This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Balik Maktab!!~

Ermm... aku dh balik maktab dh ni...
adeh~.. penat siot~.. aku balik saing dgn Ain.. huhu... de gak aku posing dgn ain kat dlm bas.. hehe..

aku smpi maktab agk ptg lah gak, sbb ngeteh dl kat S8.. seb bek lah sepupu si Pah tu ada.. klu tk putus gak urat kentut aku nk ngangkat barang2 aku yg berat tu.. "Dl lain, skrg lain".. huhu.. hehe.. wat2 fhm jek lah..

ermm, esok nyer yg bsamaan dgn 26 Jun 2008 aku dftr bilik, erk~.. mula2 tu aku dpt bilik yg sbilik dgn junior... L117.. huhu... mcm tk leh terima jek aku kene sbilik dgn deme.. pastu, aku dpt tukar bilik L128.. sbilik dgn budak sems3.. ermm, blh lah dr tk de.at least aku kenal dia n dia kenal aku.. huhu..

n bmula lah aktiviti punggah mmunggah brg dr bilik stor ke bilik baru aku tu...
wa ckp lu, nk mampOs pn ada!!~.. smpi merah2 tngn aku.. pdahal selang 2buah bilik jek.. kikiki.. smpi skrg tgnku rs kasar gi... huhu..

jenuh gak aku nk cari brg2 aku kat stor tu.. mn tk nyer.. bsepah nauzubillah.. mcm dlanda ribut taufan.. yg aku hangin tu, sabun basuh, sabun mandi aku leh hilang..mentang2 penuh g..sbb sblum cuti sems tu aku baru beli, baru guna bapa kali.. geram tul aku!!~.. aku tk halalkn sp yg pki.. wakakakaka~ jaat aku.. aku mmg jaat..huhu

Aku ni bab2 mngemas mmg aku "berat" skit.. hehe.. dlm malas2 tu siap gak aku kemas.. hehe.. seharian gak lah aku mngemas..

tapi yg aku tk sedap nk dgr tu, bbdk ni kata Super senior kene pindah ke tingkat atas, bilik yg ada bilik air dlm nyer tu... waaaaa!!!! panas nyer aku!!~
aku dh siap kemas dh ni wei!!~ sengal tul lah, sp yg manage bilik2 bbdk diploma ni hah?~.. bapa sebulan, tgkt bapa atau sbgi nyer aku tk kisah sgt~.. tp yg aku kisah, nk dkatakn tiap2 sems mcm ni.. asyik nk dok rombak jek bilik.. sakit ati tul aku!!~
klu diorg tlg punggah brg tk pe gak~..

AKU GERAM!!~ 0 comments

WHAT I THINK ABOUT LOVE:

-Aku fikir cinta nie hanya merosakkan diri jerr...coz bila dah break dgn pasangan dia mulalah buat perangai...tak mau makanlah,tak mau mandilah...ishk tak kerr menyusahkan makbapak tu!!~

-CINTA yang AGUNG
Adalah ketika kamu menitikkan air mata
dan MASIH peduli terhadapnya..
Adalah ketika dia tidak mempedulikanmu dan kamu MASIH
menunggunya dengan setia..
Adalah ketika dia mulai mencintai orang lain
dan kamu MASIH bisa tersenyum sambil berkata
'Aku turut berbahagia untukmu'

Apabila cinta tidak berhasil...
BEBASKAN dirimu...
Biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya
dan terbang ke alam bebas LAGI ..
Ingatlah...
bahawa kamu mungkin menemukan cinta dan
kehilangannya..
tapi..
ketika cinta itu mati..kamu TIDAK perlu mati bersamanya...
Orang terkuat BUKAN mereka yang selalu menang..
MELAINKAN mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh

MENCINTAI...
BUKANlah bagaimana kamu melupakan..
melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN..
BUKANlah bagaimana kamu mendengarkan..
melainkan bagaimana kamu MENGERTI..

