This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Aku Nak Gelak++

muahahaha.... muahahaha.. muahahaha.. muahahahaha.. erks.. nk gelak g.... muahahaha... muahahaha.. muahaha... erks.. sewel kah daku?.. agak nyer kot.. kekeke... sakit tul aku ni...

ermm.. kenapa eak?... sbb.. sbb.. sbb... aku mmg nk gelak.... huhuhu... ada ke ptt, ada org kata aku minat kat dak tu.. n dak tu lak leh pasan aku minat kat dia..

muahahaha.. masa depan dak tu, aku control lah gelak. nk jaga ati nyer pasal.. tp, kat belakang, ketawa terbahak2 aku... tk than sey!!...

hey kawan!!... kiter mmg rapat.. kiter mmg tiada rahsia.. n sllu kongsi citer.. tp tk bmakna ada niat lain... ades... ni yg payah kalau bsahabt dgn blainan jantina.. aku akui, aku lebih suke bkawan dgn lelaki dr ppuan, nk th sbb apa?.. ada ler... kekeke.. n aku ni mmg ler nmpk degil kalau lelaki bg pandangan, nasihat, or whatever la.. tp, bila dh lepas kene 'ceramah'.. aku akan ikut ckp deme... sssyyhhhh... jgn bocor rahsia.. hehehe...

pada yg fikir aku ada hati kat seseorg org tu, hentikan ler teman oi... tk de faedahnyer.. aku lebih senang mcm ni.. n aku mmg bahagia dgn cara idup aku skrg.. tk yah nk berat2 fikirkn kepala otak korg utk fikir sp dhati or dlm idup aku..

aku nk sambung gelak balik leh?.. kekekekeke...

MUAHAHAHAHA.. MUAHAHAHAA... MUAHAHAHAA...MUAHAHAHA...... 0 comments

Aku Di Hari Ini++

Yeah!! Aku rasa aku ptt bterus terang dgn dia. Berterus terang utk menyatakan hasrat hati aku. Erks.. hasrat hati?.. nope!!!.. luahan hati... tp .. aku tkut utk beritahu kat dia yg aku jua turut merasa apa dia rasa.. perlukah aku terus jua utk memendam rasa, shingga rahsia hati ini terbongkar sndiri?.. tp, siapa yg akn mbongkarkan nyer kalau tidak aku sndiri?..

Aku tiada kekuatan utk beritahu kat dia dgn apa yg aku rasakan ni. Aku tkut aku akn khilangan. Aku tkut sejarah akan berulang. Perit utk aku hadapi sumer tu lagi. Ibarat aku alami trauma.. kesan lama masih berdarah lagi, n walaupn terasa dh terubat n terawat sejak kehadiran dia yg sntiasa ada dsisi, namun luka itu tetap meninggalkan parut. Kenapalah baru skrg aku sedar kehadirannya, knp tidak dulu... dia sllu mbahagiakan aku, sllu wat aku tersenyum, dia terlalu mjaga perasaan aku. N aku pula?.. selama ni, aku tk sedar akn kehadiranya. Zalimnya aku kerana bsikap begitu kat dia. Dan dia pl, knp diam seribu bahasa?... mengapa mesti biarkan persoalan itu juga terjawab sndiri?..

Adakah sikap kami yg sama ego?.. aku ego ke?.. atau kerana masing2 punyai sejarah yg hmpir sama?.. kenangan silam yg sukar utk drawati lalu takut utk melafazkan rasa hati setalah kenangan itu berlalu?.. kenangan?.. mengapa mesti ada kenangan?.. kerana hidup ini umpama putaran roda..

Aku akui hati aku mula tertarik dgn nyer sejak pertemuan itu, namun semenjak itu juga aku akan lari dr memikirkan dirinya. Sbb aku takut utk melayani perasaan aku yg mcm ni. Aku takut aku akn terbuai dgn perasaan yg tdk tentu hala. N aku tk yakin adakah perasaan hati ini hanya utk mainan hati saja. Tp, kini aku yakin yg aku benar2 sayang padanya. Malah rasa kasih itu, semakin menebal semenjak aku asyik memikirkan dirinya. Aku btl2 dh dbuai rasa kasih sayang padanya. Cm aku tkut utk meluahkanya. Aku takut utk terus majukan phubungan ini ke arah satu phubungan yg lebih serius. Aku benar2 takut. Aku takut pada kehilangan, aku fobia akan perkataan tu. Sbb aku terlalu sayang padanya. Mungkin perasaan hati aku bergelora, memaksa2 aku utk memberitahunya akn apa yg aku rasa. Tp akal fikiran aku selalu menahan sumer tu dari terluah, menahan segalanya agar aku tk akan merasai kehilangan. Aku takut!!.. aku takut jika aku kehilanganya jua sperti ’dia’... aku tk mahu keakraban yg smemangnya ada antara kami ni, akn luruh dgn ’ungkapan’ itu..

Aku pelik, mengapa dgn dia aku rasa tkut sgt2... adakah ini yg dnamakan perasaan sejati, sekali dlm seumur idup?.. hah!! Nonsense!!... tp, aku mmg pelik. Jika dbandingkan dgn yang dulu. Aku mudah utk mbalasnya kembali. Tp yg ini, mngapa sukar benar lidah ku utk mnuturkan bicara?.. sedangkan perasaan hati aku... arrrgghh!!...... peritnya jiwa aku menahan segala rasa ini. Tidakah dia dpt mbaca isi hati aku dr apa yga aku lakukan utknya?.. adakah dia tidak perasan atau saja wat2 tk perasan?...

Kenapa aku rasa mcm ni?.. kenapa dgn dia aku rasa mcm ni?.. n soalan yg terpenting.. kenapa dia selepas hampir dua tahun aku menyendiri?.. kenapa baru kini aku menyedari kehadiranya?.. mengapa perasaan aku berbelah bagi?..

Namun.. andainya suatu hari nanti. Hadir seorang lagi insan yg sedia utk menjaga perasaan ini, adakah perasaan aku akn tergugat?.. sbb, perasaan yang satu ini langsung tidak terluah. Bgimana utk ku tahu jawapanya?.. dan bagaimana aku mahu beri jawapan kepada yg lainnya?.. aku keliru!!.. aku buntu!!.. apa yg perlu aku lakukan pada waktu itu?.. aku persoalankn sbb aku pernah dtanya soalan sperti itu suatu ketika dahulu.

Entahlah, aku sndiri tak dapat nk jawab.. n aku terfikir sndiri, andainya dia pergi sebelum sempat aku luahkan. Bagaimana??.... sebab aku tahu, penantian itu suatu penyeksaan. Sbb aku pernah rasai sumer itu.

(layan lagu jap, ST12 – Saat Terakhir) ttiba winamp aku tgh putar lagu ni saat aku nyatakan ayat tadi.. ades.....

Aku pernah nekad utk melupakan dirinya saja sbb aku tk bernai nk khianati segala perasaan dia terhadap aku. Tp, dsaat kputusan itu aku ingin lakukan. Dia mencari aku.. ingin tahu sbbnya. N yg pastinya, aku tk mmpu nk luahkan perasaan itu lagi.

Mungkin, perasaan ini aku harus pendamkan saja. N jangan luahkannya jika aku tk mahu khilangan dia. Yeah!! Aku rasa itu langkah yg terbaik. Biarlah kasihnya tk terbalas. Biarlah kasihku tiada nokhtahnya. Asalkan ikatan kemesraan ini tidak tercemar dgn kata2 janji yg aku atau dia sndiri tk th akn tertunai atau tidak.. 0 comments

Citer Praktikal ku++

apa g aku nk citer eak?.. ntahlah.. ni masalah pengangkutan pula.. aku rasa mcm tk sedap ati jek naik dgn pakcik tu lagi.. tk de la, tgk muka dia mcm tk ikhlas jek nk anta n amek aku.. g pn, tmbg yg dia kene kn mmg terlalu murah kalau nk bandingkn dgn pemandu2 yg lain. mana tak nyer.. masa aku balik jb ritu. jarak antara uma aku n KTM Bangi tu, bukan nyer jauh sangat. ibarat dari UNIKEB nk g seksyen 2 jek.. tk jauh mana pn.. tp, dia kene kn tambang mak datok.. bila aku kata aku student baru dia nk bg murah skit, tp kira alhamdulillah la sbb at least aku sampai gak lah KTM tu, kalau nk jalan kaki, jenuh gak bpeluh aku.. huhuhu dgn panas terik nyer..

ermmm.. skrg ni aku tgh fkir, macam ne cara g aku nk g kijer eak. nk bawa motor?.. ades.. payah skit la kalau kat jalan besar. aku ni penakut nk bawa motor kalau kiri kanan kenderaan besar. kang ada mgigil.. huhu.. ermm.. nk nek kenderaan awam?.. blh dpertimbangkan.. huhuhu.. ermmm... uwaaaaa.. tak suke nyer mcm ni... dr masalah family, tmpt kijer.. silap..nk g kijer... masalah diri sendiri.. bila lah masalah ni sumer akan mnyenangkan idup aku.. tp, tk pe.. aku anggap sumer ni satu cabaran utk mematangkan akal fikiran aku. aku pasti!! aku pasti boleh!!...

insyaAllah++


.... bersambung++ (hari praktikal yg ke-17) 0 comments

Kenapa Eak? ++

mcm sukar utk terima kenyataan... yang aku dh tk mudah nk melafazkan pkataan tu.. sejak dtegur.. sblum ni aku tk merasai prasaan serba salah dlm mlafazkn nyer.. knp mcm ni eak?.. aku tk fhm la dgn diri aku sndiri.. aku nk balas balik apa yg dia kata kat aku.. tp, klu dl blh.. skrg aku tk mmpu.. aku tk fhm.. sungguh2 aku tk fhm.. knp aku dh tk leh nk ungkapkn nyer selancar, selancang dl..

benar.. benar.. aku tk fhm..

aku nk kata yg aku sama rasa apa yg uncle rasa.. walaupn sbgi sahabat.. tp, aku btl2 tk mmpu dh skrg.. aku tk th knp.. bukn hny dgn dia sj dgn org lain pn aku dh tk mmpu nk ungkapkn nyer.. knp eak?.. uwaaaaaaa... aku tk lafazkn nyer bukn bmakna aku tk rasa dhati.. dhati aku kkwn tetap ada.. biarlah ungkapan itu tak terungkapkan.. namun dhati aku..hnya Allah saja yg tahu..

