ada dua pilihan terbentang




Yang Pertama..
Kamu jadi seperti kelapa..
Mudah diperoleh..
Diparut..
Diperah..
Dan diambil santannya..
Lepas tu hampasnya dibuang…

Yang Kedua..
Kamu menjadi sebutir mutiara..
Berada di dasar lautan..
Tersimpan rapi..
Dilindungi kulit..
Bukan senang nak melihat..
Apa lagi mendapatkannya..
hanya orang yang bertuah..
Berusaha menyelami dasar lautan..
Dapat memperolehnya..
Harganya mahal sekali..
Dan ia akan tersimpan selamanya..

Jadi..
Kamu pilihlah samada
Hendak menjadi kelapa ataupun mutiara..
Di sebalik santan..
menjadi penyedap makanan..
diperah segala kenikmatan..
dengan mudah jatuh menjadi titisan..
akhirnya habis kari dimakan..
pulut panggang sisa habis ditelan..
dan santan hilang tak jadi ingatan..
yang terasa lazat hanya kari dan pulut
panggang..
orang tak kenang jasa santan..
Mutiara..
tertanam di dasar yang paling dalam..
sukar andai mengharap jadi perhatian
kerana
dilapisi kulit yang keras
menghadang..
namun kiranya ditemui insan..
akan menjadi permata hiasan..
terletak tinggi di cincin idaman..
atau di leher nan jinjang..
atau di lengan menawan..
makin lama mutiara tertanam..
makin tinggi nilaian..

fikir-fikirkanlah... 0 comments