BUKANlah apa yang kamu lihat..
melainkan apa yang kamu RASAKAN..
BUKANlah bagaimana kamu melepaskan..
melainkan bagaimana kamu BERTAHAN..

Lebih berbahaya mencucurkan air mata dalam hati...
dibandingkan menangis tersedu2...
Air mata yang keluar dapat dihapus..
sementara air mata yang tersembunyi
menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang..

Akan tiba saatnya
di mana kamu harus berhenti mencintai seseorang BUKAN
kerana orang itu berhenti mencintai kita MELAINKAN
kerana kita menyedari
bahawa orang itu akan lebih berbahagia,
apabila kita melepaskannya.

Apabila kamu benar2 mencintai seseorang,
jangan lepaskan dia..
jangan percaya bahwa melepaskan SELALU bererti kamu
benar2 mencintai
MELAINKAN...BERJUANGLAH demi cintamu
Itulah CINTA SEJATI

p/s: 22Jun 2007.. bmula dr tarikh ini, byk mengajar aku ttg cinta dan kasih syg.. aku mulai belajar sesuatu yg aku tak mngerti selama ini.. tarikh ini jugalah yg mbuatkan aku semakin matang utk hadapi hari muka... aku bharap pada yg Esa, kurniakn lah aku dgn ketabahan hati utk hadapi sumer ini. sbb aku percaya, Allah hanya akn mnguji hambaNya dgn ujian yg mampu dtanggung oleh hamba2Nya.. 0 comments

Reunion!!~

17 Jun yg lepas aku n kkwn aku ms sekolah dl de wat reunion...
huhu... layan giler.. sbenarnyer kitorg nk wat kat N9.. tp atas sbb2 yg ttentu kitorg tk jadi wat..pastu rncg nk g Melaka n balik ari. pn tk jadi.. jadi kami bcadang wat kat Tg.Leman jek.. huhuhu.....

dlm kul 8.30pg kami btolak dr uma acai, sbb bkumpul kat uma acai..
kitorg g dua kete jek.. mls nk ajak rmi2... lias n pudin yg bawa..huhu..

ermm.. sesampai nyer kami kat sana!!.. agak mengejutkn!! hny kami jek ada..
wakakakkaka.. apa lagi!! bmaharajalela lah kami dsana.. huhu..

ermm... mls nk ulas lanjut.. ni antara aksi kitorg smasa kat sana... huhuhu..

kete... n khemah kami...


"apa lah cda n Yang ni..aku tgh cbuk idupkn bara ni.. leh posing jek..cancel aku nk wat binik" <<++ acai kata..



wachaaa!!!~ kiter sekeh katik rramai... degil tul bdk ni td...



nyummmy!!!~... bakar ayam!! sedap2..



i believe i can't fly... wakakakaka..



aksi merbahaya~... erk~..silap..get ready nk tanam org..


merenung punca ilham yg paling bernas...


ermm.. ni jek lah ye... kang penuh page ni dgn gmbr.. huhuhu....
pape pn... den tul2 happy dgn reunion ni.. hope.. rancangan kiter nk wat kat pulau akhir tahun ni akn bjalan dgn lancar... 0 comments

Kenapa PerLu MenCintai...?? ++Cinta Tak Perlu Bsebab++

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan
di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah
bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si
suami. Ini dialog mereka

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang
menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan
abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa
abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada
saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman
lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk
puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata
"Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang
merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis
dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!"

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi.
Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.

Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang
disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.
Surat tersebut berbunyi begini :

"Sayang!Jika disebabkan suara aku mencintai mu... sekarang bolehkah
engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan
kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu...sekarang bolehkah engkau
menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika
disebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau
tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan
setiap langkah aku mencintai mu.... sekarang bolehkah engkau melangkah?
Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan
sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi.
Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini,
selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik
dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia
boleh dirasai dalam hati."

Artikel ini diambil daripada seorang sahabat... namun ambe ada sedikit pandangan peribadi... Ingin kusimpulkan dengan cara ambe yg tiada apa apa...