dn.. bila uncle kata dia 'sayang'.. aku rs tembok yg ku bina bgikn hmpir retak.. tp tk mungkin.. tk mungkin tembok itu akn retak n luluh wat ms ni.. n tk mungkin tembok itu akn runtuh krn uncle.. bukn krn dia tk ckup baik wat aku.. tp, dia tlalu baik.. mungkin katanya, tiada kelayakn utk sumer tu.. tp, dia tk th siapa aku yg sbenrnya.. aku tk sperti yg dia fkir.. tlalu byk kisah idup aku yg dia tk th, n aku tk bkeinginan pl utk mberitahu dia mahupun siapa2 ttg sumer tu.. bukn aku memilih dlm soal idup, tp aku tkut utk dkecewakn n mngecewakan.. mungkin aku tgu seseorg yg mmpu utk mngubah corak pmikiranku thadap lelaki, n lelaki yg mpu mberiku keyakinan bhawa setianya, jujurnya, kasihnya pada ku berada djalan yg drestui n dredhai.. dan phubungan itu terbatas atas syariat islam.. lelaki yg mmpu mmimpin dan mbimbing aku djalan kbenaran.. mmpu mlindungi aku dsaat aku memerlukan..

adakah ada insan itu?..

ermmm.... tp, aku tetap pelik.. knp aku tk mmpu g nk ungkapkn kata2 tu lagi.. aku ni.. dr td duk "kata2".. apa ayat tu benor nyer?... huhuhu... ayat yg aku mksudkn tu adalah 'sayang'...
sbb aku bfikir.. adakah dgn ayat tu, akn mbuatkn insan lain bfikir yg aku lafazkn nyer atas niat mluahkn prasaan yg terpendam?.. adakah aku lafazkn ayat tu sbb aku benar2 rasainya?.. adakah aku lafazknnyer kerana aku hipokrit?.. adakah aku lafazkn nyer hanya utk main2?... dr lubuk hati ini ingin ku jelaskn, sungguh2 prasaan ini mrasai prasaan itu. sumer insan ku anggap sama saja. utk lebih dr tu, mungkin blum tb waktunya..

knp dl aku mudah melafazkn nyer?.. sbb dia tk th, tlalu pahitnya merasai khilangan.. tp, andainya dgn kata2 itu juga mbuatkan aku merasai perpisahan n khilangan. apa lg harus aku wat?.. aku tk tdaya lg andai itu jua mjadi ptikaian keruntuhan sbuah ikatan.. utk tidak mcemarkan nilai sbuah psahabatan, aku sgup korbankan prasaan aku demi insan yg ku kasihi..

mak ayah.. rindu kat kalian.. akk syg kat mak ayah.. byk kali akk ungkapkn nyer.. tp, dsaat ini akk mlafazkn kata2 itu, akk rasa mcm nk bgenang air mata. sbb akk benar2 mmaksudkn nyer.. akk benr2 merasai prasaan itu. tp, akk dh tk mmpu nk ungkapknnyer sllu..

sahabat.. entahlah......... bl mzahirkn ayat tu, takut fkir lain pl..

aku pn tk fhm apa yg aku wat ni btl atau tdk.. aku tk th...

++bersambung... (ari praktikal yg ke-9) 0 comments

aku & Praktikal++

ermmm.. rini sumer org tgh bz... asyik meeting... meeting.. meeting... aku yg bosan.. nk chatting, tkut kantoi.. uwaaaa.... ermm.. rini kak an dah ada dh. igtkn tk balik g. tp, dia pn bz gak. sumer bz. aku jek yg tk bz, apa aku nk wat pn aku tk th. lalalalala... boring nyer sminggu ni kijer..

semalam pakcik yg amek aku tu dh ar amek lmbt, smpi ke maghrib gak la. sumer org dh balik, tgl aku sorg. dh ar ujan, kilat berdentam dentum. tatottttt.. huhuhu.. nk tk nk, aku cari ar teman utk bborak. col fir, tk angkat.tup2 aku tukar sim kad dia cntct balik. dia kata tgh mandi. huhu.. tp, dh tukar sim kad.hbs aku gayut dgn uncle baru aku tukar balik.. hhuhu.. sori la yer fir.pastu bl pkcik tu dh amek aku. seb bek la hp tk mati g. hehe.. kn pe, dlm hati aku ni cuak gak. prasaan takut tu tetap ada beb. huhu..

n alhamdulillah aku slmt smpi ke uma. hehehe.. tp, mslh nyer.. dh smpi uma, kilat lak wat takut aku.. nk tk nk, aku kemas2kn diri.solat asar yg tk dan aku wat,mandi2, smbung skit kijer yg kat ofis, kemas2 uma skit, pastu tdo. smpi kul 11lbh gak aku tdo.. huhu.. pastu bngun2, fir bg msg. ermm.. mcm2 karenah dak tu skrg. layan kn jek la.. huhuhu... lebih kurg 2lebih aku benti msg dgn dia. sbb ngantok aku dh kembali.. pastu laz msg dia u aku reply kul 5lebih. aku tjaga sbb sejuk sgt.

ermm.. itu lah citer aku utk semalam... aku citer ni saja nk flashback. aku tgh boring ni.. tk de teman nk bborak. so aku luahkn kat cni la.. huhuhu.. seb bek ada blog. tk la boring sgt. tp lps aku publish blog ni. aku nk wat apa plak eak?..
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... help me...

++time praktikal ari ke lima... 0 comments

semalam dan dirinya++

hahahaha.. bagaikan mimpi... bagaikan berada dipuncak kayangan.. bagaikan bayangan gurauan.. entahlah... aku tk tahu ayat apa yg dapat wakilkn perasaan aku semalam.. mcm kelakar pn ada...

knp aku kata mcm tu?... hahaha.... (jap2 nk gelak...)

semalam masa aku nk balik uma balik. uncle main nyorok2 dgn aku.. hahaha... yang makin lawak nyer.. aku bukan fokus kat dia ke apa .. tp aku fokus kat rambut dia. ades.. panahan tul... dia dh potong rambut.. comey taw.. huhu... rasa mcm nk usap2 jek kepala dia masa tu.

malam tu dia kata, dia dtg dgn 3 kete.. TIGA?... ades.. kkwn dia nmpk ler kire nyer.. ermmm.... lantak dia la.. bukn nyer aku kenal pn, n deme pn tk kenal aku sapa. yg deme th aku "joyah".. hahahaha... lalalala...

ermmm..... entahlah...

+++ masa praktikal ari ketiga 0 comments

hari derita++

uwaaaaaaa...
aku dh start praktikal....
boring giler wa ckp lu... aku rasa mcm nk balik uma jek.. dh malas dh nk study2 g ni... dh mls nk wat sumer ni..
kn pe.. korg nk th citer tk?..

pssttt...
psssttt.. meh la cni baca cerita ttg aku dan praktikal...
muahaha...

24hb Nov ritu aku start praktikal.. kat ne g... UNIKEB ler..
uwaaa... boring giler..
tk de kijer utk aku..
mcm jadi penyambut tetamu pn ada...
aku ni bukan nyer peramah sgt.. so tk th nk borak dgn sapa..
duk diam jek kat meja aku.. layan perasaan n dunia ku sndiri.. aku bukan tk mo tegur deme.. tp aku takut la.. sumer muka seyez giler nk mampos.. huhu.. aku cuak ar.. aku cm rapat dgn .. erks.. agak rapat la sbb deme jek yg sllu aku tgur.. hehe.. iaitu pegawai aku n sorg akk nama nyer kak an... eksekutif kerja kat UNIKEB ni..

ermmm.. masa 1st aku masuk dl.. aku dkenalkn dgn sumer staff.. hehe.. malu2 kerbau aku dbuatnyer.. mereka ni sporting benor nyer.. tp,tu la.. aku ni yg pendiam sgt.. tk banyak cakp.. tp mmg itu gaya aku dgn org yang aku tk kenal.. huhuhu... sapa2 yg kenal aku tu.. th la aku mcm ne.. huhuhu...

ermmm.... 2nd day aku praktikal pn sama.. tk de pape kije.. ermm.. wat setakat ni baru dua hari la.. hehehe... ermmm...

boring nyerrrrrrr... sllu yg jadi mangsa aku lepaskn boring uncle la.. huhu.. sian uncle.. tp .. mmg dh tk de sapa nk aku cntct.. kkwn aku tentu nyer bz.. yg sllu aku msg dgn kak eda... ermmm... uwaaaaaaaaaaaa... aku bosan tahap gaban yg tk lepas dr kandang gaban!!!!.... 0 comments

Duri & Mawar ++

apa kaitan dgn dua pkara di atas?.. entah.. aku pn tk th.. dua benda tu yg terlintas dfikiran ku utk aku letak sbgi tajuk pada luahan kali ni..

1st time- aku dkatakn bodoh sbb masih tk leh luperkn dia.. yer!! sy ngaku.. sy mmg bodoh.. sy bukn tk mmpu awak.. sy cb dh.. mcm2 cara saya wat. bukn sy nk larikn diri dr sumer tu. awak nk saya luper kn dia, awak nk saya luperkn dia. benda tu sumer pkara yg tjadi dlm idup saya awak. 1st time sy alami.. bgimana cara utk sy luperkn spenuhnya.. awak bunuh lah otak saya. awak hapuskn kenangan2 itu, awak bakarlah sumer tu, andainya itu sumer leh wat saya mluperkn dia.

sbb tu sgala pkara sy tk mo ada kaitan dgn dia. sy mmg tk mo langsung ada pape kaitan dgn dia. sy tk mo.. awak fhm tk.. sy tk mo dh..

bukn sy nk lari dr sumer kenyataan tu. sy hadapinya.. sy terima sgala apa yg kkwn katakan. walaupn perit hati ni nk terima benda tu, tp saya tabahkan perasaan dan hati sy utk dengar.. sbb apa pl sy nk dgr?.. sbb mereka msih sahabat saya, yg kata tu sahabat saya. tk bdaya nk kecik kn hati mreka. sy tk kata sy ni baik, sy ni perfect smpikan tk hiraukan perasaan sndiri. tp mmg itu dh cara saya.

saya syg mereka awak.. saya sayanga sangt.. sy tk mo dh rasa kehilangan. perit bl merasai kehilangan insan yg dsayangi.. bukn tk leh hidup tnpa mereka, cm terasa diri ini kosong tanpa warna warni kehidupan yang mana sebelum2 ni dsinari kehidupan tu bsama mereka ttiba rasa sunyi, kelam dan sepi bl terpaksa hadapi kehidupan ni bseorangan.

awak jemu dh ke utk bcerita?..
awak dh jemu ke utk nasihatkn saya?
awak dh jemu ke utk igtkn saya?
awak dh jemu ke dgn saya?
awak dh penat utk jadi sahabat saya?..

mngapa zan?..

............
(maaf tk dpt nk teruskn kata2.. smbung klu ada mood nk smbung blog ni) 0 comments

Masih++

Masih ku tk bdaya melupakan mu..
Dhatiku Bkata...
apakah sbenarnya cinta
dihati ini
Hanya mainan semata
namun kau tak mngerti
apa yg sebenar yg telah terjadi di diri ini
kau yg masih dhati
tidak terdaya mngundur diri darimu..
setelah engkau pergi
tiada apa yg ada di diri ini
ku harap kau kn berubah hati
semoga kau kan kembali
di diri ini++
.....

syahdunya perasaan aku tatkala lagu ni bkumandang lunak dcuping tlinga ku.. wajahnya, sentuhannya, kasih sayangnya, senyumannya, kata2nya.. terngiang2 dkotak fkiran ku seolah2 ia baru saja semalam blalu, walau pada hakikatnya dh hmpir dua tahun dia pergi mninggalkn ku sendiri..

itulah satu kenangan dlm hidupku yg tk mmpu aku lupuskan dr kotak fkiran ku. bukan ku tk cuba utk mlakukannya, tp entahlah aku sndiri tk fhm mngapa. aku masih tk dpt nk ubah hati aku lagi kpd yg lain. tlalu sukar.. yer aku th, klu bukan aku yg ubah tk kan ada org lain lagi. tp, mungkin wat masa ni aku lebih senang bsendirian.

Mungkin jika suatu hari nnti dia mminta utk kembali, jujur aku kata dr hati++ mungkin aku akn mnerimanya++
Atau mungkin tidak..
entahlah, aku sndiri tk dpt nk tafsir perasaan aku mcm ne.

Sumer insan yg rapat dgn aku, aku sayang++
sumer insan yg ada di sisiku, aku tk kn malu utk aku kata, aku sayang mereka++

Cuma perasaan yg terlalu istimewa tu, mungkin tk wujud lagi di antara kalian..
kalau ada pn, aku akn cepat2 tepis perasaan aku kat seseorg tu. sbb aku th dia ada lebih banyak pilihan yg terbaik wat dirinya. aku rasa aku tk layak utk sapa2.

"Sejarah Hitam" dalam hidupku mbuatkn aku tkut nk terima lelaki lain. tkut bayang2 hitam itu akn mjelma kembali.

Daku bukanlah sesempurna yg mereka pandang++
Aku rasa aku terlalu hina utk dsayangi++
aku terlalu rendah martabatnya utk dhormati++

Entahlah..
aku tk tahu apa yg aku nk dlm hidup aku..

Kadang kala aku rasa sunyi bl bsendirian. aku rasa sepi sgt2. aku ingin teman bbicara yg boleh aku luahkn isi hati aku yg mana aku tk mmpu nk luahkan kat org lain n dlm ruangan ini.

Mungkin ketabahan aku belum ckup++

... bersambung.. 0 comments

Bagaimana Hendak Ku luahkan++

Aku dh nk hbs dh kat maktab ni... sgala2nya akn berakhir++

tp masih ada yg blum tlaksana.. aku rindukn dia.. rindu sgt2.. aku cuba bohong prasaan aku, aku cb tipu hati aku.. aku cuba tipu kkwn aku.. tp inilah yg sbenarnya yg aku rasa.. aku tlalu merindui dirinya.. sbb tu, aku masih tk mmpu utk buka pintu hati aku utk yg lain..

Ya Allah, mngapa bgini skali prasaan aku thadap dirinya?.. aku tk mmpu nk bdendam, aku tk mmpu nk mbenci, aku tk mmpu utk mlupakanya. Kehadirannya tlalu terkesan dhati, terlalu bmakna wat idupku.. astaqfirullah al-azim..

Ya Allah, aku impikan kehidupan sperti "Mawar Berduri".. tabah mnempuhi sgala ujian, bpegang teguh pada prinsip idup, berada dlandasan yg benar dlm setiap silaturrahim yg terjalin.. aku impikannya YaAllah..
tlalu mulia budi pkertinya...

tapi, hatiku tk stabahnya, diriku tk semulianya.. imanku rapuh dgn godaan dunia..

Ya Allah, kau hadirkan aku seorg insan yg sudi bkongsi suka duka nya bsama2 dgn ku.. aku meminta hanya satu Ya Allah.. andainya aku benar2 tcipta utknya. bukakanlah pintu hatiku sluas2nya utk mnerima dirinya, tunjukanlah jalan kbenaranmu++

Aku tk mmpu bgenang air mata lagi. aku dh puas bsedih. aku dh puas bduka. berilah daku sinar kebahagiaan.. aku mmerlukannya.. berilah aku bahu utk aku mlepaskn sgala keluh resah ini..

++ bersambung... 0 comments

I Wanna Be Free++

rimas taw tk!!...
RIMAS!!!...

Rimas bila hidup ni dkaitkn dgn sapa2...
klu dh kata tk tu... TAK la...

aku ni tk layak utk sapa2..
aku hidup sllu nyusahkn org...
sumer org bencilah kat aku...
benci.....
aku suke klu org benci kat aku....

klu ikutkn hati..
aku nk lari dr sumer ni...
nk lari sjauh mana yg aku rasa aku mmg nk lari..

aku bosan dgn sumer ni..
benci!!!!!!!!!!!...

Bila gak nyer aku nk mati...
bila aku mati, tk la nyusahkn org g..

kn?..
kn?..
kn?..
kn?.. 1 comments

Berakhir Sebuah Penantian++

hahaha.. mcm gempak jek tajuk nyer tu.. pnantian apa yg dh berakhir?.. nk th?.. ikuti selanjut nyer..

korg nk th tk?.. 13hb ni aku hbs final++
14hb tu ada annual dinner utk majlis ppisahan, tema tahun ni fashion show.. haha.. pelik2 jek dak2 junior aku ni..

pastukn, 16hb tu dak2 chat ajak p genting.. tp, sori la kkwn tk pat join sbb esok nyer den ada hal..

17hb n 18hb ada pbentangan research.. aku skrg tgh tension psl research la ni.. huhu..
aku nyer research tk wat g SPSS.. dak2 ni dh smpi kesimpulan dh..

pastu, 18hb malam tu ada annual dinner g sekali. khas utk dak2 sems aku jek..
uwaaaaaaaaaaaaaaaaa.. sedey nyer nk tglkn sumer ni... saat2 ni gak la, dak2 ni flashback balik apa yg blaku 2tahun setengah kat maktab ni..

masa dak2 ni citer pasal hal diorg, syok jek aku dgr.. tup2.. tiba giliran aku?.. aku dh agak dh apa yg diorg akn tny.. nk tak nak.. aku citer la.. mmg aku citer jujur dr hati.. sgala2nya tbongkar++ pasal apa?.. alaaa, klu kat maktab ni..pasal hal dia la apa g..
aku citer la kenal kat ne, pastu apa blaku. n smpilah citer yg kehidupan aku skrg..
yang mana aku tetap bpegang pada kata2 ni ...
"SINGLE IS SIMPLE, COUPLE JUZ INVITE A TROUBLE"..
mungkin kata2 tu akn berubah setelah aku jumpa seseorg yg benar2 blh mngubah kotak fkiran aku terhadap kaum adam..

kumbang yg bjaya mnempuh duri sang mawar..huhuhu..

lantak deme la nk fkir apa.. huhuhu...
mmg ayat tu aku bagi kaw2 nyer kat deme.. huhu...
leh jadi giler aku duk cni llama...

ermmm...
n then.....

24hb ni aku start praktikal.... kat UKM..
ades.. rasa mcm mls jek..

nak balik uma!!!!!!!!....
uwaaaaa!!!!

++ bersambung... 0 comments

Ku Pendamkannya++

ermm.. apa yg cb aku pendamkn yer?.. aku sndiri pn tk th apa yg aku pendamkan.. bgaimana dia th aku ada pendamkan ssuatu?.. tk fhm aku mcm ni.. ades...

pendamkn prasaan?.. aku rs tk de.. tk de ke?.. rasanya mmg tak de.. uwaaaa.. aku tk fhm...

prasaan sedey?.. aku dh luahkan..
prasaan sayang?.. aku dh luahkan..
prasaan gembira?.. aku dh luahkan..
prasaan takut?.. lagi la sllu aku luahkn.. hehe...
prasaan ingin mberontak?.. aku dh wat..
prasaan nk majuk?.. aku mmg sllu majuk... hehe..

ntahlah.. aku rasa tk de pe yg aku nk pendamkan.. wat sakit jiwa jek mmendam prasaan ni. 0 comments

Co-op++

korg nk tahu tk?.. aku dh dpt th tmpt praktikal aku..
huhuhu.. pada mulanya kn.. aku tension sangat bberapa hari ni..
sbb apa?... sbb org yg uruskn tmpt praktikal ni la.. wat aku tension tul.. "lem" tul wat kijer... aku tny ada dpt feedback dr tmpt tu atau tk, baru thegeh2 nk tny pape.. geram tul aku... seb bek la aku ni pnyabar..

pastu, sok nyer.. hbs jek exam investment. aku terus g pejabat, tny kat akk tu. mcm ne citer... kat fail dia tu, ada list dak2 yg dpt tmpt praktikal. yg aku nyer tk higlight.. aku tny knp, dia kata.. "Pagi td, baru dpt feedback.. org sana col..surat rasmi lom anta g"... Ya Allah.. betapa tabahnya hati aku pada waktu... huhuhu...

pastu aku wat2la muka seyez aku, tp tk la garang.. aku ni baik taw.. kikiki... aku tny la, tul ke dpt tmpt.. dia kata, pihak Co-op tu tk de pape masalh, so kputusan nyer...
"AKU DAPAT!!!!"...
huhuhu...

pada mulanya, aku rs bhagialah jg bl dpt th aku dpt.. tp selang bberapa masa kmudian. aku rasa mcm nk tukar dgn mber lak.. tk bez la.. hati aku dh tawar nk praktikal kat c2..

nk tahu ke aku dpt praktikal kat ne?.. ermmm.. kat UNIKEB... ala,.. yang kat UKM tu... uwaaaaaarrrgghhh!!! aku dh tawar hati dh kat c2... menci nyerrrr...

lalalalalalala....
ntahlah...