Bolehkah agaknya ia berbunyi begini...
"Sayang, Sesungguhnya Allah sudah memilih sayang utk menjadi teman dalam hidup abang... dengan rasa syukur dengan hadiah daripada Allah ini.. abang menyintaimu... Dia lah sebab kenapa Abang cinta kepada sayang pada ketika ini, Allah memayungkan rahmatnya ke atas rumah tangga yang harmoni dan di hiasi kasih sayang... Utk memilikimu.. abang pohon petunjuk dan kekuatan daripadaNya... besarkah apa yang abang lakukan hanya dengan menghargai pemberiannya ini? dengan mencintaimu? kerana cintamu ku tagih dariNya juga... jadi sayang... itulah sebabnya dengan izinNya.. abang mencintaiMu... semoga Allah membantu kita wahai sayang menjadikan cinta ini sebagai jalan menghampiriNya...

what ever it is.. it comes from the bottom of my heart insya'Allah... dari hati yang ingin berkata-kata....
diri ini percaya semua benda berlaku dengan sebab... perbezaannya samada kita tau.. atau tidak tau... "Adakah sama diantara orang yang mengetahui dengan orang yang tidak mengetahui...?" au kama qal fil Quran.. maaf tak ingat exactly where... 0 comments

gila novel...

hehehe.. aku ni mmg minat sgt baca novel.. lagi2 yg cintan cintun... kkdg tu leh mleleh air mata gua cakap lu.. kikiki...

baru2 ni aku ada bc sebuah novel.. peh!! mmg mnyentuh perasaanku.. actually, novel ni ada seseorg yg suggest kat aku.. huhu.. xsangka dlm pcarianku itu, dia yg bg.. wakakaka.. sengalkn bdk tu.. huhu...

byk2 novel yg pernh aku baca, novel ni lah yg aku rasa mmg ada POWER!! pada aku lh.... kikikiki.... sbb kn novel ni byk mberi tips n nsihat kat ppuan.. huhu.. mmg bez lah..

nk tahu antara isi kandungan novel tu?..
antara isi kandungan yg paling aku suke.......

++>> sanggupkah dia mjadikn kbahagiaan hatinya satu taruhan lagi? dia sendiri tidak pasti. mampukah dia untuk btahan jika sekali lagi hatinya dlukai? dia tidak tahu. menyemai kasih tanpa benih di ladang dan tidak bertanah umpama mencari air yang tidak bgaram di tengah lautan.bukan sesuatu yang mustahil, tetapi memerlukan keajaiban..
++>> tidak semua yg kita inginkan blh kiter peroleh, tetapi kekuatan cinta berupaya mengatasi segala dugaan yg datang. yg penting, ada keyakinan dan percaya antara satu sama lain..
++>> terbanglah stinggi mana, pergilah sjauh mana, tp klu sudh tertulis itulh jodoh kita, tak ada apa yg blh mngubahnya...
++>> lelaki, kdg kala apa yg tsirat tdk sama sperti yg tsurat. kita dtimpa prasaan, mreka pl saja2 mahu mduga. kita sudah hampir pengsan krn jatuh cinta, mreka pula menganggap kita sbgi teman biasa..
++>> betapa pentingnya kesetiaan dlm mjalinkn phubungan. jgn harap phubungan blh kekal kekal hingga ke hujung nyawa jika kesetiaan blaku dsebelah pihak sj..

isi kandungan yg paling aku suke yg ni...
++>> "kita mesti percaya pd ketentuan. tetapi tdk semestinya apa yg kita nk, kita blh dpt. wlupn niat kita ikhlas. walaupn kita berusaha sedaya upaya mcapai apa yg kita inginkn. walau seribu doa dpanjatkn ke hadrat ILLAHI. knp ye?.. krn mungkin apa yg kita inginkn itu smemangnya tentu tlh dtentukn tdk mungkin mjadi hak kita. mungkin jika kita memilikinya, akan lebih mdatangkn keburukan drpd kebaikan..."