BORING!!!!!!!!!!!!!!...

+++Bersambung 0 comments

Rahsia Hati++

sukar?... apa yang sukar?...
iyer...
sukar utk mjelaskan rahsia hati...

aku rindukn suasana dulu...
rindukan suasana gelak ketawa kuarga yg bgitu mesra dcuping tlingaku..
rindukan suasana gurau senda teman2 skeliling...
rindukan suasana keamanan yg dl...

mungkinkah aku akn kecapinya kembali..
atau itu sumer hanyalah igauan aku dmasa lampau...
mimpi yg tiada ksudahan...
anganan, rintihan, keluhan..
seorang insan, hambaNya, anaknya, temannya... sahabatnya...

bilakah dapat ku rungkaikan rahsia hati ini?..
bilakah masanya dpt ku luahkan apa yg tbuku dhatiku..
pada siapa?..
dia?... siapa?..
teman?... siapa?..
sahabat?.. siapa?..
abg?... mana mereka?..
mak ayah?.. tk mungkin..
tlalu byk jasa mreka..
smpi aku tkut nk hadapi hari muka...
smpi aku rasa gerun utk terima sgalanya lagi...

Ya Allah.. Ya Tuhan ku...
mngapa kau sering hadirkn insan sperti mereka kpd ku Ya Allah..
tlalau besar mngorbanan yg mreka lakukan utk ku..
shinggaku tk tdaya utk mnolaknya lagi..

Ya Allah.. Daku pasrah dgn apa yg tjadi dlm hidupku sbelum ini..
daku Redha dgn ketentuan Mu , Ya Allah...
cuma daku pinta...
bhagiakanlah mreka, ceriakn hidup mreka sperti mana dahulu yg pernah kami kcapi bsama..
ksengsaraan hati ini..
biarlah daku sj yg alami..
daku tk mmpu utk mlihat air mata mereka..
berikanlah sgala ujian mu yg kau takdirkn utk mereka kepadaku..
aku rela utk terima sgalanya...
aku rindukan senyuman mreka..
aku rindukan gelak tawa mereka..
aku rindukan keluarga bahagia..
aku rindukan keakraban sebuah psahabatan..
aku rindukan belaian kasih sayang...
sgala2nya aku rindu...

bgaimana lagi cara utk ku gambarkn rahsia hati ini?...
bgaimana lagi utk aku luahkan apa yg tbuku dhati?..
aku tk mharapkan sgala2nya baik, smpurna utk kau berikan kpadaku..
ckuplah andainya rahsia hati ini mjadi sbuah realiti..
mungkin ia umpama mimpi dalam mimpi..

BAHAGIA???..
GEMBIRA??...
masih ada lagikah utk ku?...

ceriaku... mesraku...
tawa riangku...
senyumanku...
sgala2nya yg ku zahirkan..
adalah.. palsu smata2...
tiada siapa yg tahu kbenaranya..
Hanya Dikau Yang Maha Esa....
satu2nya yg tahu apa yg terbuku dhatiku...
Yang fahami apa yg bgejolak dminda, hati n prasaanku..

pada siapa lagi dpt ku luahkan?..
adakah tindakanku .. mhentikan sgala2nya adalah langkah yg terbaik?...
adakah kputusanku mmpu mberi kbahagiaan kpd insan lain?..
adakah.. pngunduranku mmpu mceriakn yg lain?....
adakah???....

... bersambung.. 0 comments

Warkah utk Nya...

ermmm... warkah utk ku?.. ngarutlah...
uhuhuhu..
ermmm...
bila aku dgr lagu aishah - kemaafan dendam yg terindah...
aku rs, aku trus jd diri aku yg sbenar...
"fiza" yg cb mnyembunyikn rahsia hati..
mngapa aku tk leh jadi diri aku?..
sbb aku tk mo org lain pndg rendah kat aku...
aku punyai hargai diri..
aku jua punyai maruah...
ego?..
mungkin....

"JGN KITER EXPECT NAK MERAPATKAN TAPI SEBENARNYA MERENGGANGKAN"...
-dedikasi from green man
kata2 ini mbuatku takut nk hadapi dunia nyata...
mngapa seksa perasaanku sbegini rupa????.....

airmata ni mudah sgt mngalir jika dtimpa musibah..
sbb?....
sbb hnya dgn airmata aku mmpu luahkn isi hati aku...
aku tk punya teman yg snggup bkongsi suka dn duka...
aku tk punyai sahabat yg mmpu mdengar luahan hati aku..
aku tk punyai cinta, yg mmpu aku curahkan kasih...

aku rela beralah kpd mereka kiranya aku punyai...
satu dlm sejuta...
walau hanya satu..
satu sahaja...
tp.. bisakah aku punyai insan sperti itu ddunia ni?....
terlalu byk ranjau yg ku tempuhi..
walau usia ku baru mjinak ke dunia dewasa..
mngapa kesabaran ku sering di uji...

aku letih nk hadapi sumer ni..
aku penat nk mmendam rasa..
pada siapakah ptt ku luah rasa ini?..
pada siapa?...

Ya Allah..
berikan ku jawapan...

Ya Allah Ya Tuhan ku...
kau lindungilah aku dr segala mala pertaka..
kau berikn lah ku kekuatan utk hadapi segalanya...
Ya Allah..
dlm sujudku aku mminta...
dlm doaku jua ku meminta...
agar kau lindungi insan2 yg ku sayangi...
aku tk mmpu nk hadapi kehilangan mereka..
tp.. sekiranya itu suratan yg kau takdirkn utk ku..
aku hnya mmpu pasrah dgn sgalanya..

dan ku memohon...
kau berkatilah hidup mereka..
agar mereka bhagia dgn stiap apa yg mereka lakukan...
dan.. fahamilkah rintihan hati ini...
aku syg mereka..
aku cintai mereka..
aku tk mahu mereka rasai apa yg aku rasai..

warkah elektronik ini..
biarlah berakhir rahsia ini hny dsni...
yg pasti, hanya dkau yg fahami rahsia hatiku yg sbenar...

aku menadah tgn padaMu.. Ya Allah...
kau smpikan lah pada mereka...
yg aku terlalu sgt menyayangi mereka..
pulangkanlah...
kembalikanlah mereka padaku..
sahabat.. teman dan kekasih...
aku terlalu merindui mereka Ya Allah...

dan.. andainya mereka hadir...
kau beriknlah daku taufik dan hidayahmu...
berikn daku petunjuk utk mjaga mereka sbaiknya...
walau kelak aku yg merasa peritnya...
biar...
biar hanya aku yg merasai pderitaan..
agar mereka rs kebahagiaan...
fahamilah rintihan hatiku...

aku terlalu kerdil di pandanganMu..
Ya Allah...
aku terlalu lemah utk hadapi semua ini
pada saat dan waktu ini..
aku tk berani nk hadapi semua ini..
aku tk mmpu nk bhadapan dgn nyer...
terasa diri ini terlalu hina utknya..
dia terlalu baik Ya Allah..
mgapa dkau sllu hadirkn insan spertinya utk ku?..
shingga ku terasa tk layak utk memilikinya...
dia.. dia dan dia...
tllu smpurna insan yg kau hadiahkn utk ku...
shinggaku tk mmpu utk merasai khilangan mereka Ya Allah..

tiada madah seindah puisi..
tiada lagu semerdu bak buluh perindu..
yg dpt ku lakarkn rahsia hati..
utk tatapan dirinya yg ku rindu...

... bersambung 0 comments

Maktab !!~

maktab?.. kenapa dgn maktab?...
ha ha ha ha...
tu nama kolej aku la...
kikiki...

ermmm.. kat cni, byk benda aku bljr..
usia remaja ku hbs dsini...
yg tmbh malang nyer...
lebih byk kisah sedih dr gembira....
kenapa lah jalan hidup aku tlalu rumit...
tp aku th, walau serumit mana pn aku lalui..
pasti ada insan lain yg lebih susah idupnya dr aku..

klu kat maktab ni.. apa lagi yg dpt aku kaitkn klu bukn si dia..
ermmm... aku dpt biter yg dia de jalinkn hbungan istimewa dgn seseorg...
alhamdulillah... aku gembira andainya dia bhagia dgn gadis tu..
gadis tu pn aku tgk ok gak.. lebih bek dr aku..

ades... knp lah payah sgt hati aku nk wat mcm yg pernh dia wat kat aku..
hati aku tk sekeras dia..
aku dh tk th mcm ne nk gambarkn prasaan aku lagi..
nangis air mata darah sekali pn.. dia tk kn kembali..
teriak mcm org giler pn dia tk kn kembali..
tp, bukan kembali kepangkuan aku yg aku maksudkn..
aku tk mharap lg dia kembali kat aku sperti dl..

tp, aku perlukan jawapan.. apa makna sumer ni dia wat kat aku..
aku rindukn saat2 bhagia kami dl...
ye!!! aku th, itu sumer tk kn mungkin akn berulang...

aku tension duk kat cni...
kenapa kwn2 aku msih lagi mharap dia akn kembali kat aku..
n kenapa kaitkn aku lagi dgn dia...
hentiknlah sumer tu...
aku dh tk larat dh nk mcm ni...
tlg lah jgn seksa g prasaan aku..

biarlah aku bhagia dgn cara aku...
walau mungkin aku akan kseorangan, kesunyian...
biarlah aku cari kgembiraan aku dgn cara aku sndiri..
aku tk mo jd hipokrit..
syg aku kat dia, setia aku kat dia.. biarlah aku sndiri yg rasa mcm ne..

walau apa pn..
aku rasa bahagia bila dpt biter yg dia dh de 'girl'...
walau pada awalnya aku rasa sedey..
tp, aku bsyukur....
sbb dia bjaya mbuka hati nya..
sbb dia pernh kata...
"abg th, abg tk kn jumpa insan lain yg syg abg. mcm awak syg kat abg..
n abg tk th adakah hati abg akn terbuka utk insan lain"..

abg...
antara kita skrg hny tgl kenangan..
hny kenangan yg mrawat rindu dkalbu..
syg za kat abg, hny tuhan yg tahu..
za tk pernh mnyesal kenali siapa abg dlm hidup za..
za hargai setiap ptemuan kiter sejak 5tahun yg lalu..

abg.. za nk abg tahu..
za sntiasa doakn yg terbaik wat abg..
za tk mo abg rasa sperti apa yg za rasa..
maafkn za kerana tk mampu mjadi yg terbaik dlm idup abg selama ni..
maafkn za...

lastly, undanglah za dhari bhagia mu kelak..
amin...

bersambung... 0 comments

accept ur's

Jika kamu memancing ikan....
setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil terus ikan itu....
janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja....
kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup...
Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang...
setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya....
janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja....
kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu....
Jika kamu menadah air biarlah berpada...
jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh....
cukuplah sekadar keperluanmu....
Apabila sekali ia retak....
tentu sukar untuk kamu menampalnya semula....
akhirnya ia dibuang....
sedangkan jika ka mu cuba membaikinya mungkin ia masih boleh digunakan lagi....
Begitu juga jika kamu memiliki seseorang terimalah seadanya....
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....
anggaplah dia manusia biasa...
Apabila sekali dia melakukan kesilapan bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya....
akhirnya kamu kecewa meninggalkannya...
Sedangkan jika kamu memaafkannya boleh jadi hubungan kamu akan berterusan hingga ke akhirnya....
Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...
yang kamu pasti baik untuk dirimu...
Mengenyangkan...
Berkhasiat...
Mengapa kamu berlengah cuba mencari makanan yang lain...
Terlalu ingin mengejar kelazatan...
Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya...
Kamu akan menyesal....
Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....
yang kamu pasti membawa kebaikan kepada dirimu...
Menyayangimu...
Mengasihimu...
Mengapa kamu berlengah, cuba membandingkannya dengan yang lain...
Terlalu mengejar kesempurnaan...
so,,
juz accept ur's... 0 comments

Kerana Dia -

ermmm.. penatlah nk luahkn prasaan ni...
n aku penat nk bmain dgn prasaan...
mngapa sllu derita dr bhagia?...

ermmm.... penat... dh penat.. n penat...
mmg aku syg kat dia.... mmg aku syg...
tp... entahlah... benda ni dh byk kali aku fkir kn...
tp... ermmmmm... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

aku tk dpt lari lagi dr kenyataan.. yg sememangnya aku...
aku...
aku ....... ermmm.. aku tk yakin nk menyatakannya...
eeeeeeeeeeeeeeeeee.... tk suke lah bkeadaan mcm ni...

entahlah... aku dh mls nk fkir dh...
klu ada.. ada lah... klu tk de...
mungkin aku ptt abaikn jek dia...
aku pn buknnya sapa2 dlm idup dia...

lebih baik aku mdiamkn diri wat ms skrg...
yeah!! aku rs itu jalan yg terbaik wat aku dn dirinya...

... bersambung... 2 comments

Tak Bisa Memiliki

Ni lagu yg aku rs.. btl2 kene dgn jiwa aku...
aku suke sgt dgn lagu ni...
ni liriknya....
lagu nyer aku wat tema blog aku... huhu..

TAK BISA MEMILIKI by SAMSONS

Apakah yang engkau cari
Tak kau temukan di hatiku
Apakah yang engkau inginkan
Tak dapat lagi ku penuhi
Begitulah aku
Pahamilah aku

Mungkin aku tidaklah sempurna
Tetapi hatiku memilikimu sepanjang umurku
Mungkin aku tak bisa memiliki
Dirimu seumur hidupku

Dirimu seumur hidupku 3x 0 comments

Wahai Lelaki..

JANGANLAH HIPOKRIT,SEMUA LELAKI PERLUKAN WANITA. TANPA WANITA HATI, PERASAAN DAN FIKIRAN LELAKI AKAN ROSAK. MEREKA MASIH MENCARI WALAUPUN ADA SEGALANYA... APA YG TIDAK ADA DI SYURGA SEHINGGA ADAM TETAP RINDUKAN HAWA???

PADA WANITALAH LELAKI MEMANGGIL IBU, ISTERI ATAUPUN PUTERI... DIJADIKAN WANITA DRPD TULANG RUSUK YG BENGKOK UNTUK DILURUSKAN OLEH LELAKI.. TAPI KALAU LELAKI SENDIRI TIDAK LURUS, MANA MUNGKIN KAYU YG BENGKOK MENGHASILKAN BAYANG YG LURUS...

WAHAI LELAKI...LURUSKAN WANITA DGN JLN YG DITUNJUKKAN OLEH ALLAH.. DIDIKLAH MEREKA DENGAN PANDUAN DARI-NYA... JGNLAH CUBA MENJINAKKAN MEREKA DGN HARTA KEKAYAAN DAN KESENANGAN KERNA MEREKA AKAN MENJADI SEMAKIN LIAR...

JANGANLAH MENGHIBURKAN MEREKA DGN KECANTIKAN KERNA NANTI MEREKA AKAN SEMAKIN DERITA.. YANG SEMENTARA ITU TIDAK DPT MENYELESAIKAN MASALAH.. KENALKAN MEREKA KPD ALLAH, ZAT YG KEKAL KERNA DI SITULAH PUNCA BG KEKUATAN DUNIA...

AKAL WANITA SETIPIS RAMBUTNYA..TEBALKANLAH DGN ILMU.. HATINYA SERAPUH KACA...KUATKANLAH IA DGN IMAN..HIASILAH IA DGN AKHLAK. BISIKKAN KE TELINGA MEREKA BAHAWA KELEMBUTAN BUKAN SATU KELEMAHAN..IA BUKAN DISKRIMINASI TUHAN SEBALIKNYA DI SITULAH KASIH SAYANG ALLAH...

WANITA YANG LUPA HAKIKAT KEJADIANNYA PASTI TIDAK TERHIBUR DAN TIDAK MENGHIBURKAN....TANPA ILMU,IMAN DAN AKHLAK MEREKA TIDAK AKAN LURUS BAHKAN AKAN MEMBENGKOK...ITULAH AKIBAT ANDAI WANITA TIDAK KENAL TUHANNYA....BILA WANITA DERHAKA,DUNIA LELAKI AKAN HURU-HARA... LELAKI PULA JGNLAH MENGHARAPKAN KETAATAN TAPI BINALAH KEPIMPINAN. PASTIKAN SEBELUM MEMIMPIN WANITA MENUJU ILAHI, PIMPINLAH DIRI SENDIRI KEPADA-NYA.... JINAKKANLAH DIRI PADA ALLAH NESCAYA AKAN JINAKLAH SEGALANYA DI BWH PIMPINANMU..

JANGANLAH MENGHARAPKAN ISTERI SEMULIA FATIMAH AZ-ZAHRA ANDAI PERIBADIMU TIDAK SEHEBAT SAIDINA ALI KARRAMALLAHU WAJHAH..... 0 comments

Selagi Masih Bernyawa...

huhuhuhu.... aku lom mati g lor...
alhamdulillah, wat ms skrg ni aku masih siht, siht walafiat...
hehe...

uwaaaa!!!! cuti sems aku dh pn bmula..
rs mcm tk nak balik jek..
tk de mud nk balik.. tk th knp...
research aku tk siap g..
asgment aku, satu pn tak wat g...
ades.. knp lah dgn aku sems ni... dh lah sems laz..
mkin tk de smgt nk study...
tk th knp...
mid term aku pn baru lps..... tk de satu subjek pn yg aku wat ulangkaji...
ades... knp ni?...
bukn aku tk mo study... tp, apa yg aku bc satu pn tk de yg aku leh beri tumpuan...
otak aku kosong!!!

n sperkara lagi....
knp "dia" ku rs kan smkin hampir dgn aku...
knp dl "dia" buang aku?..
aku tk suke dperlakukn bgini..
aku bukn boneka!! bila suke amek, bl dh tk suke buang..
i hate that!!!!...

hati ni!! knp degil sgt?...
knp sush sgt nk buang org jauh2?..
knp sush sgt nk lupakan kenangan2 lama?..
knp pyh benar nk berubah?..
utk apa setia andainya tk setia?..

fikiran ni!!!
knp buntu sgt cari jln kluar?..
knp mudh sgt kata "ok, mngalah"....
knp tk leh fkir apa yg terbaik utk diri sndiri?...

knp?.. knp?.. dn knp?...
tepuk dada.. tny lah diri...
tk de sapa yg leh slesaikn mslh kiter..
klu tdk diri sndiri..
ketenangan itu ada dlm diri...
keimanan itu ada dlm islam...

buka alquran.. bc..
bentang sejadah... sujud padanya...
itu ketenangan yg cuba ku ambil...

kehilangan byk mngajar ku erti ketaqwaan..
moga insan2 tersebut bhagia di atas penderitaan org lain...

... ... bersambung 0 comments

MaW@r - B3rDuRi

Ya Allah,
Izinkan daku menjadi sekuntum bunga,
Yang dihiasi dengan kelopak akhlaq mulia,
Harum wanginya dengan ilmu agama,
Cantiknya kerana iman dan taqwa,

Namun keindahan zahirnya ku simpan rapi,
Biar menjadi rahsia yang kekal abadi,
Bukan perhatian mata ajnabi,
Yang menjadi punca fitnah hati,

Ya Allah,
Timbulkanlah duri yang memagari diri,
Agar diriku terpelihara dari noda duniawi,
Yang akan menghilangkan keharuman sejati,
Yang akan memudarkan kecantikan diri,

Disebalik kekurangan yang tercipta,
Bukanlah alasan untuk bermuram durja,
Kerana setiap yang tercipta ada hikmahnya,
Izinkan ya Allah agarku menjadi permata,
Tetap menyinar walau di lumpur hina,
Tetap berharga walau dimana saja,
Buat ummah dan juga keluarga,

Izinkan daku menjadi seindah mawar berduri,
Yang menjadi impian setiap muslimah,
Yang indahnya bukan untuk lelaki,
Tapi permata buat yang bernama suami.. 0 comments

Perasaan aku...

ermm... lama gak aku tk citer ttg aku.. syik nukilan ilham aku jek kuar.. huhu.. ermm... kan pe, aku skrg dh kongsi bilik tu yg rs malu gak nak naip2 mcm ni, kang ada yg curi tgk aku taip apa.. hehe..tu yg taip2 skit pastu save.. hehe..

ermm.. bbalik pada topik aku td.. huhu.. parah seh!!.. aku dh tkut nk bincang ttg hal ni benornyer sejak setahun yg lepas.. n aku mmg takut dh dgn perasaan tu.. tllu byk pahit dr manis.. tp, jujur aku katakn. aku de rpt dgn sorg member ni.. tp aku takut nk teruskn phubungan tu lu hny sbgi kwn, aku takut sejarah akn berulang...