++>> "kita mesti yakin, apa juga yg ddatangkn oleh ALLAH, pasti ada hikmahnya. manusia sllu bkeluh kesah dgn dugaan yg dhadapi mereka tnpa mnyedari, segala dugaan itu dberikan untuk mjadikn mereka mnusia yg lbh bguna. perlu diingat juga, ALLAH tdk mnguji makhluk-NYA dgn ujian2 mlainkn ujian yg bsesuaian dgn kekuatan diri makhluk yg ingin di uji"...
++>> apa gunanya jadi "great girl" jika apa yg diinginkn terlepas bgitu sj dr genggaman.
++>>ssungguhnya, mreka yg mnyatakn masa dpt mngubati luka adalah org yg penipu dan gila....

hahahaha..... korg nk tahu lbih lanjut cari lah novel tu..
tjuknya "Jika Benar Cinta" penulisnya LYNN DAYANA... aku mls nk ulas lanjut... air mata aku ni dh mleleh.. wakakakaka.. sengal tul aku ni.. wakakakaka..


cm aku tcari2 gak satu citer yg dkatakn bez... tjuknya "Love in the Vineyard".. drama cina katanya.. btl ke wujud?... huhuhu... sbb aku nk tgk ketabahn wanita itu mharungi hidupnya... sbb plakonnya ada kata, "Bila kita putus cinta, anggaplh kita bpisah dgn org yg tdk sesuai dgn kita. Just let it go. Be happy"... mmg btl kata-kata tu, tp luka dhati kita sndiri yg mrasakannya. berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikulnya...



... bersambung 0 comments

air mata wanita...

Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya
"Mengapa engkau menangis?"

"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.

" Aku tidak mengerti", kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"

Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat
dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan,mengapa wanita begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia.namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya"

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika
orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan
kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam
kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi
hatinya "

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

Kau tahu:

" Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang
dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.

Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya tempat dimana cinta itu ada."

Kirimkan ini kepada setiap wanita yang Anda kenal hari ini untuk memperingati Bulan Sejarah Wanita.

Jika Anda lakukan,i'allah sesuatu yang baik akan terjadi. Anda akan
menambah harga diri wanita!

Kirimkan msg ini juga kepada kaum lelaki,supaya mereka sedar dan ingat akan kecantikan wanita mereka yang azali..

bukan pada kecantikan luaran semata-mata...

Selami lah hati wanita mu.. dan ingat lah...,
Setiap Wanita itu Cantik... 0 comments

budak kacamata???.....

ermm... budak kacamata?... sp dia ye?... huhu....
ermm.. kat topik yg lepas aku ada sebut psl "budak kacamata"... sp dia yg sebenarnyer eak?... huhu...
nk tahu?... dia lh pcuri... pcuri merbahaya di abad ini.. dia mcuri bukn sembarangan benda.. ho ho ho.. dia tlh mcuri hati ku yg tulus ini.. kikikiki... berani btl dia mcuri harta kesayangan aku tu.. huhu...

22April tu lh tarikh keramat wat aku...dlm bas otw balik kl. segala2nya masih segar dlm ingatan aku.. 22Jun jg tarikh keramat wat aku..

ntahlah, aku tak tahu dr ne aku nk mulakn dl citer ttg dia ni.. aku rs segala2nya aku nk luahkn sekaligus.. tamak nyer aku ni.. huhu..

aku kenal dia kat KYM- masa tu masih form4.nk pendekn citer.. aku kenal dia ms bengkel easy maths.. n lepas bengkel tu, kitorg bhubung melalui hp jek.. n mungkin smpi sekarang dia tak tahu seperkara.. iaitu aku start guna hp sebab apa.. huhu..
ntahlah, aku pn tak tahu knp, ms kenal dia tu.gerak hati aku terlalu kuat.kira mcm karma kot.. kikiki..