ermm.. alangkah indahnyer idup aku ni andainya tak de sejarah itam tu.. aku dh penat bmain perasaan mcm ni.. aku syg sgt kat kwn tu.. sama mcm aku syg yg "dl" tu.. tp, kali ni aku hrp2 sgt tk jd mcm dl.. n harap dia tk salah fhm dgn kasih syg yg aku berikn..

tp tulh, aku tk fhm..knp sering kali bbangkit psoalan ttg aku dgn ex-aku.. mesti dia akn tny.. misalnyer "dia" minta kembali.. adakah aku akn terima?.. huhu.. soalan yg agak mberi tekanan pada aku.. namun aku jawab dgn jujur, mmg aku akui, aku mengaku..aku masih syg kat dia..n sbb itu, aku tk mampu lagi nk ubah hati aku kpd yg lain.. tp, aku n "dia" tetap dlm kenangan.. andai benar jodoh aku dgn dia telah termaktub sejak azali.aku terima dgn redha.. tapi, aku tahu.. kenangan tetap kenangan dlm idup "dia".. n aku tetap akn lupus dr ingatan dia.. sbb "dia" adalah "dia" yg aku kenali.. ah!!~.. malas aku nk bincang topik tu... sbb aku dh janji tk mo fkir hal tu lg..

ermm... aku syg sgt2 kat kkwn aku.. sm aku syg kat member yg aku maksudkn td.. cuma mungkin dia lelaki, tu yg kkwn aku fkir lain.. entahlah, apa yg aku nk dlm idup aku skrg.. aku tk mo fkir g soal hati n prasaan lagi.. biar benar2 prasaan yg sejati tu hadir dlm idup aku.. bputus asa?..mungkin..tp, itulh aku yg skrg.. kadang kala mmg terasa sunyi.. tp aku mls nk fkir sgt, aku hiburkn diri aku dgn dgr lagu.. bc novel n sbgi nyer..

ah!!! benci nyer aku dgn perasaan mcm ni... masuk member yg aku maksd kn td, baru ada 3 org lelaki yg bjaya mncuri phatian aku.. hahahaha.... green man, bdk kacamata, n dia.. apa nama yg aku nk letak eak... ermm.. (tgh fkir2 g)... ermmm.. apa kata letak, Uncle Jan... hehe.. sbb dia suke pgil aku makcik... huhuhu...

ah!!!~ pape jek lah... yg aku tahu.. aku syg dia.. aku syg dia n aku tetap akn syg dia... sbb aku tk kn segan utk ngaku aku syg kat org, sbb itu yg aku rs dlm hati.. cm klu nk serius tu, i don't think so...tk kira lah dgn sp2..

... bersambung 0 comments

Wanita Memilih Lelaki??!!~

Apabila kamu berkawan dengan lelaki,
Ingatlah ada dua pilihan terbentang




Yang Pertama..
Kamu jadi seperti kelapa..
Mudah diperoleh..
Diparut..
Diperah..
Dan diambil santannya..
Lepas tu hampasnya dibuang…

Yang Kedua..
Kamu menjadi sebutir mutiara..
Berada di dasar lautan..
Tersimpan rapi..
Dilindungi kulit..
Bukan senang nak melihat..
Apa lagi mendapatkannya..
hanya orang yang bertuah..
Berusaha menyelami dasar lautan..
Dapat memperolehnya..
Harganya mahal sekali..
Dan ia akan tersimpan selamanya..

Jadi..
Kamu pilihlah samada
Hendak menjadi kelapa ataupun mutiara..
Di sebalik santan..
menjadi penyedap makanan..
diperah segala kenikmatan..
dengan mudah jatuh menjadi titisan..
akhirnya habis kari dimakan..
pulut panggang sisa habis ditelan..
dan santan hilang tak jadi ingatan..
yang terasa lazat hanya kari dan pulut
panggang..
orang tak kenang jasa santan..
Mutiara..
tertanam di dasar yang paling dalam..
sukar andai mengharap jadi perhatian
kerana
dilapisi kulit yang keras
menghadang..
namun kiranya ditemui insan..
akan menjadi permata hiasan..
terletak tinggi di cincin idaman..
atau di leher nan jinjang..
atau di lengan menawan..
makin lama mutiara tertanam..
makin tinggi nilaian..

fikir-fikirkanlah... 0 comments

Balik Maktab!!~

Ermm... aku dh balik maktab dh ni...
adeh~.. penat siot~.. aku balik saing dgn Ain.. huhu... de gak aku posing dgn ain kat dlm bas.. hehe..

aku smpi maktab agk ptg lah gak, sbb ngeteh dl kat S8.. seb bek lah sepupu si Pah tu ada.. klu tk putus gak urat kentut aku nk ngangkat barang2 aku yg berat tu.. "Dl lain, skrg lain".. huhu.. hehe.. wat2 fhm jek lah..

ermm, esok nyer yg bsamaan dgn 26 Jun 2008 aku dftr bilik, erk~.. mula2 tu aku dpt bilik yg sbilik dgn junior... L117.. huhu... mcm tk leh terima jek aku kene sbilik dgn deme.. pastu, aku dpt tukar bilik L128.. sbilik dgn budak sems3.. ermm, blh lah dr tk de.at least aku kenal dia n dia kenal aku.. huhu..

n bmula lah aktiviti punggah mmunggah brg dr bilik stor ke bilik baru aku tu...
wa ckp lu, nk mampOs pn ada!!~.. smpi merah2 tngn aku.. pdahal selang 2buah bilik jek.. kikiki.. smpi skrg tgnku rs kasar gi... huhu..

jenuh gak aku nk cari brg2 aku kat stor tu.. mn tk nyer.. bsepah nauzubillah.. mcm dlanda ribut taufan.. yg aku hangin tu, sabun basuh, sabun mandi aku leh hilang..mentang2 penuh g..sbb sblum cuti sems tu aku baru beli, baru guna bapa kali.. geram tul aku!!~.. aku tk halalkn sp yg pki.. wakakakaka~ jaat aku.. aku mmg jaat..huhu

Aku ni bab2 mngemas mmg aku "berat" skit.. hehe.. dlm malas2 tu siap gak aku kemas.. hehe.. seharian gak lah aku mngemas..

tapi yg aku tk sedap nk dgr tu, bbdk ni kata Super senior kene pindah ke tingkat atas, bilik yg ada bilik air dlm nyer tu... waaaaa!!!! panas nyer aku!!~
aku dh siap kemas dh ni wei!!~ sengal tul lah, sp yg manage bilik2 bbdk diploma ni hah?~.. bapa sebulan, tgkt bapa atau sbgi nyer aku tk kisah sgt~.. tp yg aku kisah, nk dkatakn tiap2 sems mcm ni.. asyik nk dok rombak jek bilik.. sakit ati tul aku!!~
klu diorg tlg punggah brg tk pe gak~..

AKU GERAM!!~ 0 comments

WHAT I THINK ABOUT LOVE:

-Aku fikir cinta nie hanya merosakkan diri jerr...coz bila dah break dgn pasangan dia mulalah buat perangai...tak mau makanlah,tak mau mandilah...ishk tak kerr menyusahkan makbapak tu!!~

-CINTA yang AGUNG
Adalah ketika kamu menitikkan air mata
dan MASIH peduli terhadapnya..
Adalah ketika dia tidak mempedulikanmu dan kamu MASIH
menunggunya dengan setia..
Adalah ketika dia mulai mencintai orang lain
dan kamu MASIH bisa tersenyum sambil berkata
'Aku turut berbahagia untukmu'

Apabila cinta tidak berhasil...
BEBASKAN dirimu...
Biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya
dan terbang ke alam bebas LAGI ..
Ingatlah...
bahawa kamu mungkin menemukan cinta dan
kehilangannya..
tapi..
ketika cinta itu mati..kamu TIDAK perlu mati bersamanya...
Orang terkuat BUKAN mereka yang selalu menang..
MELAINKAN mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh

MENCINTAI...
BUKANlah bagaimana kamu melupakan..
melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN..
BUKANlah bagaimana kamu mendengarkan..
melainkan bagaimana kamu MENGERTI..

BUKANlah apa yang kamu lihat..
melainkan apa yang kamu RASAKAN..
BUKANlah bagaimana kamu melepaskan..
melainkan bagaimana kamu BERTAHAN..

Lebih berbahaya mencucurkan air mata dalam hati...
dibandingkan menangis tersedu2...
Air mata yang keluar dapat dihapus..
sementara air mata yang tersembunyi
menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang..

Akan tiba saatnya
di mana kamu harus berhenti mencintai seseorang BUKAN
kerana orang itu berhenti mencintai kita MELAINKAN
kerana kita menyedari
bahawa orang itu akan lebih berbahagia,
apabila kita melepaskannya.

Apabila kamu benar2 mencintai seseorang,
jangan lepaskan dia..
jangan percaya bahwa melepaskan SELALU bererti kamu
benar2 mencintai
MELAINKAN...BERJUANGLAH demi cintamu
Itulah CINTA SEJATI

p/s: 22Jun 2007.. bmula dr tarikh ini, byk mengajar aku ttg cinta dan kasih syg.. aku mulai belajar sesuatu yg aku tak mngerti selama ini.. tarikh ini jugalah yg mbuatkan aku semakin matang utk hadapi hari muka... aku bharap pada yg Esa, kurniakn lah aku dgn ketabahan hati utk hadapi sumer ini. sbb aku percaya, Allah hanya akn mnguji hambaNya dgn ujian yg mampu dtanggung oleh hamba2Nya.. 0 comments

Reunion!!~

17 Jun yg lepas aku n kkwn aku ms sekolah dl de wat reunion...
huhu... layan giler.. sbenarnyer kitorg nk wat kat N9.. tp atas sbb2 yg ttentu kitorg tk jadi wat..pastu rncg nk g Melaka n balik ari. pn tk jadi.. jadi kami bcadang wat kat Tg.Leman jek.. huhuhu.....

dlm kul 8.30pg kami btolak dr uma acai, sbb bkumpul kat uma acai..
kitorg g dua kete jek.. mls nk ajak rmi2... lias n pudin yg bawa..huhu..

ermm.. sesampai nyer kami kat sana!!.. agak mengejutkn!! hny kami jek ada..
wakakakkaka.. apa lagi!! bmaharajalela lah kami dsana.. huhu..

ermm... mls nk ulas lanjut.. ni antara aksi kitorg smasa kat sana... huhuhu..

kete... n khemah kami...


"apa lah cda n Yang ni..aku tgh cbuk idupkn bara ni.. leh posing jek..cancel aku nk wat binik" <<++ acai kata..



wachaaa!!!~ kiter sekeh katik rramai... degil tul bdk ni td...



nyummmy!!!~... bakar ayam!! sedap2..



i believe i can't fly... wakakakaka..



aksi merbahaya~... erk~..silap..get ready nk tanam org..


merenung punca ilham yg paling bernas...


ermm.. ni jek lah ye... kang penuh page ni dgn gmbr.. huhuhu....
pape pn... den tul2 happy dgn reunion ni.. hope.. rancangan kiter nk wat kat pulau akhir tahun ni akn bjalan dgn lancar... 0 comments

Kenapa PerLu MenCintai...?? ++Cinta Tak Perlu Bsebab++

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan
di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah
bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si
suami. Ini dialog mereka

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang
menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan
abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa
abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada
saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman
lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk
puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata
"Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang
merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis
dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!"

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi.
Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.

Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang
disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.
Surat tersebut berbunyi begini :

"Sayang!Jika disebabkan suara aku mencintai mu... sekarang bolehkah
engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan
kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu...sekarang bolehkah engkau
menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika
disebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau
tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan
setiap langkah aku mencintai mu.... sekarang bolehkah engkau melangkah?
Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan
sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi.
Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini,
selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik
dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia
boleh dirasai dalam hati."

Artikel ini diambil daripada seorang sahabat... namun ambe ada sedikit pandangan peribadi... Ingin kusimpulkan dengan cara ambe yg tiada apa apa...

Bolehkah agaknya ia berbunyi begini...
"Sayang, Sesungguhnya Allah sudah memilih sayang utk menjadi teman dalam hidup abang... dengan rasa syukur dengan hadiah daripada Allah ini.. abang menyintaimu... Dia lah sebab kenapa Abang cinta kepada sayang pada ketika ini, Allah memayungkan rahmatnya ke atas rumah tangga yang harmoni dan di hiasi kasih sayang... Utk memilikimu.. abang pohon petunjuk dan kekuatan daripadaNya... besarkah apa yang abang lakukan hanya dengan menghargai pemberiannya ini? dengan mencintaimu? kerana cintamu ku tagih dariNya juga... jadi sayang... itulah sebabnya dengan izinNya.. abang mencintaiMu... semoga Allah membantu kita wahai sayang menjadikan cinta ini sebagai jalan menghampiriNya...

what ever it is.. it comes from the bottom of my heart insya'Allah... dari hati yang ingin berkata-kata....
diri ini percaya semua benda berlaku dengan sebab... perbezaannya samada kita tau.. atau tidak tau... "Adakah sama diantara orang yang mengetahui dengan orang yang tidak mengetahui...?" au kama qal fil Quran.. maaf tak ingat exactly where... 0 comments

gila novel...

hehehe.. aku ni mmg minat sgt baca novel.. lagi2 yg cintan cintun... kkdg tu leh mleleh air mata gua cakap lu.. kikiki...

baru2 ni aku ada bc sebuah novel.. peh!! mmg mnyentuh perasaanku.. actually, novel ni ada seseorg yg suggest kat aku.. huhu.. xsangka dlm pcarianku itu, dia yg bg.. wakakaka.. sengalkn bdk tu.. huhu...

byk2 novel yg pernh aku baca, novel ni lah yg aku rasa mmg ada POWER!! pada aku lh.... kikikiki.... sbb kn novel ni byk mberi tips n nsihat kat ppuan.. huhu.. mmg bez lah..

nk tahu antara isi kandungan novel tu?..
antara isi kandungan yg paling aku suke.......

++>> sanggupkah dia mjadikn kbahagiaan hatinya satu taruhan lagi? dia sendiri tidak pasti. mampukah dia untuk btahan jika sekali lagi hatinya dlukai? dia tidak tahu. menyemai kasih tanpa benih di ladang dan tidak bertanah umpama mencari air yang tidak bgaram di tengah lautan.bukan sesuatu yang mustahil, tetapi memerlukan keajaiban..
++>> tidak semua yg kita inginkan blh kiter peroleh, tetapi kekuatan cinta berupaya mengatasi segala dugaan yg datang. yg penting, ada keyakinan dan percaya antara satu sama lain..
++>> terbanglah stinggi mana, pergilah sjauh mana, tp klu sudh tertulis itulh jodoh kita, tak ada apa yg blh mngubahnya...
++>> lelaki, kdg kala apa yg tsirat tdk sama sperti yg tsurat. kita dtimpa prasaan, mreka pl saja2 mahu mduga. kita sudah hampir pengsan krn jatuh cinta, mreka pula menganggap kita sbgi teman biasa..
++>> betapa pentingnya kesetiaan dlm mjalinkn phubungan. jgn harap phubungan blh kekal kekal hingga ke hujung nyawa jika kesetiaan blaku dsebelah pihak sj..

isi kandungan yg paling aku suke yg ni...
++>> "kita mesti percaya pd ketentuan. tetapi tdk semestinya apa yg kita nk, kita blh dpt. wlupn niat kita ikhlas. walaupn kita berusaha sedaya upaya mcapai apa yg kita inginkn. walau seribu doa dpanjatkn ke hadrat ILLAHI. knp ye?.. krn mungkin apa yg kita inginkn itu smemangnya tentu tlh dtentukn tdk mungkin mjadi hak kita. mungkin jika kita memilikinya, akan lebih mdatangkn keburukan drpd kebaikan..."

++>> "kita mesti yakin, apa juga yg ddatangkn oleh ALLAH, pasti ada hikmahnya. manusia sllu bkeluh kesah dgn dugaan yg dhadapi mereka tnpa mnyedari, segala dugaan itu dberikan untuk mjadikn mereka mnusia yg lbh bguna. perlu diingat juga, ALLAH tdk mnguji makhluk-NYA dgn ujian2 mlainkn ujian yg bsesuaian dgn kekuatan diri makhluk yg ingin di uji"...
++>> apa gunanya jadi "great girl" jika apa yg diinginkn terlepas bgitu sj dr genggaman.
++>>ssungguhnya, mreka yg mnyatakn masa dpt mngubati luka adalah org yg penipu dan gila....

hahahaha..... korg nk tahu lbih lanjut cari lah novel tu..
tjuknya "Jika Benar Cinta" penulisnya LYNN DAYANA... aku mls nk ulas lanjut... air mata aku ni dh mleleh.. wakakakaka.. sengal tul aku ni.. wakakakaka..


cm aku tcari2 gak satu citer yg dkatakn bez... tjuknya "Love in the Vineyard".. drama cina katanya.. btl ke wujud?... huhuhu... sbb aku nk tgk ketabahn wanita itu mharungi hidupnya... sbb plakonnya ada kata, "Bila kita putus cinta, anggaplh kita bpisah dgn org yg tdk sesuai dgn kita. Just let it go. Be happy"... mmg btl kata-kata tu, tp luka dhati kita sndiri yg mrasakannya. berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikulnya...



... bersambung 0 comments

air mata wanita...

Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya
"Mengapa engkau menangis?"

"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.

" Aku tidak mengerti", kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"

Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat
dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan,mengapa wanita begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia.namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya"

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika
orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan
kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam
kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi
hatinya "

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

Kau tahu:

" Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang
dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.

Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya tempat dimana cinta itu ada."

Kirimkan ini kepada setiap wanita yang Anda kenal hari ini untuk memperingati Bulan Sejarah Wanita.

Jika Anda lakukan,i'allah sesuatu yang baik akan terjadi. Anda akan
menambah harga diri wanita!

Kirimkan msg ini juga kepada kaum lelaki,supaya mereka sedar dan ingat akan kecantikan wanita mereka yang azali..

bukan pada kecantikan luaran semata-mata...

Selami lah hati wanita mu.. dan ingat lah...,
Setiap Wanita itu Cantik... 0 comments

budak kacamata???.....

ermm... budak kacamata?... sp dia ye?... huhu....
ermm.. kat topik yg lepas aku ada sebut psl "budak kacamata"... sp dia yg sebenarnyer eak?... huhu...
nk tahu?... dia lh pcuri... pcuri merbahaya di abad ini.. dia mcuri bukn sembarangan benda.. ho ho ho.. dia tlh mcuri hati ku yg tulus ini.. kikikiki... berani btl dia mcuri harta kesayangan aku tu.. huhu...

22April tu lh tarikh keramat wat aku...dlm bas otw balik kl. segala2nya masih segar dlm ingatan aku.. 22Jun jg tarikh keramat wat aku..

ntahlah, aku tak tahu dr ne aku nk mulakn dl citer ttg dia ni.. aku rs segala2nya aku nk luahkn sekaligus.. tamak nyer aku ni.. huhu..

aku kenal dia kat KYM- masa tu masih form4.nk pendekn citer.. aku kenal dia ms bengkel easy maths.. n lepas bengkel tu, kitorg bhubung melalui hp jek.. n mungkin smpi sekarang dia tak tahu seperkara.. iaitu aku start guna hp sebab apa.. huhu..
ntahlah, aku pn tak tahu knp, ms kenal dia tu.gerak hati aku terlalu kuat.kira mcm karma kot.. kikiki..

masing2 sibuk dgn aktiviti msing2 slama hmpir dua tahun sbb nk SPM..mcm2 yg kami lalui wlupn bjauhan.ala. masa tu pn aku anggap member2 je..
bmula dgn aktiviti study, SPM. n akhirnye result SPM kuar.. lps result kuar, aku bnasib baik sbb dpt smbung study kat ibu kota.. dia pl dpt smbung form6 je..aku dpt gak form6, tp memandangkn aku dh tk minat nk pki baju sekolah, so aku pilih bljar kat kolej.. nk pendekn citer, sepnjang minggu orientasi tu, nk dkatakan tiap2 mlm dia col aku..rs sayu gak hati aku dia snggup hbskn kredit dia smata2 krn aku. n masih tbayang2 g kat kotak fikiran aku, dia de nyanyi something..
"syg syg, syg syg syg?.. syg syg syg..".. huhu.. pastu esoknyer dia col dia kata dia demam.. huhu.. klkr tul dia tu.. pastu, aku ajk dia masuk kolej yg aku masuk tu, n mungkin dh dnamakn jodoh.. 10Julai kami btemu, sbb apa eak?.. sbb dia dpt masuk kolej yg aku masuk.. rasa gembira aku waktu tu hnya tuhan yang tahu..