masing2 sibuk dgn aktiviti msing2 slama hmpir dua tahun sbb nk SPM..mcm2 yg kami lalui wlupn bjauhan.ala. masa tu pn aku anggap member2 je..
bmula dgn aktiviti study, SPM. n akhirnye result SPM kuar.. lps result kuar, aku bnasib baik sbb dpt smbung study kat ibu kota.. dia pl dpt smbung form6 je..aku dpt gak form6, tp memandangkn aku dh tk minat nk pki baju sekolah, so aku pilih bljar kat kolej.. nk pendekn citer, sepnjang minggu orientasi tu, nk dkatakan tiap2 mlm dia col aku..rs sayu gak hati aku dia snggup hbskn kredit dia smata2 krn aku. n masih tbayang2 g kat kotak fikiran aku, dia de nyanyi something..
"syg syg, syg syg syg?.. syg syg syg..".. huhu.. pastu esoknyer dia col dia kata dia demam.. huhu.. klkr tul dia tu.. pastu, aku ajk dia masuk kolej yg aku masuk tu, n mungkin dh dnamakn jodoh.. 10Julai kami btemu, sbb apa eak?.. sbb dia dpt masuk kolej yg aku masuk.. rasa gembira aku waktu tu hnya tuhan yang tahu..

start dr tarikh tu, kami lalui hari2 indah kami bsama.. still as friend.. tp kkwn aku kata aku dgn dia mcm de pape jek.. tp ms tu memang hati aku masih tak tbuka utk bcinta dgn sapa2 tmasuk dia, sbb mmg tak tfikir pn.. ntahlah..

dr hari ke hari, kami semakin rapat.. n sehinggalh suatu hari aku tersedar sesuatu.. masa tu kami tukar hp. sepanjang umo idup aku, aku tk pernh tukar hp dgn lelaki apatah lagi menggunaknnyer.. klu setakat abg2 aku dh biasalh.huhu..
n waktu tu, hati ku rasa nk nangis sepuas2nya, hampa sgt.. aku tk fhm knp(pd waktu tu lh)... sbb apa?.. sbb ada msg ppuan lain, byk sgt2. dia kata dia tk de "girl", tp pgil syg abg... huhu.. kkwn aku kata aku jelez nk ada pendam perasaan kat dia.. waktu tu aku bingung dgn perasaan aku, ye lah aku tk pernah rasa mcm tu sebelum ni.. huhu.. klkr kn aku ni, remaja yg baru nk kenal cinta.kikiki...
start situ, baru aku perasan yg aku sbnrnyer de perasaan sayang yg luar biasa kat dia.. hehe..(malu lak nk ngaku).. tp aku tk luahkn, aku pendamkn jek dr dia..

mula2 nk kuar p bandar dl aku sllu ajak kkwn aku temankn kitorg, tp lepas kjadian tu kkwn aku ni sengaja bg pluang kat aku n dia bdua2an.. huhu..malu ada gak masa tu.. tk pernh umo aku kuar dgn lelaki hny bdua.. aku masih igt 1st time kami kuar bdua dl..
ms tu waktu exam, dia kata dia nk g ATM.. tk sngka pl aku dia nk ajak aku p Mid Valley.. huhu.. giler, dh lah kul5 kami kuar.. tentunyer balik lewat..huhu.. spnjang aku kuar dgn dia tu, akk2 dorm aku dok msg jek..huhu.. tp tu lah 1st time dlm sejarah idup aku, aku kuar dgn lelaki hny bdua.. malu tul.. dh lah masa tu aku pki biasa2 jek.. tshirt lengan pnjang n suar slek.. hahahaha..

ermm... tp tu lh. semua tu tgl kenangan... aku dgn dia sbenarnyer kini dh tak de pape.. tp hati aku?.. masih tetap syg kat dia.. aku tk kisah pn walau apa pn dia wat kat aku.. sbb aku msih bpegang pd prinsip idup aku, "biar org wat kat aku, jgn aku wat kat org".. sbb aku yakin, pasti ada hikmah dsebaliknyer n aku yakin ada balasan dsetiap apa yg kiter lalui.aku xbmksud mharapkn balasan.sbb aku bkorban ikhlas dr hati aku, walaupn perit utk aku hadapinya tp aku harus pasrah.. org tua2 de kata, pengorbanan dlm pcintaan tu adalah lumrah khidupan.. aku sgup korbankn perasaan aku utk melihat dia bahagia.. 22Jun nnti genaplah setahun kami putus..