start dr tarikh tu, kami lalui hari2 indah kami bsama.. still as friend.. tp kkwn aku kata aku dgn dia mcm de pape jek.. tp ms tu memang hati aku masih tak tbuka utk bcinta dgn sapa2 tmasuk dia, sbb mmg tak tfikir pn.. ntahlah..

dr hari ke hari, kami semakin rapat.. n sehinggalh suatu hari aku tersedar sesuatu.. masa tu kami tukar hp. sepanjang umo idup aku, aku tk pernh tukar hp dgn lelaki apatah lagi menggunaknnyer.. klu setakat abg2 aku dh biasalh.huhu..
n waktu tu, hati ku rasa nk nangis sepuas2nya, hampa sgt.. aku tk fhm knp(pd waktu tu lh)... sbb apa?.. sbb ada msg ppuan lain, byk sgt2. dia kata dia tk de "girl", tp pgil syg abg... huhu.. kkwn aku kata aku jelez nk ada pendam perasaan kat dia.. waktu tu aku bingung dgn perasaan aku, ye lah aku tk pernah rasa mcm tu sebelum ni.. huhu.. klkr kn aku ni, remaja yg baru nk kenal cinta.kikiki...
start situ, baru aku perasan yg aku sbnrnyer de perasaan sayang yg luar biasa kat dia.. hehe..(malu lak nk ngaku).. tp aku tk luahkn, aku pendamkn jek dr dia..

mula2 nk kuar p bandar dl aku sllu ajak kkwn aku temankn kitorg, tp lepas kjadian tu kkwn aku ni sengaja bg pluang kat aku n dia bdua2an.. huhu..malu ada gak masa tu.. tk pernh umo aku kuar dgn lelaki hny bdua.. aku masih igt 1st time kami kuar bdua dl..
ms tu waktu exam, dia kata dia nk g ATM.. tk sngka pl aku dia nk ajak aku p Mid Valley.. huhu.. giler, dh lah kul5 kami kuar.. tentunyer balik lewat..huhu.. spnjang aku kuar dgn dia tu, akk2 dorm aku dok msg jek..huhu.. tp tu lah 1st time dlm sejarah idup aku, aku kuar dgn lelaki hny bdua.. malu tul.. dh lah masa tu aku pki biasa2 jek.. tshirt lengan pnjang n suar slek.. hahahaha..

ermm... tp tu lh. semua tu tgl kenangan... aku dgn dia sbenarnyer kini dh tak de pape.. tp hati aku?.. masih tetap syg kat dia.. aku tk kisah pn walau apa pn dia wat kat aku.. sbb aku msih bpegang pd prinsip idup aku, "biar org wat kat aku, jgn aku wat kat org".. sbb aku yakin, pasti ada hikmah dsebaliknyer n aku yakin ada balasan dsetiap apa yg kiter lalui.aku xbmksud mharapkn balasan.sbb aku bkorban ikhlas dr hati aku, walaupn perit utk aku hadapinya tp aku harus pasrah.. org tua2 de kata, pengorbanan dlm pcintaan tu adalah lumrah khidupan.. aku sgup korbankn perasaan aku utk melihat dia bahagia.. 22Jun nnti genaplah setahun kami putus..

cm yg aku pelik, smpi skrg aku tk fhm knp dia wat aku mcm ni.. n aku masih mnunggu jawapan dr dia.. bodohkn aku?.. tp tu lah hakikatnya.. aku sukar nk ubah hati aku.. aku tk nafikn.. mmg ada lelaki lain yg ingin n sudi "mngubat" hati aku.. tp, hati aku masih tk tbuka utk yg lain.. sbb aku pernh kata kat dia.. "aku akn cari kebahagiaan aku stlh lihat dia bahagia".. bila masa tu, aku pn tak tahu.. ntahlah..

hati aku ni tlalu degil.. hahahaha... sengal tul aku ni..
"hatiku cuma satu, hati itu tlh dcuri n tk dkembalikn.. apa yg pasti, klu dkembalikn pn aku pasti dh tk bnilai lagi, sbb aku yakin dh dhancurkn mjadi kepingan2 sisa yg tak bharga.. siapa yg akn peduli hati seperti itu lagi?.. tiada kn?"...

(smbil lap air mata- nk g berangan jap)..

video kat bawah ni khas aku tujukn wat dia.. terakgir dari aku...


... bersambung

eheeemm... aku ke?... aku eah?.. kisah aku?..

eheeemmm!!!!! dh lama gak aku tak buka.... bukan pe... aku tk dpt nk connect tenet lor.. sengal tul tenet aku ni.... tension gak... tp, ok gak utk aku tenangkn jiwa aku yg bcelaru.. huhu... "bcelaru"??... knp ye?..

ritu.. aku dpt tahu.. "green man" g annual dinner dgn that girl!!!!! waaaaaaa... luluh hati ku... mekaceh "jambu" sbb beritahu... sapa "green man"??... huhu... my bez friend... satu2 nyer kwn rapat yg aku kenal masa sekolah dl yg masih kekal sbgi kwn baik aku... syg banget seh... dia lah satu2 nyer kwn baik lelaki yg aku ada skrg...

ermm... ntahlah.. rs syg aku ni lain mcm jek.. huhuhu.... smpi dia silap tafsir... huhu... bukn pe.. aku takut pd kehilangan.. aku syg dia mcm aku syg kat kkwn ppuan aku.. huhuhu... tp tulh, syg2 pn.. aku tetap rs khilangan seseorg yg bgelar sahabat... aku pn tak tahu mana kekurangan aku.. tp apa yg pasti... syg aku kat "green man" tetap hanya sekadar member.. sbb hati aku?... hati aku tetap milik "budak kacamata".. nnti de masa kau citer hal penuh aku.. huhu.. mula2 ni aku citer hal remeh temeh jek dl... kikiki...

bbalik pada citer td.. aku bukan nyer panas sgt pn bila dpt tahu dia g annual dinner tu dgn ppuan tu... tp yg wat aku terasa, kat tmpt tu leh pl smpi, kat tmpt aku ni tk.. leh pl ulang alik dr ampang ke SA... nk kata jelez tak gak.. cm rs nk majuk jek.. kikiki.. kang ngadu kat dia... dia kata aku manja... kahkahkahkah....

tp kn nk pendek citer.... aku jelez kot... wakakaka..
lawak tul aku ni.. huhu... tp klu btl ppuan tu "ms.perfect" dia.. pe salah nyer.. aku tumpang gembira.. sbb dia pernah citer kat aku, dia pernh frust... meleleh gak air mata aku masa dia citer.. ala.. cinta monyet.. sama lah mcm aku.. tp aku ngan dia, apa yg kitorg rs tetap tk sama.. sbb hati aku kat "budak kacamata" tu sukar aku nk tafsirkn mcm ne... ntahlah...

adeh~.. airmata aku dh nk meleleh ni..huhu, sbb teringat kt buah hati.. kikiki...
... bersambung....

aku juara!!!!


assalamualaikum w.b.t
mekaceh kerani sudi mbuka lembaran ini.. huhuhu..

siapa aku?... aku siapa?.. hehehee...
aku adalah aku... aku adalah juara diantara juara, krn aku bjaya menjadi juara dgn adik2 aku..krn aku yg dberi pluang melihat dunia yg penuh pancaroba dan lakonan ini... kasihan mereka, namun ku bsyukur sgt2... "AKULAH JUARA"... hehehee..

ermm... tk de pe yg menarik pn dgn hidup aku ni,, byk kedukaan dr kebahagiaan... tentu bila korg bc citer2 aku karang, korg kata "mesti ada hikmah dsebaliknyer"... huhuhu.. insyallah.. namun aku tetap redha wlu apa jua ujian yg mdtg dn apa yg dkurniakn olehNya kpdku... krn aku makhluk ciptaaNya..

aku ni budak sengal.. hehehe.. tp xbmakna aku org yg xbguna.. hehehe... aku syg sgt kat mak ayah.. sbb krn mereka aku jadi "JUARA" diantara juara2... hehehehe...

ermm.. family aku asal org johor.. kuarga sederhana jek.. tk berada sgt.. xlah miskin sgt.. kire yg sedang2 jek.. kitorg adik beradik dbesarkn kat kwsan felda.. kwsn yg amat mesra rakyat.. hehe.. aku suke duk kat felda.. uma dekat2... cm tu lah.. aku ni xrmi kwn.. mungkin sbb sikap aku yg pasif kot... mungkin sbb itu juga, bila aku bkwn dgn seseorg.aku akn syg btl2.. wlu mungkin hny sbgi kwn..mungkin aku ni agresif sgt nk luahkn perasaan syg.. hehehe.. mungkin sbb itu, smpi ada kwn aku ada yg slh tafsir ttg perasaan kasih aku kat dia.. huhuhu.. parah kn?.. adeh~.. mungkin juga.. erk~.. bapa byk mungkin daaaaaaaaaaaaaa.........

ttg aku?... aku?... apa ttg aku???.. yg aku tahu.. aku adalah "JUARA".. huhuhu...
ala...kang korg akn thulah nnt.. mls aku nk citer.. kang aku nangis lak...
erk~.. pasal pe lak aku nk nangis?.. sbb kang klu aku citer.. sumer citer aku nk citer... kang... adeh~.. ntahlah... aku dh merepek apa ni?.. huhu..

sambung citer lain lah yek... huhuhu... selmat bkenalan... 0 comments

Muslimah Sejati?

Seorang Muslimah itu...
Yang lembut fitrah tercipta,
Halus kulit,
manis tuturnya,
Lentur hati,
telus wajahnya,
Setelus rasa membisik di jiwa,
Di matanya cahaya,
dalamnya ada air,
Sehangat cinta,
sejernih suka,
sedalam duka,
Ceritera hidupnya ...
Seorang Muslimah itu...
Hatinya penuh manja,
Penuh kasih sayang semuanya,
Cinta untuk diberi,
kasih untuk dirasa,
Namun manjanya bukan untuk semua,
Bukan lemah, atau kelemahan dunia...
Ia bisa kuat,
Bisa jadi tabah,
bisa ampuh menyokong,
Pahlawan-pahlawan dunia,
begitu unik tercipta,
Lembutnya bukan lemah,
Tabahnya tak perlu pada jasad yang gagah...
Seorang Muslimah itu ...
Teman yang setia,
Buat Adam dialah Hawa,
Tetap di sini,
dari indahnya Jannah,
Hatta ke medan dunia,
Hingga kembali mengecap nikmat-Nya...
Seorang Muslimah itu dalam kebahagiaan! 0 comments