cm yg aku pelik, smpi skrg aku tk fhm knp dia wat aku mcm ni.. n aku masih mnunggu jawapan dr dia.. bodohkn aku?.. tp tu lah hakikatnya.. aku sukar nk ubah hati aku.. aku tk nafikn.. mmg ada lelaki lain yg ingin n sudi "mngubat" hati aku.. tp, hati aku masih tk tbuka utk yg lain.. sbb aku pernh kata kat dia.. "aku akn cari kebahagiaan aku stlh lihat dia bahagia".. bila masa tu, aku pn tak tahu.. ntahlah..

hati aku ni tlalu degil.. hahahaha... sengal tul aku ni..
"hatiku cuma satu, hati itu tlh dcuri n tk dkembalikn.. apa yg pasti, klu dkembalikn pn aku pasti dh tk bnilai lagi, sbb aku yakin dh dhancurkn mjadi kepingan2 sisa yg tak bharga.. siapa yg akn peduli hati seperti itu lagi?.. tiada kn?"...

(smbil lap air mata- nk g berangan jap)..

video kat bawah ni khas aku tujukn wat dia.. terakgir dari aku...


... bersambung

eheeemm... aku ke?... aku eah?.. kisah aku?..

eheeemmm!!!!! dh lama gak aku tak buka.... bukan pe... aku tk dpt nk connect tenet lor.. sengal tul tenet aku ni.... tension gak... tp, ok gak utk aku tenangkn jiwa aku yg bcelaru.. huhu... "bcelaru"??... knp ye?..

ritu.. aku dpt tahu.. "green man" g annual dinner dgn that girl!!!!! waaaaaaa... luluh hati ku... mekaceh "jambu" sbb beritahu... sapa "green man"??... huhu... my bez friend... satu2 nyer kwn rapat yg aku kenal masa sekolah dl yg masih kekal sbgi kwn baik aku... syg banget seh... dia lah satu2 nyer kwn baik lelaki yg aku ada skrg...

ermm... ntahlah.. rs syg aku ni lain mcm jek.. huhuhu.... smpi dia silap tafsir... huhu... bukn pe.. aku takut pd kehilangan.. aku syg dia mcm aku syg kat kkwn ppuan aku.. huhuhu... tp tulh, syg2 pn.. aku tetap rs khilangan seseorg yg bgelar sahabat... aku pn tak tahu mana kekurangan aku.. tp apa yg pasti... syg aku kat "green man" tetap hanya sekadar member.. sbb hati aku?... hati aku tetap milik "budak kacamata".. nnti de masa kau citer hal penuh aku.. huhu.. mula2 ni aku citer hal remeh temeh jek dl... kikiki...

bbalik pada citer td.. aku bukan nyer panas sgt pn bila dpt tahu dia g annual dinner tu dgn ppuan tu... tp yg wat aku terasa, kat tmpt tu leh pl smpi, kat tmpt aku ni tk.. leh pl ulang alik dr ampang ke SA... nk kata jelez tak gak.. cm rs nk majuk jek.. kikiki.. kang ngadu kat dia... dia kata aku manja... kahkahkahkah....

tp kn nk pendek citer.... aku jelez kot... wakakaka..
lawak tul aku ni.. huhu... tp klu btl ppuan tu "ms.perfect" dia.. pe salah nyer.. aku tumpang gembira.. sbb dia pernah citer kat aku, dia pernh frust... meleleh gak air mata aku masa dia citer.. ala.. cinta monyet.. sama lah mcm aku.. tp aku ngan dia, apa yg kitorg rs tetap tk sama.. sbb hati aku kat "budak kacamata" tu sukar aku nk tafsirkn mcm ne... ntahlah...

adeh~.. airmata aku dh nk meleleh ni..huhu, sbb teringat kt buah hati.. kikiki...
... bersambung....

aku juara!!!!


assalamualaikum w.b.t
mekaceh kerani sudi mbuka lembaran ini.. huhuhu..

siapa aku?... aku siapa?.. hehehee...
aku adalah aku... aku adalah juara diantara juara, krn aku bjaya menjadi juara dgn adik2 aku..krn aku yg dberi pluang melihat dunia yg penuh pancaroba dan lakonan ini... kasihan mereka, namun ku bsyukur sgt2... "AKULAH JUARA"... hehehee..

ermm... tk de pe yg menarik pn dgn hidup aku ni,, byk kedukaan dr kebahagiaan... tentu bila korg bc citer2 aku karang, korg kata "mesti ada hikmah dsebaliknyer"... huhuhu.. insyallah.. namun aku tetap redha wlu apa jua ujian yg mdtg dn apa yg dkurniakn olehNya kpdku... krn aku makhluk ciptaaNya..

aku ni budak sengal.. hehehe.. tp xbmakna aku org yg xbguna.. hehehe... aku syg sgt kat mak ayah.. sbb krn mereka aku jadi "JUARA" diantara juara2... hehehehe...

ermm.. family aku asal org johor.. kuarga sederhana jek.. tk berada sgt.. xlah miskin sgt.. kire yg sedang2 jek.. kitorg adik beradik dbesarkn kat kwsan felda.. kwsn yg amat mesra rakyat.. hehe.. aku suke duk kat felda.. uma dekat2... cm tu lah.. aku ni xrmi kwn.. mungkin sbb sikap aku yg pasif kot... mungkin sbb itu juga, bila aku bkwn dgn seseorg.aku akn syg btl2.. wlu mungkin hny sbgi kwn..mungkin aku ni agresif sgt nk luahkn perasaan syg.. hehehe.. mungkin sbb itu, smpi ada kwn aku ada yg slh tafsir ttg perasaan kasih aku kat dia.. huhuhu.. parah kn?.. adeh~.. mungkin juga.. erk~.. bapa byk mungkin daaaaaaaaaaaaaa.........

ttg aku?... aku?... apa ttg aku???.. yg aku tahu.. aku adalah "JUARA".. huhuhu...
ala...kang korg akn thulah nnt.. mls aku nk citer.. kang aku nangis lak...
erk~.. pasal pe lak aku nk nangis?.. sbb kang klu aku citer.. sumer citer aku nk citer... kang... adeh~.. ntahlah... aku dh merepek apa ni?.. huhu..

sambung citer lain lah yek... huhuhu... selmat bkenalan... 0 comments

Muslimah Sejati?

Seorang Muslimah itu...
Yang lembut fitrah tercipta,
Halus kulit,
manis tuturnya,
Lentur hati,
telus wajahnya,
Setelus rasa membisik di jiwa,
Di matanya cahaya,
dalamnya ada air,
Sehangat cinta,
sejernih suka,
sedalam duka,
Ceritera hidupnya ...
Seorang Muslimah itu...
Hatinya penuh manja,
Penuh kasih sayang semuanya,
Cinta untuk diberi,
kasih untuk dirasa,
Namun manjanya bukan untuk semua,
Bukan lemah, atau kelemahan dunia...
Ia bisa kuat,
Bisa jadi tabah,
bisa ampuh menyokong,
Pahlawan-pahlawan dunia,
begitu unik tercipta,
Lembutnya bukan lemah,
Tabahnya tak perlu pada jasad yang gagah...
Seorang Muslimah itu ...
Teman yang setia,
Buat Adam dialah Hawa,
Tetap di sini,
dari indahnya Jannah,
Hatta ke medan dunia,
Hingga kembali mengecap nikmat-Nya...
Seorang Muslimah itu dalam kebahagiaan! 0 comments